וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מועד ב'

נדב גורדו

22.4.2005 / 15:15

לפני חודש ניסה נדב גורדו את כוחו בחיזוי בחירות הדראפט בסיבוב הראשון. אחרי כל השינויים והתמורות, הוא מנסה שוב

רגע האמת מגיע. רגע האמת לקבוצות, רגע האמת לשחקנים ורגע האמת לסוכנים. אבל הכי חשוב - רגע האמת לפרשנים. עוד עשרים וארבע שעות, ורוב רובן של התחזיות, הנבואות וההערכות יתבדו ויוכיחו את מה שכולם כבר יודעים - אף אחד לא יודע כלום.
אבל מכיוון שבנוסף להיותי טיפש אני גם אופטימי, עידכנתי את ה"מוק" דראפט (הדראפט המדומה) בהתאם לשינויים ולהתפתחויות, ואני בטוח שבידי הקלף המנצח.

תוספת קטנה - ישנן מספר עמדות שאני לא צופה בהם שינוי מהכתבה הקודמת, ולכן הפרשנות נשארה בהתאם. חשוב גם לזכור, כי קבוצות עוד יעשו ביניהן החלפות מקום וטריידים, ככה שאת החיזוי הזה צריך לקחת במשקל קל מאוד.

ולמרות הכל - רוג'רס הולך ראשון

1) סן פרנסיסקו 49 - ארון רוג'רס, ק"ב

השמועות האחרונות מספרות שהניינרס דווקא רוצים את אלכס סמית', אבל לדעתי הם מפיצים את השמועות כדי להשיג את הטרייד שהם כל כך רוצים, מכיוון שטמפה ביי מאוד מתלהבים מסמית'. בסופו של דבר רוג'רס יותר מוכן למקצוענים והוא יהיה הבחירה הראשונה.

2) מיאמי דולפינס - רוני בראון, רץ אחורי

בראון חסה בצלו של ויליאמס רוב הקריירה באובורן, אבל הוא הטוב מבין השניים. יכולת מרשימה בקומביין הקפיצה אותו מעל סדריק בנסון ומעמידה אותו בתור הרץ הבכיר בדראפט. גם כאן ישנן שמועות על בחירה בסמית', אבל הצורך ברץ אחורי הוא כל כך גדול, שבלי טרייד למטה (טמפה ביי? מינסוטה?) אני לא רואה את מיאמי בוחרים שחקן שהוא לא רץ אחורי.

3) קליבלנד בראונס - בריילון אדוארדס, תופס

אחד מ"חוקי" הדראפט הוא לבחור את השחקן הטוב ביותר על הלוח, בלי קשר לצורך.מכיוון שהבראונס צריכים שחקנים בכל מיני עמדות, אדוארדס ממישיגן - התופס הבכיר - יעזור לקליבלנד לעלות מדרגה.

4) שיקגו ברס - סדריק בנסון, רץ אחורי

שיקגו בהחלט יכולה לבחור בתופס כדוגמת מייק ויליאמס, אבל ההחתמה של מוחמד בעמדת התופס גורמת לי להאמין ששיקגו יבחרו ברץ, ועושה רושם שהם יעדיפו את בנסון בוגר טקסס על פני קרנל ויליאמס. עוד אופציה היא טרייד עם מינסוטה או סן דייגו, שתי קבוצות שזקוקות לתופס בכיר ושמחזיקות בשתי בחירות בסיבוב הראשון.

5) טמפה ביי באקנירס - אלכס סמית', ק"ב

גרודן מתפלל שסמית' בוגר יוטה יפול עד לבחירה החמישית, וכדי להבטיח את הבחירה בו, טרייד הוא אופציה ממשית. גם מיאמי וגם קליבלנד חושבות על סמית', אבל בסופו של דבר הוא יהיה אחד מהיסודות של ההתקפה המתחדשת של הבאקנירס.

6) טנסי טייטנס - אנטרל רול, מגן פינה

די ברור שטנסי יבחרו במגן פינה, השאלה אם הם יבחרו את רול ממיאמי או "פק מן" ג'ונס ממערב וירג'ניה. אני נוטה לכיוון רול, מכיוון שהיכולות שלו בעזרה בעצירת הריצה ולחץ על הק"ב מבחוץ מרשימות, ובנוסף הנתונים הפיזיים של ג'ונס לוקים קצת בחסר.

7) מינסוטה ויקינגס (בחירה מהריידרס) - מייק ויליאמס, תופס

למרות ששנה שלמה הוא ישב בחוץ, הערך של התופס מדרום קליפורניה נמצא בעלייה.חזק וגבוה, הוא משמש מטרה נוחה באנד-זון. עוד אפשרות היא בחירה של קיצוני הגנתי, אבל העומק של הדראפט בעמדה הזאת תאפשר להם לבחור שחקן הגנה מאוחר יותר.

8) אריזונה קרדינלס - אדם "פק מן" ג'ונס, מגן פינה

בהנחה שאריזונה יצליחו להחתים את טרוויס הנרי הרץ האחורי מבפאלו ויפתרו את הבעיות במשחק הריצה, הם יבחרו את ג'ונס שבנוסף להיותו מגן הפינה הטוב ביותר אחרי רול, הוא גם מחזיר בעיטות מצויין.

9)וושינגטון רדסקינס - קרלוס רוג'רס, מגן פינה

הסקינס איבדו שני מגיני פינה בכירים בשנתיים האחרונות (ביילי וסמוט), ולכן רוג'רס מאובורן הוא בחירה טבעית. אופציה נוספת היא שילוב של מספר בחירות נמוכות כדי לעלות למעלה ולקטוף את בריילון אדוארדס שג'ו גיבס המאמן מאוד אוהב.

10) דטרויט ליונס - דריק ג'ונסון, ליינבקר

השחקן הטוב ביותר שנשאר פנוי, בוגר טקסס הוא לדעתי השחקן הכי מוכן למקצוענים. אין דבר שהוא לא מסוגל לעשות, ג'ונסון יהפוך את החולייה הפצועה של דטרויט לאיכותית.

11) דאלאס קאובויס - שון מרימן, קיצוני הגנתי

למרות שהרבה מאמינים שדאלאס יבחרו את דמרקוס וור, מרימן ממרילנד הוא בחירה קלאסית של פארסלס. שחקן בדמותו של ווילי מק'גיניסט מהפטריוטס, שגם אותו בחר פארסלס בזמנו, מרימן יכול גם לשחק בתור ליינבקר.

12) סן דייגו צ'ארג'רס(בחירה מהג'יינטס) - טרוי ויליאמסון, תופס

משוואה פשוטה: הצ'ארג'רס צריכים תופס, וויליאמסון הוא התופס הטוב ביותר שנשאר. למרות שבדרום קרוליינה אוהבים לרוץ יותר מלמסור הוא הצליח להפגין פוטנציאל, ובקומביין הוא הוכיח שוב שהוא אחד השחקנים המהירים ביותר בדראפט.

ההפתעה של קרוליינה

13) יוסטון טקסנס - אלכס בארון, תאקל התקפי

אחרי שלא הצליחו להחתים את אורלנדו פייס, יוסטון יצטרכו לפתור את הבעיה בעמדת התאקל דרך הדראפט, ובארון הוא פתרון לא רע בכלל. שנה אחרונה מוצלחת בפלורידה-סטייט ונתונים פיזיים מרשימים מחפים על טכניקה בינונית. עדיין, עם עבודה נכונה בארון יהווה תאקל התקפי מוצלח בשנים הקרובות.

14) קרוליינה פנת'רס - קרנל ויליאמס, רץ אחורי

במבט ראשוני זה אולי נראה תמוה, אבל סטיבן דיוויס חוזר מפציעה קשה ודה-שון פוסטר כבר הוכיח שהוא לא עמיד. הרץ הנוסף מאובורן יחזיר את משחק הריצה לקרוליינה, שקצת נעלם בשנה האחרונה.

15) קנזס סיטי צ'יפס - דמרקוס וור, קיצוני הגנתי

עוד קבוצה שזקוקה נואשות לשחקן הגנה, הצ'יפס יבחרו שחקן מהיר ואתלטי שלמרות שמגיע ממכללה קטנה (טרוי), הוא כשרון גדול. כעוד אחד מאותם שחקנים שמסוגלים לעבור הסבה לעמדת ליינבקר, וור הוא נכס בכל תפקיד.

16) ניו אורלינס סיינטס - תומס דיוויס, סייפטי

דיוויס אמנם שיחק בתור סייפטי במדי ג'ורג'יה במכללות, אבל במקצוענים הוא מסוגל לשחק בתור ליינבקר חיצוני, בזכות המהירות וטכניקת תיקול מושלמת בעצירת הריצה. בכל מקרה, הסיינטס זקוקים לשחקן בשני התפקידים הללו, ודיוויס יעזור לשפר הגנה בינונית.

17) סינסנטי בנגאלס - טרוויס ג'ונסון, תאקל הגנתי

מאמן הבנגאלס, מרוין לואיס, כבר הצהיר בעבר שמה שחסר לו כדי לעשות עליית מדרגה, הוא שחקן הגנה באמצע, וג'ונסון יפתור לו את הבעיה הזאת. ג'ונסון הוא השחקן השני מפלורידה סטייט שייבחר בסיבוב הראשון, ואם הראש שלו היה מוברג כמו שצריך הוא היה הראשון שנבחר מהמכללה. אפשרות נוספת היא קיצוני הגנתי, ולכן שמות כמו דיוויד פולק ומרקוס ספירס באים בחשבון.

18) מינסוטה ויקינגס - ארסמוס ג'יימס, קיצוני הגנתי

האם מינסוטה יבחרו קיצוני הגנתי בסיבוב הראשון שנה שניה ברציפות? אני חושב שכן. אחרי שדאגו להתקפה בבחירה הראשונה, ולרוב החורים בהגנה בעזרת שחקנים חופשיים, מינסוטה צריכה שחקן שיוכל ללחוץ על הק"ב. אם לא היו ספקות לגבי העמידות שלו נגד פציעות ג'יימס מויסקונסין היה נבחר גבוה יותר.

19) סט. לואיס ראמס - ג'מאל בראון, תאקל התקפי

בבחירה הזאת אין הרבה שאלות. קייל טורלי כנראה לא יחזור לעמדת התאקל הימני, וגם אם כן הפציעה בגב תגביל אותו מאוד. בראון הוא אתלט מצויין ששמר על יציבות מרשימה לאורך הקריירה באוקלהומה.

20) דאלאס קאובויס (בחירה מהבילס) - מרקוס ספירס, קיצוני הגנתי

ספירס הוא פשוט שחקן טוב מדי מכדי שיירד יותר נמוך, ומכיוון שגם פארסלס וגם ג'ונס מחזיקים ממנו, בוגר לואיזיאנה סטייט הוא בחירה ריאלית. הספק מכרסם בי מכיוון שדאלאס זקוקים לרסיבר ותאקל התקפי, אבל מביל פארסלס למדנו כבר לצפות ללא צפוי.

21) ג'קסונוויל ג'אגוארס - כאליף בארנס, תאקל התקפי

ההחתמה של רג'י היווארד ומרסלוס ווילי שיפרה בעיות בעמדת הקיצוני ההגנתי, ולכן הג'אגוארס פנויים לטפל בבעיות אחרות. בנוסף לעמדת מגן הפינה, הצורך הבוער הוא בקו ההתקפה, ובארנס מוושינגטון בהחלט כשרוני מספיק לענות על הצורך. עוד אפשרות סבירה מאוד היא בחירה של מגן פינה כאמור, כדוגמת פביאן וושינגטון או ג'סטין מילר.

22) בולטימור רייבנס - מרק קלייטון, תופס

עוד אחת מאותן בחירות שלפחות על הנייר נראות ברורות. הרייבנס זקוקים לתופס, וקלייטון מאוקלהומה הוא הטוב ביותר שנשאר.

23) סיאטל סיהוקס - דיוויד פולק, קיצוני הגנתי

סיאטל זקוקים לשחקן שיצבור כמה שיותר הפלות ק"ב, ופולק ששבר את שיא כל הזמנים בג'ורג'יה בהפלות ק"ב יעשה בדיוק את זה. פולק מביא לשולחן מוטיבציית שיא ומנוע שפשוט לא מפסיק לעבוד. בקומביין (מבחן המרגלים לפני הדראפט) הוא הסיר דאגות בנוגע למהירות שלו, והבטיח לעצמו בחירה בסיבוב הראשון.

24) גרין ביי פקרס - מרלין ג'קסון, מגן פינה

גרין ביי זקוקים לכל כך הרבה שחקני הגנה, שגם ליינבקר או תאקל הגנתי באים בחשבון. ג'קסון היה מצויין בשנה האחרונה במישיגן, והעובדה שהוא צבר נסיון בתור סייפטי במכללה תעזור בשעת הצורך אם הוא יידרש לכך על ידי גרין-ביי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הית' מילר יורד 16 שלבים

25) וושינגטון רדסקינס (בחירה מדנבר)- ג'ייסון קמפבל, ק"ב

לא ברור לי למה קמפבל מאובורן לא נאמר באותה נשימה עם רוג'רס וסמית'. בנוסף לסטטיסטיקה שווה לשניים האחרים, קמפבל התחרה ברמות יותר גבוהות (מסמית') וניצח את המשחקים החשובים (בניגוד לרוג'רס). פוטנציאל אדיר עוד מהתיכון, עושה רושם שהוא הפתרון שגיבס רוצה לעמדת הק"ב.

26) אוקלנד ריידרס - פביאן וושינגטון, מגן פינה

עם עזיבתו של ביוקנן, הריידרס זקוקים למגן פינה. אחד הכשרונות הפחות מוערכים, וושינגטון, רץ בקומביין 40 יארד ב4.25 שניות ושם את עצמו על המפה. למי שעקב אחריו בנברסקה, לא היתה הפתעה מכיוון שהוא היה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה מקרטעת.

27) אטלנטה פלקונס - שון קודי, תאקל הגנתי

הפלקונס זקוקים לתאקל, גם התקפי וגם הגנתי. מכיוון שעל הנייר קודי מדרום קליפורניה הוא התאקל ההגנתי הטוב ביותר שנשאר הם יבחרו בו. קודי יכול לשחק גם כקיצוני הגנתי, ויוסיף גיוון למשחק ההגנה.

28) סן דייגו צ'ארג'רס - דן קודי, קיצוני הגנתי

אחרי שיוסיפו תופס בבחירה מוקדמת, סן דייגו יחפשו שחקן שיחזק נקודת תורפה, לחץ על הק"ב. קודי הוא שחקן שלא מוותר על כלום ותמיד משחק עם מוטיבציית שיא.סבל בעבר מבעיית דיכאון, אבל עושה רושם שהוא התגבר.

29) אינדיאנפוליס קולטס - ג'סטין מילר, מגן פינה

לגבי הקולטס, השאלה היא לא מה, אלא מי? ומגן הפינה הטוב ביותר שישאר בשלב הזה של הדראפט הוא מילר שסיים קריירת מכללות מוצלחת בקלמזון. לפעמים נוטה לעשות יותר מדי דברים בו זמנית וסובל מחוסר ריכוז, אבל כשהוא מפוקס אין הרבה רסיברים שיצליחו לנצח אותו באחד על אחד. בהחלט יוסיף מימד נוסף לסקונדרי שאין בו אפילו מימד אחד.

30) פיטסבורג סטילרס - הית' מילר, טייט אנד

מכל העסקאות וההתרחשויות, מילר מוירג'יניה עלול להתדרדר לבחירות הנמוכות בהרבה מערכו. הרבה מצוותים את הכוכב העולה מארקנסו, מאט ג'ונס, לפיטסבורג, אבל מילר פשוט שחקן יותר טוב והבחירה ההגיונית בשלב הזה.

31) פילדלפיה איגלס - רודי וייט, תופס

לאיגלס יש כל כך הרבה בחירות וכל כך מעט צרכים, שהם עושים גלים ומחפשים לעלות למעלה בסדר הבחירות בעזרת טרייד. חוליית התופסים של פילדלפיה זקוקה לחיזוק: אואנס עושה בעיות, פינקסטון עושה קולות של שטיח ומיצ'ל לא עושה כלום. וייט יעזור לשפר את משחק המסירה, כשגם ג'ונס מארקנסו הוא אפשרות.

32) ניו אינגלנד פטריוטס - צ'אנינג קרואדר, ליינבקר

אם פעם הצורך הברור היה מגן פינה, ההתפחויות בשבועות האחרונים מצביעות לכיוון ליינבקר. מכיוון שבליצ'יק מאמין שיוכל בעזרת סכימות הגנתיות לחפות על חוסר בכשרון או נסיון בסקונדרי. אם הפטריוטס יחליטו שהיכולת של קראודר בפלורידה לא מחפה על בעיות התנהגות שבבוסטון מאוד לא אוהבים, הם ייבחרו בליינבקר אודל ת'ורמן מג'ורג'יה, מכללה שממנה היסטורית ניו אינגלנד מאוד אוהבת לבחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully