וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות היסטורית לצ'לסי

אתר ספורט 5 בשיתוף

30.4.2005 / 20:43

ה-0:2 של הכחולים על בולטון הקנה לבחורים של מוריניו אליפות ראשונה אחרי 50 שנה. ליברפול עדיין נלחמת על האלופות

מוריניו הבטיח לקחת אליפות לפני חודש מאי וכמה שעות לפני שהירח עלה, הוא הגשים את מטרתו. עם 0:2 על בולטון, חגגה צ'לסי אליפות הסטורית אחרי 50 שנות יובש. זה אמנם היה כתוב על הקיר כבר כמה שבועות, אבל מי שראה את החגיגות של האוהדים הכחולים באיצטדיון "ריבוק", לא יכול היה להישאר אדיש.

אחרי חמישה תארים בהם זכה עם פורטו, כבר הספיק ז'וזה מוריניו להביא לצ'לסי שני תארים בשנה הראשונה שלו בלונדון. זה התחיל לפני כחודשיים עם זכיה בגביע הליגה על חשבון ליברפול, אבל לפני המשחק מול בולטון הצהיר המאמן הפורטוגזי ש"המטרה העיקרית היא אליפות" - אותה הוא השיג הערב. ביום שלישי הוא יצטרך לעבוד קשה מול אותה ליברפול, כדי לקבל את ההזדמנות להילחם על התואר השלישי שלו העונה.

ואם כבר ליברפול. השאלה סביב זכיה אפשרית שלה בליגת האלופות, לצד השגת המקום החמישי שאינו מקנה את הכרטיס למפעל היוקרתי בעונה הבאה, עשתה כותרות השבוע, אבל ליברפול החמיצה הזדמנות גדולה וצימקה את הפער מאברטון הרביעית ל-3 נקודות במקום לנקודה. שער מדהים של סטיבי ג'י הישווה ל-1:1 מול מידלסבורו, כשהיריבה העירונית נוצחה 2:0 בידי פולהאם.

50 שנות סבל הסתיימו

צ'לסי השיגה את ה-0:2 הכל כך חשוב שהיא שהיא היתה צריכה. הניצחון בבלוטון לא היה קל, מעבר להיות היסטורי. קבוצתו של בן חיים נחשבת לביתית ביותר, אבל מול יום כל כך גדול ועונה ענקית כזו של פרנק למפארד, ספק אם ישנה קבוצה שיכולה היתה להתמודד הערב מול צ'לסי. הקשר שייבחר בוודאי לשחקן העונה בכל המגזינים הנחשבים באי הבריטי לשחקן השנה, לקח את הקבוצה על גבו ברגע הכי חשוב שלה ב-50 השנים האחרונות. שני מבצעים אישיים יפים שלו, הסתיימו בשערים בדקות 60 ו-76 וסגרו אליפות שניה בסך הכל לכחולים מלונדון. "זו היתה אליפות שהושגה בדרך הקשה" אמר מנג'ר הקבוצה ז'וזה מוריניו בסיום המשחק.

שאר המשחקים

ליברפול – מידלסברו 1:1
האדומים הגיעו למשחק מהמקום החמישי בליגה (עם 54 נק'), ארבע פחות מליריבה העירונית, אברטון. כבר אחרי ארבע דקות עלו האורחים ליתרון משער של זילארד נמת' הסלובקי. סטיבן ג'רארד, שלא הורגש במשחק בסטמפורד ברידג' נגד צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות, עשה תיאבון לאוהדי ליברפול לקראת הגומלין כשהשווה בדקה ה-52 ל-1:1 עם שער יפהפה. לצערם של האוהדים באנפילד זה כל מה שהיה לחניכיו של רפא בניטז לתת וליברפול שוב איבדה הזדמנות להיצמד ליריבה העירונית.

פולהאם – אברטון 0:2
הכחולים מליברפול שוב כשלו לעשות את הצעד שיבסס את מעמדם כאחת מארבע הראשונות באנגליה. קולינס ג'ון (15) ובריאן מקברייד (39) האמריקני דאגו להשאיר את הנקודות בלונדון. פפה בובה דיופ הורחק 14 דקות לסיום והשאיר את פולהאם בעשרה שחקנים. כעת עומד הפער בין אברטון לליברפול על שלוש נקודות בלבד.

ברמינגהאם – בלקבורן 1:2
ג'ון סטיד העלה את בלקבורן ליתרון אחרי 13 דקות, אך שערים של בובי בלייק (61) ואמיל הסקי (80) השאירו את הנקודות בברמינגהאם. שתי הקבוצות נמצאות באמצע הטבלה.

מנצ'סטר סיטי - פורטסמות' 0:2
סילבאן דיסטין (4) ורובי פאולר (17) כבשו לזכות הסיטיזנז והשאירו את הנקודות במנצ'סטר. כך נראית הסיטי החדשה תחת הדרכתו של סטיוארט פירס.

סאות'המפטון - נוריץ' 3:4
בקרב תחתית של להיות או לחדול, הצליחו הסיינטס לחזור למאבקי ההישרדות בזכות שער של הנרי קמארה שתי דקות לסיום. דיויד בנטלי העלה את נוריץ' ליתרון אחרי שלוש דקות, אך מאט אוקלי (7) ופטר קראוץ' (20) עשו את המהפך. דני היגינבוטם (31 עצמי) השווה ל-2:2, אך סאות'המפטון עלתה ליתרון נוסף משער של גראם לה-סו הותיק, שש דקות לסיום המחצית הראשונה. שניות ספורות לפני הירידה להפסקה השיגו נוריץ' את השוויון כשליאון מקנזי השווה ל-3:3. נוריץ', שחגגה בסיום המחצית הראשונה, ירדה עם הראש בין הרגליים בסיום, לאחר שהנרי קמארה העניק ניצחון 3:4 לסיינטס.

ניוקאסל - קריסטל פאלאס 0:0
הלונדונים סיימו בתיקו מאופס בסנט ג'ימס פארק ולא הצליחו להתרחק מהקו האדום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • בולטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully