וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדו כידידים

15.1.2005 / 22:22

בני יהודה, שנפרדה בטקס מרגש מחזי שירזי, לא הפריעה למכבי חיפה לנצח 0:2 מצמד של קולאוטי ולפתוח פער 14 בצמרת

בני יהודה עשתה רעש של קבוצה שיכולה להפתיע בהתחלה, אבל הזימזום נעלם מהר מאוד בהפסד 2:0 למכבי חיפה בבלומפילד. הזהובים יכולים להרגיש מקופחים אחרי כרטיס אדום, פנדל לא מוצדק שנשרק לזכות חיפה, ושניים גבוליים שלא נשרקו לזכותם על ידי השופט איתן תבריזי.

בסיכומו של עניין, חיפה, שהיתה טובה יותר, השיגה את ניצחונה ה-13 העונה, נותרה בלתי מנוצחת, שמרה על רשת נקיה בפעם השישית ברציפות (בכולם שיחק השוער המחליף תום אלמדון) וברחה ליתרון 14 על פני השניה בטבלה, מכבי פתח תקווה. היום היא גם עשתה את זה בלי עידן טל, אולי שחקן העונה שלה.

בני יהודה עדיין מחפשת את הזהות שלה, למרות שהסמל הכי גדול שלה, אהוד בן טובים, היה שם בנסיון לתת מוזה לזהובים. בן טובים, שנכח ביציע לראשונה מזה 15 שנה, בא כדי לחלוק לחזי שירזי כבוד בטקס הפתיחה המרגש שנערך לו לפני פתיחת המשחק.

מהלך המשחק

מכבי חיפה פתחה ללא עידן טל, שצבר כרטיסים צהובים וישב ביציע, כבר אחרי שתי דקות הפתיעה בני יהודה כאשר אימורו לוקמן ירה מ-16 מטרים, כדור שברח מעל משקוף שערו של תום אלמדון, שוער חיפה. הכתומים המשיכו ללחוץ, בעיקר מצד ימין של הגנת חיפה, אסי בלדוט חיפש את חבריו בכדורי גובה, רוחב ועומק אבל לא מצא ראש או רגל מסיימת. בדקה ה-18 הזדמנות ראשונה לאלופה, חיים מגרשווילי העביר כדור לרוברטו קולאוטי בתוך הרחבה והחלוץ הארגנטיני הסתובב מצוין אך בעט ליד הקורה והחוצה. הירוקים השתלטו על המשחק והחלו להפעיל את מכבש הלחצים. בדקה ה-34 נפסל שער לחיפה אחרי שהגבהה של בוקולי מצאה את קולאוטי בנבדל.

הרוח הכתומה יצאה מהמפרשים בדקה ה-57 כשאימורו לוקמן הכשיל את יניב קטן וראה את הצהוב השני והאדום. את הבעיטה החופשית שנפסקה לזכות הירוקים בעט קטן למשקוף של והבה. בדקה ה-60 פרץ מיכאל זנדברג לבדו, גבע ברקאי גלש לרגליו וניקה את הסכנה אולם איתן תבריזי טעה ושרק לעונשין מ-11 מטרים. יניב והבה עשה צדק כשעצר בעיטה רעה של ואליד באדיר וההגנה הרחיקה לקרן. את אותו כדור קרן של קטן, תירגם רוברטו קולאוטי ליתרון, כשנגח בעוצמה לפינה הגבוהה, 0:1 לחיפה.

אחרי חמש דקות שוב היו קולאוטי ווהבה בעניינים, הפעם שוער בני יהודה עצר נהדר בעיטה של הארגנטיני. בדקה ה-75 כבשה חיפה את השני. קטן סגר בישול שני לארגנטיני, אחרי שאיפשר לקולאוטי להשלים צמד ולסגור שער מספר 10 העונה בליגה. המשחק נרגע, בני יהודה איבדה כל אמונה להפוך את התוצאה ונראה היה שגם האורחים מסתפקים בשני השערים.

"בני יהודה נתנו לנו פייט טוב"

רוני לוי, מאמן מכבי חיפה: "בני יהודה נתנו לנו פייט טוב מאוד, אבל אמרתי לשחקנים. הרחיקו להם שחקן וזה עזר לנו, אבל אני חושב שבכל זאת הגיע לנו לנצח את המשחק. נגד פתח תקווה הגענו להמון הזדמנויות והחמצנו אותן אבל קשה לשמור על רמה גבוהה לאורך כל העונה". ואיך באמת שומרים על מתח בריא בקבוצה? על זה עונה לוי: "האמת היא שכשבא כזה קהל מחיפה, מחוייבות למועדון והחבר'ה מתאמנים טוב, אין שום סיבה שלא נראה את זה על המגרש. כבר בשבוע הבא מחכה לנו סכנין שניצחה פעמיים ברציפות וזו מספיק סיבה טובה כדי שנעשה זאת שוב".

על עידן טל הפצוע שלא שיחק היום: "חסר עידן, חסר ג'ובאני, חסר ניר, אבל מכבי חיפה זו קבוצה, למרות שאני אוהב לראות את עידן על המגרש"

ניצן שירזי, מאמן בני יהודה: "תבריזי שרק פנדל כי זה מה שהוא ראה. אני לא נוהג לדבר על שיפוט אז גם עכשיו אני לא אסתה מהנוהג. נלמד, גמאן וגבע ברקאי לא יציבים, אבל הם לא משחקים לבד. בני יהודה צריכ לחזור לנצח ומטבע הדברים נבוא לנצח את הפועל תל אביב, שנמצאת בתקופה פחות טובה. בני יהודה התחילה מסורת להיפרד משחקני עבר. זה סמלי שנפרדים מאח של המאמן ואני מאושר שיצא לי לאמן אותו. אני רואה אותו כחלק בלתי נפרד מהקבוצה להמון שנים".

תום אלמדון, שסגר 483 דקות בלי לספוג שער: "חלומו של כל שחקן זה לשחק כמה שיותר ואני מאחל לניר הרבה החלמה. אני עושה את המוטל עלי. מכין את עצמי לכל משחק ושמח שזה נמשך. אם ניר יחזור, אני אשאר על הספסל ואחכה להזדמנות נוספת".

בני יהודה: יניב והבה; אלי אברבנל, יאיר אזולאי, גבע ברקאי, רוני גפני; אימורו לוקמן, קובי דג'אני, אסי בלדוט, בן לוז, מטה בטורינה (איבן מרוסלבץ 58), גבריאל לימה (משה ביטון 77).

מכבי חיפה: תום אלמדון; אלון חרזי, ווסלי גונסאלבש, אריק בנאדו, חיים מגרשוילי; חאבייר דירסאו, וואליד באדיר (רביד גזל 81), מיכאל זנדברג, גוסטבו בוקולי (שי בירוק 67); יניב קטן, רוברטו קולאוטי (אליניב ברדה 84).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully