וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על לושמבורגו, הקאמבק של אינטר

איזי עין דור

11.1.2005 / 14:25

על לושמבורגו, הקאמבק של אינטר, ליברפול והאוהדים המטורפים של אולימפיאקוס. סיכום השבוע בכדורגל האירופי

ווינרים: לושמבורגו

"ואנדרליי יכול לנצח משחק בשתי דקות, אז בטח שבשבע", אמר רוברטו קרלוס לפני ה'מיני פרטידו' נגד ריאל סוסיאדד לפני כשבוע. מסתבר שקרלוס, ששיחק כקשר כנף שמאלי תחת לושמבורגו בפאלמייראס הגדולה (ששברה את שיא ההבקעות לעונה בברזיל - 103), ידע מה הוא אומר. המינוי של הברזילאי התקבל בספקנות, אבל מדובר במהלך מצוין של אריגו סאקי. לושמבורגו הוא מסוג המאמנים שיודע להחדיר טקטיקה במשחק של קבוצתו, מבלי לפגוע במעמד הכוכבים שלו. לפעמים, כמו במקרה של ריבאלדו, רונאלדו, קאפו, רוברטו קרלוס, רוביניו ואחרים ששיחקו תחתיו, הוא אפילו מצליח להעצים את גדולתם.

אחרי ה-0:3 בדרבי, אפשר לומר בוודאות שהוא הכניס אדרנלין במועדון הכבוי. הברזילאים התעוררו, ההגנה התחזקה, ההזדמנויות מנוצלות, מוריינטס וסולארי המחליפים פתאום פורחים שוב והכי חשוב - רוביניו רוצה לבוא. אמת, ישנם הרבה סימני שאלה סביב עברו המפוקפק והצד האפל של המאמן. גם מבחינה מקצועית, הוא סובל מהיכרות שטחית של הכדורגל האירופי. אבל אם הכוכבים של ריאל יסכימו לשמוע (ולהתאמן פעמיים ביום כפי שהוא מבקש), ללושמבורגו יש הרבה מה לתת.

אינטר

המהפך של השבוע. הבחורים של מנצ'יני חזרו מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 מדהים. זו לא הפעם הראשונה העונה בה יוצאת אינטר מפיגור ומוציאה נקודות. מול קייבו, פארמה וסיינה היא התאוששה מפיגור של שער ומול קליארי ויובנטוס היא כבר היתה במינוס 2, בדיוק כמו ביום ראשון. אסטבן קמביאסו מגלה את הסוד: "כשהקהל שר 'נון מולארה מאי' (לעולם אל תוותרו), אנחנו נדלקים ומרגישים יותר מאוחדים. זה מדרבן אותנו ונותן לנו את ההרגשה שאנחנו יכולים לשנות דברים".

חלק מאוהדי אינטר כבר עזבו את סן סירו לפני שריקת הסיום, שלא כמו הנשיא מאסימו מוראטי, שנשאר עד לשריקה האחרונה ולא התאכזב: "כשאתה צופה במשחק של אינטר, אתה צריך להישאר בכסא שלך עד הסוף. הוכחנו שאנחנו יכולים להפוך משחק בחמש דקות, שיש לנו את השחקנים ואת האופי לעשות את זה. שלחנו היום מסר ליתר הקבוצות ובעיקר לעצמנו".

אקסטר סיטי

כל מי שמשחק ב'פוטבול מנג'ר' יודע עד כמה אקסטר גרועה. זה לא הפריע לה להוציא השבוע 0:0 והרבה כבוד ממפגש הגביע באולד טראםטרד. אחרי הכל, מדובר במקום בו אפילו קבוצת הפאר של יענקל'ה שחר קיבלה בראש. סטיב פריימן, המנהל המקצועי של הקבוצה, חגג בסיום: "אמרתי לשחקנים שהכי חשוב להעביר את ההכרעה אלינו. עשינו את הצעד הראשון. עכשיו אני מאמין שב-18 לינואר בגומלין, נוכל לעשות את זה". מעניין מה סר אלכס פרגוסון חושב על זה.

לוזרים: פאולו די קאניו

מצד אחד יש את האיש שדחף שופט ב-1998 ומצד שני את זה שהחטיא בכוונה, כשהרגיש שהשופט קיפח שחקן יריב. פאשיסט שקעקוע של 'הדוצ'ה' בניטו מוסוליני מעטר את זרועו ושמצדיע במועל יד כדרך לחגוג שער, מול אדם רגיש ואב נאמן. לפאולו די קאניו יש הרבה כישרון ויכולת, אבל מעט מעצורים ועכבות.

מצד אחד הוא ניצח את שני המשחקים האחרונים של לאציו כמעט לבדו, אבל מצד שני הוא עורר סערה גדולה באיטליה ואפילו גרם לסמל סימונה אינזאגי לעזוב לסמפדוריה (תמורת פאביו בצאני). אולי מדובר בדמות מורכבת, אבל בזיכרון הקולקטיבי ייחקק די קאניו כאיש שהחווה בידו מועל יד, אחרי הדרבי מול רומא ביום חמישי. היום הוא אמר לרדיו האיטלקי: "רק רציתי לומר שלום לאוהדים שלי. זה ברור. היו שם הרבה צלמים שתפסו תמונה שלי בשבריר שניה, אז זה נורמלי שהם תפסו את היד שלי בפוזה הזו". נו באמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ריאל סוסיאדד

ההפסד למדריד ב"משחק הקצר ביותר בהיטוריה", כנראה הכניס את הבאסקים להלם. בסן סבסטיאן עדיין מתקשים להבין איך לא הצליחו הבחורים לשמור על התוצאה במשך שבע דקות קצרות. שלשום הם הפסידו גם לאלבסטה מהתחתית 2:0 בבית.

אוהדי אולימפיאקוס

אוהדי אולימפיאקוס התרגזו כשקיבלו רק 400 כרטיסים למשחק החוץ נגד פאניוניוס. כמחאה החליטו 2,500 מהם להגיע לאיצטדיון, פרצו את השערים ופוצצו את המשחק. המשטרה עצרה מאות אוהדים, ארבעה נפצעו ואחד מהם נזקק לניתוח בראשו. גם 14 שוטרים הגיעו לבתי החולים. באתונה מונה תובע לחקור את האירוע, ושני אוהדים צפויים להיעצר לתקופה ממושכת בגין עבירה על חוק הספורט היווני.

פוקוס: שיעור בברזילאית לליברפול

מוריינטס בא, מוריינטס לא מגיע. פעם הוא כבר קונה מילון אנגלית-ספרדית ופעם לושמבורגו חושב שאין לו מקום. פעם ליברפול מציעה לריאל עיסקה טובה ואחר כך כולם שוב מתחרטים. כבר חודשיים מדברים על הגעתו של חלוץ ריאל מדריד לאנפילד ושום דבר לא קורה. בדרך מדברים גם על איימאר, מיסטה, אנלקה, אנדי ג'ונסון, יעקובו ועוד, ובסוף דווקא פלגרינו הסבא מגיע מולנסיה.

בינתיים, בקצה השני של העולם, מתחילה להתגבש אופוזיציה אמיתית לכדורגל האירופי. קורינתיאנס הברזילאית, כך נדמה, בונה קבוצת גלאקטיקוס לכל דבר. אחרי צירופו של קרלוס טבז הארגנטיני, הגיעו השבוע שני חלוצים ברזילאים צעירים ומבטיחים: ואגנר לאב, שהרשים מאוד בצסק"א מוסקבה וקרלוס אלברטו, שהרשים עוד יותר בפורטו, עם שער בגמר ליגת האלופות בעונה שעברה. שניהם צורפו במו"מ שארך מספר ימים בלבד. לתשומת ליבו של סניור בניטז ושל האנשים שחותמים על הצ'קים באנפילד.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully