וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוברדוביץ' מכין למכבי הפתעות"

יונתן סידון

29.4.2005 / 11:15

אחרי 17 שנה, שבע הופעות בפיינל פור ושלוש זכיות, מכבי ת"א לא מפחידה את קפטן פנאתינאייקוס, פרג'יסקוס אלברטיס

במועדון הכדורסל של פנאתינייקוס מסומנים מייקל בטיסט ופרג'יסקוס אלברטיס כשני קצוות חברתיים. הרכש האמריקאי הוא ברדיקסט, בליין, מוחצן ופרוע, ואילו היווני הוא בדיוק הנגטיב הרוחני שלו - שקט, מסוגר, צנוע ומופנם; מקרה כמו של בטיסט, שבנהיגה בשכרות גרם לאישפוזו של הולך ורגל ורק בנס לא נכנס לכלא כי הנדרס הוא אוהד פנאתינייקוס, לא יתרחש אצלו אפילו בדמיון. 15 שנה בבוגרים של פנאתינייקוס הפכו את הקפטן היווני לאדם הרבה יותר מחושב ושקול מהקולגה למדים הירוקים. חיי הלילה לא ממש עושים לו את זה - אצלו הקיק זה בעיקר תארים.

בגיל 31, עם רזומה של 15 עונות רצופות בקבוצת הבוגרים, הופעה שביעית בפיינל~פור אירופאי ושלוש זכיות, פרג'י (כמו שקוראים לו ביוון) ממשיך לסמן מטרות. גם אלופת היבשת לא ממש מפחידה אותו.

אמנם העונה דקות המשחק קצת בירידה, והוא נדרש לשרוף קלוריות לא רק כבלטה המוכרת בעמדה מספר שלוש אלא גם בעזרה לגבוהים, אבל האיש רחוק מלהתלונן. עם ידית קטלנית ו~48 אחוזי קליעה ממחוץ לקשת, הוא אמור לעמוד בראש הארסנל ההתקפי של הירוקים.
איך מתקדמות ההכנות למפגש הגדולות של אירופה?

"האמת, מכבי כרגע לא ממש מעניינת אותנו. יש לנו דרבי חשוב מול א.א.ק (שבו ניצחה פנאתינייקוס 72:73) ורק אחריו נתחיל לחשוב ברצינות על הפיינל~פור. כמו שאתם יודעים בישראל, יש לנו מאמן מספיק טוב - הוא יעדכן אותנו בכל מה שצריך ויכין אותנו בצורה המקסימלית, לא רק למשחק מול מכבי אלא גם לגמר".

ביוון מספרים שיש אצלכם חשש למגיפת שפעת.

"(צוחק) זה באמת מה שמפורסם אצלכם? זה מאוד משעשע. נכון שהרכז שלנו לקוביץ' קצת לא הרגיש טוב, אבל להפוך את זה למגיפה קבוצתית? בכל מקרה, לכל מי שחושש לבריאותנו אני שמח לבשר שכולנו בסדר".

במפגשים הקודמים בפיינל~פור, פנאתינייקוס הגיעה כפייבוריטית ומכבי כאנדרדוג, השנה נראה שדווקא אתם מגיעים בעמדת נחיתות.

"אני לא מסכים. ששתי קבוצות נפגשות למשחק אחד במעמד מהסוג הזה, הכול יכול לקרות. הדיבורים על קבוצה עדיפה וקבוצה שבאה מלמטה לא נראים לי רציניים. למכבי ולנו סיכויים שווים. המסורת אומרת שהמפגשים בין הקבוצות תמיד צמודים, עם מתח ועצבים ממש עד הסיום. נראה לי שזה יהיה התסריט גם במשחק הקרוב".

בישראל לא ממש סופרים אתכם. פה, כבר מתכוננים לגמר מול צסק"א.

"קשה להתווכח עם זה שמכבי וצסק"א היו העונה הקבוצות הטובות ביבשת, אבל כמו שאמרתי - הכול אפשרי וכדאי שבישראל יצננו את ההתלהבות. יש לי הרגשה שהמאמן שלנו מכין למכבי כמה הפתעות. חוץ מזה, לא הייתי מספיד גם את טאו ויטוריה. כמו שלוש הקבוצות האחרות, הם הגיעו למוסקבה בזכות ואני לא פוסל אפשרות שהם יפתיעו. לכל קבוצה יש 25 אחוז סיכוי לעלות לגמר, וכדאי שכל מי שמדבר על גמר בין צסק"א למכבי ייתן קרדיט גם לקבוצות האחרות".

אומרים שהיתרון הגדול שלכם נמצא דווקא על הספסל.

"זה נכון שזליקו אוברדוביץ' הוא מאמן מנוסה מאוד במעמדים מהסוג הזה וכמות הגביעים שלו מדברת בעד עצמה, אבל לא הייתי מציע לאף אחד לזלזל בשחקנים שלנו. יש פה סגל עמוק, מוכשר ובעיקר רעב, שמתכוון ללכת עד הסוף".

לא נשתולל מהשלוש נגד מכבי

נגד אפס פילזן הפצצתם מחוץ לקשת. זה לא סוד שלמכבי היתה בעיה עם קבוצות שקולעות לשלוש נקודות באחוזים גבוהים.

"בסדרה מול התורכים זרקנו הרבה מבחוץ, משום שהם נתנו לנו זריקות חופשיות. מכבי זו יריבה אחרת עם שיטת משחק שונה, ומשום כך קשה לי לומר אם נשחק בטקטיקה דומה. בכלל, כמות הזריקות משלוש היא לא דבר קבוע אצלנו - אמנם יש לנו קלעים טובים, אבל כל משחק מתפתח אחרת".

על הפציעה של דיון תומאס שמעת? מדובר במכה לא קלה לקו הקדמי של מכבי.

"ברור שגם ביוון מעודכנים במה שקורה אצלכם ולכן כולם אצלנו יודעים שתומאס לא ישחק. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לאחל לו החלמה מהירה ובריאות, ומקווה לראות אותו בקרוב על הפרקט. לעצם העניין, קשה לדעת איך ההיעדרות תשפיע. זה נכון שתומאס הוא חלק חשוב ממכבי והפציעה שלו יכולה לתת חופש יחסי מתחת לסל ולעזור לגבוהים שלנו. לעומת זאת, לפעמים דווקא בסיטואציות כאלה המחליפים מפיקים מעצמם יותר והקבוצה מתחברת טוב יותר. מה שבטוח זה שהאמביציה של מכבי, במיוחד כשתומאס בחוץ, תהיה גבוהה מתמיד".

אפרופו מחליפים, מי שאמור לקבל הזדמנות הוא קומאטוס.

"הבנתי שעד עכשיו הוא לא שיחק הרבה. האמת היא שאני לא ממש יודע למה, וקשה לי להביע דעה כי אני לא ממש מצוי בפרטים. יכול להיות שמשהו במעבר שלו מקבוצה בסדר גודל בינוני לאלופת אירופה לא עבר חלק. במכבי יש רוטציה רחבה, קומאטוס הוא חלק מהסגל וסביר שמכבי ישתמשו בו נגדנו. נכון שמדובר בסקורר מצוין שמכיר אותנו היטב, אבל זה פועל גם בכיוון ההפוך - אנחנו מכירים את היכולות שלו ויודעים איך לעצור אותו".

בישראל פורסם שרק 600 כרטיסים נמכרו ביוון ושהאוהדים שלכם כלל לא מתכוננים להגיע לרוסיה.

"נכון שכרגע נראה כי זו פחות או יותר כמות האנשים שתיסע איתנו למשחקים, אולם יש לי הרגשה שככל שמועד המשחק יתקרב, עוד ועוד אוהדים שלנו ישיגו כרטיסים. מסביב נראה אולי שהאוהדים שלנו אדישים, אבל תדע לך שברחובות באתונה כולם מדברים אך ורק על הפיינל~פור. בלי שום קשר לכמות הקהל שנביא איתנו, אני מבטיח שהאוהדים שלנו יעשו שמח ויבלטו גם במוסקבה".

בשנים האחרונות נראה שהכדורסל ביוון בירידה חדה והכדורגל תפס את ההגמוניה.

"הזכייה ביורו בפורטוגל הכניסה את המדינה לטירוף, והכדורגל הפך להיות הענף הפופולרי. חשוב לי להדגיש שגם הכדורסל פה עדיין חזק מאוד. כרגע הוא אמנם קצת בצל, אבל בקרוב מאוד ישוב להיות מלהיב כמו שבאירופה זוכרים. תראה בעצמך כמה אלפים הגיעו לסדרה מול פילזן ותבין לבד שטיפשי להספיד אותנו. הגלגל מסתובב ואוטוטו הכדורסל שוב יחזור להיות למעלה".

למועדון פנאתינייקוס יש עונה בכלל לא רעה. קבוצות הכדורגל והכדורסל שלכם בדרך לאליפות יוון.

"זה נכון. פנאתינייקוס נותנת את הטון כמעט בכל הענפים פה. רק לאחרונה קבוצת הנשים בכדורסל לקחה את התואר וגם קבוצת הנשים בכדורעף זכתה באליפות. זה כיף להיות שייך למועדון גדול, ואני מקווה שגם בכדורסל נביא גביעים ונמשיך לשמח את האוהדים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully