וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סכום כסף שיזיז את הגביע מפה"

ינון ריאטי

5.1.2005 / 4:21

רוברט קראפט, בעלי ניו אינגלנד פטריוטס, בראיון לוואלה! פוטבול: "אתה מביא את המאמן הכי טוב, ולא מפריע"

"ברוכים הבאים" כך, בעברית עם מבטא אמריקאי קיבל אותנו רוברט קראפט במשרד המפואר שנמצא בתוך ג'ילט סטדיום. המילה משרד לא בדיוק מתארת את היכל העבודה שלו, שנמצא מול חדר הגביעים של אחת הקבוצות הכי טובות בליגה בארבע השנים האחרונות. קראפט הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל "ניו אינגלנד רבולושן" והחל מ-1994 הבעלים של ניו אינגלנד פטריוטס.

קראפט רכש את הקבוצה ומנע את העברתה לעיר אחרת, ובכך זכה לאהדה עצומה של תושבי בוסטון והסביבה. מלבד הקבוצה הוא גם בנה את ג'ילט סטיידיום המפואר ללא כספי משלם המסים, כשהוא מוציא מכיסו 325 מיליון דולר - נתון שמקל להתחבר לאהדה שלה הוא זוכה. מלבד אלה, רוברט ק. קראפט הוא המייסד והבעלים של חברת האחזקות "קבוצת קראפט" , חברה שמתמחה בשלוש קטגוריות עיקריות- נייר ואריזות, ספורט ובידור והשקעות.

הגענו לג'ילט סטיידיום ביום קר בחודש נובמבר בדיוק לפני שהקבוצה עלתה על המטוס לסנט לואיס לקראת המשחק מול הראמס (טיול של 22:40 לאלופה מניו אינגלנד), וקיבלנו סיור באחד מתקני הספורט הכי יפים בארצות הברית.

"מאמן טוב מחייך רק בסוף הפלייאוף"

אחרי הסיור נפגשנו עם קראפט במשרד שלו.

- איך מחזיקים קבוצה מנצחת לאורך זמן?

"למרות שהרבה אנשים חושבים שיש קסמים וכל מיני טריקים, הרי בסך הכל התשובה פשוטה. אתה מביא את המאמן הכי טוב בעסק ונותן לו לעבוד ולא מפריע לו. יש כל מיני בעלים שאוהבים להתערב בקבוצה, לי אין זמן לזה ואין לי כוונה להתערב למאמן שלי בקבוצה".

- הרבה אנשים אומרים של ביל בליצ'ק שהוא איש לא נחמד וקשה, איך אתה מסתדר איתו?

"מאמן טוב מחייך רק בסוף הפלייאוף, ובליצ'ק מחייך בדיוק בזמן, כך שלי אין בעיות איתו. חוץ מזה הוא מביא ניצחונות ועל זה הוא מקבל כסף".

- אחרי שלוש שנים של הצלחות, מה לדעתך הנוסחא להצלחה?

"הבסיס הוא קבוצה מלוכדת. זה לא סוד שאין לנו הכי הרבה כישרון בליגה אבל יש לנו שחקנים שרוצים להצליח כי הם חלק מהמשפחה שנקראת "ניו אינגלנד פטריוטס". אין יותר מידי קיצורי דרך, צריך להביא את האנשים הנכונים וצריך לדאוג שהם מבינים מה רוצים מהם, כמו למשל קורי (קורי דילון שהובא בפגרה), למרות שאמרו עליו שהוא לא שחקן קבוצתי, מבין בדיוק בשביל מה הביאו אותו ומבין מה צריך לעשות כדי לנצח".

- היו דיבורים על הבאת הפטריוטס לארץ, זה עדיין על הפרק?

"הדיבורים היו לפני הרבה זמן, אני לא חושב שכרגע זה אקטואלי. מצד שני אני שומע מסטיב (סטיב ליבוביץ, הקומישינר של הליגה בירושלים) שבירושלים ליגת הפלאג פוטבול מתפתחת יפה".

מזל כמו של הבמבינו

בשלב הזה הוא פונה אל הקבוצה ושואל אם "מר כהן נמצא?"

מר כהן הוא לא אחר מאשר אליק כהן, התופס המצטיין של נבחרת הפלאג פוטבול של ישראל והתופס המצטיין של אליפות העולם לפני שנתיים (בה סיימה נבחרת ישראל במקום השני). בשלב הזה עבר קראפט לשאול שאלות:

קראפט: שמעתי שהמצב במגרש בירושלים לא טוב, אתה חושב שצריך שם משטח מלאכותי?

אליק: כן המשטח לא במצב טוב, משחקים עליו יותר... אני חושב שזה יהיה רעיון טוב לשים דשא סינטטי.

קראפט: ומה מצב הפוטבול מחוץ לירושלים?

אליק : בליגה יש קבוצות מכל הארץ כולל הקבוצה מתל אביב.

קראפט חשב לרגע ואמר שאולי צריך לבות מגרש גם בתל אביב, אבל לפני שהספקנו להוציא ממנו אמירות ברורות בעניין, הוא עבר בצורה חלקה לשחזר את ההרגשה שלו ערב הזכייה הראשונה בסופרבול:
"אני בחיים לא אשכח את ההרגשה של הניצחון ושל ההתעלות הזו. מישהו כבר שאל אותי כמה עולה אחד הגביעים והתשובה שלי היא אין לגביע מחיר. אין שום סכום כסף בעולם שאי פעם יזיז את הגביע הזה מפה, כי הגביעים האלה מייצגים את הקבוצה בשיא תהילתה. אחר כך הוא הפנה אותנו לתמונה של בייב רות האגדי, אבל במדי הבוסטון רד סוקס – שם התחיל את הקריירה, ועליה הטיל לפי האגדה את "קללת הבמבינו" שמנעה מהקבוצה תואר 86 שנה, עד שנה זו). על התמונה רשומה הקדשה מאת מאמן הפטריוטס, ביל בליצ'ק. נאמר שם:
"אני מקווה שיהיה לנו מזל כאן, כמו שהיה לו מחוץ לניו אינגלנד"

ההימור המבריק של קראפט

רוברט קראפט נולד בברוקליין, מסוצ'וסטס, הוא למד תואר ראשון בקולומביה (עם מלגה אקדמית) הוא השלים תואר שני בהרוורד במנהל עסקים. הוא נמנה על חבר הנאמנים של אוניברסיטת קולומביה היקרתית ובוסטון קולג'. הוא היה חלק מהמנהלים של הבנק הפדראלי של בוסטון. הוא חלק מההנהלה של מכון מחקר הסרטן דנה פארבר.

קראפט הוא תומך נלהב של ישראל ופעיל בטיפוח הקשר בינה לבין יהדות ארצות הברית. הוא משקיע רבות בתוכניות צדקה שונות ובפרויקטים מרשימים בישראל כמו עידוד הזיקה הציונית של הצעירים האמריקנים, ועליית יהודי אתיופיה לארץ. כמו כן הקים מתקנים שונים כמו איצטדיון פוטבול יחודי בירושלים, הנמצא ליד בניני האומה. "קראפט ואשתו מחויבים לכל תושבי בוסטון והעולם, אך יש להם קשר חזק ומחויבות לישראל והעם היהודי", אמר ברי שראג, נשיא איגוד הנדבנים היהודים בבוסטון. יש לציין כי מלבד הפעילות הפילנתרופית של קראפט, הוא גם הבעלים של בראש מפעלי האריזה 'כרמל' בחיפה.

כל זה נחמד מאד, אבל הגאווה הגדולה ביותר של משפחת קראפט היא ללא ספק קבוצת הפוטבול שלהם - הניו אינגלנד פטריוטס, אלופת ה-NFL בשנה האחרונה. בעשר השנים בהן הוא שולט לבדו בקבוצה סיכן קראפט הרבה מהונו האישי והביא לפאטס שני תארים. בנוסף לכך יזם הקמת האצטדיון הביתי החדיש כשהוא מוציא מכיסו 325 מיליון דולר – שמהווים את ההשקעה הפרטית הגדולה ביותר בתולדות ספורט האמריקני. זה היה חתיכת סיכון, אבל כשהעשן התפזר, התברר שמדובר בהברקה שהפכה את הקבוצה לרביעית בשווי השוק שלה ב-NFL (כ-756 מיליון דולר, על פי ההערכה. זה לא שקראפט מחפש קונים או משהו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully