וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגבונה, תבריזי והחמסה של קשטן

איזי עין דור

14.3.2005 / 20:32

הפועל תל אביב הוליכה וראתה את התחתית מאחוריה, אבל אז אוגבונה החמיץ מול שער ריק וארבייטמן הישווה ל-1:1 בתוספת הזמן. תבריזי הודה בטעות כשלא שרק לפנדל לזכות פתח תקווה

הפועל פתח תקוה והפועל תל אביב סיימו את המחזור ה-25 בליגת העל בתיקו 1:1 סוער ועתיר באירועים. כ-4,000 צופים הגיעו למפגש, בו ניסה דרור קשטן לסבך את קבוצתו לשעבר בתחתית, כשעל הדרך חיכתה לו הזדמנות להתקרב שוב למקום לאירופה. בסופו של דבר ראינו את קשטן כפי שלא ראינו אותו מעולם. עם החמסה בכיס, המאמן המעוטר בארץ צעק ללא הפסקה, הראה עצבים, כעס והתלונן, כאילו שייע קטן לידו. אחרי הכל, הוא בוודאי לא שכח את הדרך בה נפרדה ממנו הפועל תל אביב בקיץ, אחרי הרומן הארוך שהיה לו באדום.

הפועל פ"ת הגיעה לאחר שלושה הפסדים רצופים, והיתה חסרה חמישה משחקני ההרכב הראשון, ביניהם מנור חסן, איליה יבוריאן, קלמי סבן ודושקו דורישיץ'. כפיר אדרי לא היה בסגל הפועל ת"א בגלל אכזבה מקצועית, אבל האדומים הסתדרו גם בלעדיו. מאז נחת שלום תקווה במתחם וולפסון, הפועל תל אביב לא הפסידה ב-8 משחקים והתרחקה לכדי 3 נקודות מהפועל באר שבע שמתחת לקו האדום. בשבת יש לה דרבי על הראש.

מהלך המשחק

דקה 4: יוסי אבוקסיס הגביה מימין, אסי דומב נגח וברק זלאטן בדש, הקדים עם הראש את רפי כהן. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 9: בוקסנבוים השאיר קטנה לשלומי ארביטמן. החלוץ ירה מ-20 מטר כדור חזק שחלף ליד הקורה.

דקה 11: הגנת הפועל תל אביב נכשלה בהרחקת כדור קרן. אלנתן סלמי יכול היה לדחוק פנימה ממטר, אבל שביט אלימלך הספיק להגיב בזמן ומנע שער בטוח.

דקה 26: הקשר אייל שן, שהפך מכורח הנסיבות למגן ימני אצל קשטן, מצליח לסחוט הדיפה טובה משביט אלימלך, לבעיטה חזקה ששיחרר מרחוק.

דקה 33: בעיטה חופשית של אבוקסיס מ-20 מטר, פגעה בחומה והוציאה את פתח תקווה למתפרצת שגרשון הצליח לעצור לבדו. הדקה המרתקת הסתיימה בבעיטה יפה של ביסקוט מרחוק, שאילצה את רפי כהן לזנק ולהדוף מעל למשקוף.

דקה 52: שלומי ארביטמן נשלח לכדור ארוך ושטוח, נתקל בשביט אלימלך שנפגע, אך הצליח לדחוק לפניו את הרגל. חליס הספיק להגיע בזמן ולהרחיק לקרן.

דקה 65: גיא צרפתי המחליף הקפיץ לכיוון הרחבה, כנפו ניסה להמשיך לכיוון אמבלה שכבר היה מוכן מול רשת חשופה, אלא שכהן סגר נכון והציל שער בטוח.

דקה 79: אוהדי הפועל תל אביב צריכים לשלוח לאיתן תבריזי זר פרחים אחרי שלא שרק לפנדל בטוח, על עבירה שביצע ברחבה אסי דומב על ארז אליאב.

דקה 86: ההחלטות של תבריזי ממשיכות לגנוב את ההצגה, אחרי טענות לעבירה נוספת ברחבה וליד. המשרוקית של השופט נותרת שקטה.

דקה 89: שי אבוטבול תפס את ההגנה של הפועל פתח תקווה לא מוכנה, עם כדור ששבר את הנבדל. מול רפי כהן הוא גילגל לאוגבונה, שמול שער ריק הצליח לגנוב לתבריזי את ההצגה.

דקה 90: תבריזי מתעקש לשלוט בעניינים עם עוד החלטה מוזרה, אחרי ששלף לעברו של רפי כהן כרטיס אדום, על שהכשיל את אבוטבול מחוץ לרחבה, כשזה היה בדרך לשער. אבל מה? הוא לא ראה שהקוון הניף מזמן את הדגל לנבדל. תבריזי מתחרט.

90+2: שמעון גרשון המשיך להתווכח על האדום שחזר לכיס של תבריזי ופתח תקווה חידשה את המשחק. קייסי מסר כדור ארוך לארביטמן, שהשתלט עליו וירה מתוך הרחבה את ה-1:1 המוצדק.

"אף פעם לא ראיתי תצוגת שיפוט ברמה כל כך ירודה"

דרור קשטן היה מאוד נרגש בסיום, ולמרות שהקבוצה שלו הישוותה בדקה ה-90, החליט להתייחס דווקא לשופט תבריזי: "קשה לשחק מול 12 איש. אני כבר שנים בכדורגל, אבל אף פעם לא ראיתי תצוגת שיפוט ברמה כל כך ירודה. כל מי שראה את המשחק, מי שצפה בהילוכים החוזרים, יכול היה לראות את זה. היו שני פנדלים לזכותנו שלא נשרקו, כרטיס אדום שנשלף מהר מדי, בשער שלהם היה אאוט שהקוון שלהם סימן עליו. ואני אחד שלא נוהג להתלונן על השיפוט".

השופט איתן תבריזי הודה בסיום על הטעות שלו, כשלא שרק לפנדל על העבירה שביצע ברחבה אסי דומב על ארז אליאב: "כבודו של קשטן במקומו מונח. אני לומד מביקורת, לומד מביקורת, אם היא אינה השתלחות חסרת רסן. אם הייתי רואה את זה מהזווית של הטלוויזיה, הייתי שורק. לפי המגע של היד, היתה כאן נגיעה ויכולתי לשרוק".

יוסי אבוקסיס, שחקן הפועל תל אביב, אמר בסיום: "כנראה שמשחק הזה קבע שאנחנו צריכים להילחם עד הסוף. יכולנו לקחת עוד 2 נקודות מאד משמעותיות היום, כי 5 הפרש זה לא צחוק בתחתית". אבוקסיס גם התייחס לויכוחים שנמשכו עם תבריזי, בזמן שהפועל פתח תקווה הישוותה: "זה לא היה בסדר מה שהיה עם השופט, כי התארגנו לבעיטה ולא הבנו למה הוא ביטל את האדום. בדקות האחרונות היה נראה כאילו כל שריקה היתה לטובתם. אבל אין מה לעשות, זה הכדורגל ואנחנו צריכים להמשיך הלאה".

גם לשייע פייגנבוים המאמן, היו טענות כלפי השופט: "הוא הוציא אדום, התחרט ופתאום הוא נתן להם לשחק. לפחות היה עוצר את המשחק והיה נותן לנו לחזור. אני לא מבין את זה. הפועל פ"ת זכו במפעל הפיס. אין לי בעיה עם ההחלטה וזה לא משנה אם היה אדום או לא, אבל למה הוא אישר להם לחדש כך את המשחק".

הפועל פ"ת: רפי כהן; אייל שן, זאב חיימוביץ', אבי יחיאל, אדורם קייסי; עומר בוקסנבוים, יוסי שבחון, אמר יוקאן, אריאל פייטרס, אלנתן סלמי (ארז אליאב, 68); שלומי ארבייטמן.

הפועל ת"א: שביט אלימלך; רמי חליס, שמעון גרשון, אסי דומב, יגאל אנטבי; יוסי אבוקסיס, טל חן, ביסקוט אמבלה (גיא צרפתי, 58), ג'ון פנטסיל (שי אבוטבול, 76), ברק בדש (אבי כנפו, 66), איזביטו אוגבונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully