וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותתו לקלינגר. גם לגרנט

איזי עין דור

5.3.2005 / 22:53

בנין, שכבר חושב על הנבחרת ונמני שחזר להרכב, הובילו את בית"ר ל-2:3 דרמטי על האקסית מכבי ת"א. קלינגר: "זה סיום מר"

כולם דיברו על המפגש המחודש בין המשולש נמני-בנין-קלינגר, אבל שכחו שבסופו של דבר, הקהל בא לראות כדורגל. היום קיבלו 17 אלף הצופים שמילאו את יציעי טדי, הצגת כדורגל ראויה, עם 2:3 דרמטי, ששווה הרבה יותר מ-3 נקודות, בגלל היוקרה שבו. מצבן של שתי הקבוצות בליגה, עדיין מאכזב גם אחרי המשחק.

נמני ובנין, במשחק אישי מצויין, עלו למקום החמישי עם הבאזר, למרות שדווקא חבריהם הברזילאים, היו אלו שהדביקו את טדי בקצב סמבה. קלינגר, עם חילופים שלא תרמו יותר מדי למאמץ הקבוצתי, יצא המופסד הגדול של הערב וירד למקום השמיני. בניגוד לבית"רים, לקלינגר לפחות נשאר הגביע.

מהלך המשחק

דקה 5: בעיטה חופשית של מסיקה לתוך הרחבה, לא מורחקת כמו שצריך. ברונו הייס עט על המציאה ובועט מצויין לחיבורים. 0:1 למכבי תל אביב.

דקה 17: עופר טלקר מגביה מימין, וטל בנין מתרומם ונוגח לידיו של גל ניר.

דקה 19: הגבהה של לירן כהן מהאגף הימני מוצאת את רגל שמאל של ברוך דגו שמקדים את טלקר ומוצא את קורנפיין מוכן. מהקרן הצליח אורן זיתוני לשחרר בעיטה מרחוק שחלפה סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 28: פרוחננקובס מוריד בראש לברוך דגו שחולף על פני פריירה ומחמישה מטרים בועט לשמיים.

דקה 40: אבי נמני, ששלוש דקות לפני כן ראה איך גל ניר מוציא לו שער נגיחה בטוח, מוסר קטנה לטל בנין, שמגיע מצד שמאל ובועט מצויין ליד הקורה. אחר כך, עוד הספיק בנין, במשחקו הטוב ביותר מאז הגיע לטדי, להקפיץ מעל מגן תל אביבי ולבעוט בשמאל מהאוויר החוצה.

דקה 45: על סף המחצית שולח ברונו הייס כדור מ-30 מטרים שעובר את כולם ומגיע לפינת השער. קורנפיין מסיט את הכדור לקרן.

דקה 59: גל ניר יצא גרוע לכדור גובה, מאגרף אותו לכיוונו של פאריירה. הברזילאי מוסר לברזילאי אחר, פבריציו בנטו וזה, מצליח להכניע את ניר בבעיטת עקב וירטואוזית. 1:1.

דקה 62: לירן כהן מגיח מאגף ימין, חותך פנימה ומקצה הרחבה בועט בשמאל שטוח ומדוייק פנימה. 1:2 למכבי והקהל שהשתולל בטדי, שתק שוב.

דקה 70: מאור מליקסון, שנכנס כמחליף בדקה ה-60, מתחיל להפעיל את המכבש הבית"רי על השער של גל ניר. מבצע אישי אדיר שלו, משאיר את ברק יצחקי מול השוער וזה לא נכשל ומשווה שוב. 2:2.

דקה 76: הלחץ של בית"ר נמשך, אחרי סדרה של בעיטות מסוכנות, מצליח טל בנין לסחוט מגל ניר הדיפה אדירה.

דקה 93: בתוספת הזמן עוד ניסה ליאור אסולין להכניע את גל ניר מרחוק, אבל תפס את השוער מוכן. למזלו, דקה מאוחר יותר היה לו את אבי נמני, שסיבסב את ההגנה התל אביבית, בעט לשער ונחסם. קאלדיירה קיבל את הכדור והוציא בעיטה חזקה מ-20 מטר. שלשה עם הבאזר ו-2:3 לבית"ר.

"אנחנו יכולים לעשות את העונה הזו מתוקה מאוד"

אלי אוחנה, מאמן בית"ר ירושלים, שיחרר הרבה אוויר בסיום, אחרי עוד שבוע בו חזרו הליחשושים בעניין מעמדו, למרות שהערב הוא רשם ניצחון ליגה שלישי רצוף ועל למקום החמישי: "אני חושב ששיחקנו טוב מאוד היום. התוצאה עשתה צדק. ה-2:1 שובר קבוצות, אבל בכל זאת חזרנו ל-2:2 והיו לנו המון הזדמנויות והמון בעיטות. השחקנים הפנימו שלא נגמרה העונה וכל הכבוד להם. אנחנו יכולים לעשות את העונה הזו מתוקה מאוד. אחרי שני ניצחונות רצופים, אנחנו סוף סוף בליגה. כל ניצחון מביא בטחון וכל הכבוד לקהל שתמך, למרות התקופות הקשות שהיו לנו. שער ניצחון בתוספת הזמן - אין יותר מתוק מזה.

אוחנה גם התייחס למעמד של מספר 8 שלו. "אבי הוא מהטובים ביותר שיש ולפעמים טוב שהוא נח. היו לו דקות מצוינות והוא מסר מסירות יוצאות מן הכלל. למרות שכביכול היה לו הרבה מה להוכיח, ראיתי איך הוא מכוון את השחקנים. חיכינו להזדמנות להכניס אותו להרכב, וידענו שהוא יחזור לעצמו". גם על בנין היה לאוחנה מה לומר בערב שכזה: "לא הפתיעה אותי היכולת של טל. אולי אין לו את אותה מהירות וחדות מלפני חצי שנה, אבל גם זה יחזור. שניהם מנהיגים ואני שמח מאוד בשביל שניהם לאחר מה שעברו במכבי ת"א".

ולסיום דיבר אוחנה גם על מעמדו, תוך שליחת עקיצה לבוס שלו מאיר פניג'ל, שלא בדיוק נתן לו גב השבוע: "אני לא מתעסק בשנה הבאה, אנחנו מתרכזים במשחק הבא מול בני יהודה. אני מקווה מאוד להישאר, כי אנחנו כל הזמן מנסים לשחק כדורגל אטרקטיבי, וזה לא תמיד הולך ואז החיצים מופנים תמיד לעבר המאמן".

טל בנין, אולי המצטיין בשורות בית"ר הערב: "אני שהשגנו ניצחון שלישי ברציפות בליגה. ביכולת הזו אנחנו יכולים להתקדם בטבלה. אנחנו קבוצה אטרקטיבית ולוחמת. גם אני חושב על הנבחרת, אבל
מעדיף לעשות את הדברים על הדשא ולהשאיר את הדיבורים על הנבחרת בצד".

ניר קלינגר, מאמן מכבי תל אביב, זכר בעיקר את השניות האחרונות: "זה סיום מר ואכזרי. המשחק היה בית ספר איך לא לנצח משחקים ולא להיות אחראים בהתקפה. היו לנו מצבים טובים לגמור את המשחק עם החמצה של ברוך, אבל לא עשינו את זה וזה חוסר אחראיות. השער האחרון נבע משגיאה נוראית שלנו. בהתחשב בקהל ובמצב על המגרש חשבתי שעדיף לשחק עם חלוץ אחד מקדימה ואחד בצד. זה נורא כואב וקשה".

ארוע לא נעים התרחש בסיום בין קלינגר לבין מראיינת "שבת של כדורגל", מיכל גרונלנד, כשזו שאלה אם "ההפסד כואב יותר בגלל שזה טל בנין ניר קלינגר". המאמן עלה על הטעות והשיב בפרצוף זועף, "כן, זה כאב יותר בגלל שזה בנין וקלינגר, קודם תלמדי את השמות".

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין; אינדיו פאריירה, דוד אמסלם, עופר טלקר, פבריציו בנטו; עידן מליחי (מאור מליקסון 59), טל בנין, אנדרה קאלדיירה, אבי נמני, ברק יצחקי; ליאור אסולין

מכבי תל אביב: גל ניר; יקיר שינה, אבי סטרול, מארסיו ג'ובאניני, סאלם אבו סיאם; ברונו הייס, אורן זיתוני, לירן כהן (ערן לוי 84), ברוך דגו (אדוארדו מארקש 74), ארז מסיקה; אנדרס פרוחננקובס (אמיל אמבמבה 80).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully