וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל שוער תופס יום מולנו"

אתר ספורט 5 בשיתוף

31.12.2004 / 17:30

ניר לוין מסביר את מופע ההחמצות ב-0:0 של הפועל חיפה ונצרת עילית ומוסיף: "לפחות הפעם לא הפסדנו". והיה גם תבריזי אחד

הפגרה הסתיימה ואיתה גם שנת 2004 שלא תיזכר כטובה ביותר של ליגת העל הישראלית, מכל הבחינות. אולי ב-2005 נראה כדורגל יותר טוב מזה שסיים את השנה הנוכחית ב-0:0 בין הפועל חיפה לנצרת עילית. זה לא שלא ראינו משחק סביר עם הזדמנויות מצויינות, במיוחד בצד של הפועל חיפה. אבל מה שייזכר אולי, מלבד הנקודה שמשאירה את הפער בין שתי הקבוצות על 5 נקודות לטובת נצרת, היא ההופעה החלשה יחסית של השופט איתן תבריזי. שתי הרחקות לא מוצדקות ואדום אחד שלא נשלף, היו מנת חלקו של השופט.

גם בסיבוב הראשון נפרדו שתי הקבוצות ב-0:0 והפועל חיפה, שחייבת היתה להשיג ניצחון, סיימה מבחינתה רצף של ארבעה הפסדי בית רצופים. מצד שני היא סיימה משחק חמישי ללא כיבוש שער. בהחלט חומר למחשבה עבור ניר לוין, שצריך להוציא את העגלה מהמקום הלפני אחרון בטבלה. מי יודע, אולי טל בנין יביא לו את הגאולה.

מהלך המשחק

בחצי השעה הראשונה לא ראינו יותר מדי כדורגל, וזה כולל את התקרית האלימה בדקה ה-24, כששגיא שטראוס יצא בצורה נוראית הישר לרגליו של יואב זיו. הקשר הנצרתי התקפל ושטראוס קיבל רק כרטיס צהוב, למרות שהבירכייה לא היתה מביישת גם את ז'אן קלוד ואן דאם בימיו הטובים.

חיפה הגיעה להחלטה אסטרטגית כנראה, שמשימת הפלתו של יואב זיו נראית חביבה למדי, ועשתה זאת עוד מספר פעמים עד למחצית. בדקה ה-36 נשארו חניכיו של ניר לוין בעשרה שחקנים, כשחי בן לולו, שסחב צהוב, התעלם מאזהרות השופט, המשיך לכסח וקיבל על כך את הצהוב השני, למרות שאם היה מפעיל תבריזי שיקול דעת, אולי היה יכול למנוע גם את הכרטיס הזה. הקהל שהרגיש מקופח, החל להשמיע את קולו ועשר דקות אח"כ, תבריזי איזן את העניינים, כשהוציא גם לחיים בנון מנצרת עילית כרטיס צהוב שני, לאחר שכדור שבעט ראובן עובד פגע בידו.

עם 20 שחקנים על המגרש המשחק החל להיפתח והפועל חיפה, שרצתה יותר, הגיעה למספר מצבים שמהם אסור להחמיץ. בדקה ה-58 גילי ורמוט השאיר את איסלאם כנען מול אושרי לוי, אך שוער נצרת עילית הדף, אח"כ הגיעה גם החמצה מסמרת שיער של מומוני באחד על אחד מול השוער האוחר. בדקה ה-74 ז'וזה דוארטה, בהזדמנות נדירה של האורחים, נגח אל עבר השער של חיפה, אך התעופפות של שטראוס מנעה שער בטוח. יובל אבידור החמיץ שלוש הזדמנויות בתוספת הזמן, מה שהוריד את הקבוצות מכר הדשא בתיקו 0:0.

לוין: "הקבוצה משחקת בלחץ"

מוטי איווניר, מאמן נצרת עילית: "באנו למשחק במרחק של חמש נק' וקיווינו לנצח, אבל אם הצלחנו לשמור על הפער למרות משחק לא טוב שלנו, אז אפשר להיות מרוצים. קבוצה כמו שלנו, שרצה חודשיים ונראית טוב, חייבת להתעייף מתישהו, אנחנו לא יכולים לשלוף מישהו שישנה את המשחק והעומס נפל על 11 או 12 שחקנים שנתנו מעצמם, שניים היו חסרים היום והעייפות והיכולת היו ברורים". לגבי השופט אמר איווניר: "אני לא אוהב לדבר על שופטים, אבל תבריזי הפתיע אותי בהרחקה של בנון. הוא בדר"כ לא שופט של פנקסנות, אבל הפעם הוא נכנע ללחץ של הקהל והרגיש שהוא חייב לאזן את העניינים".

ניר לוין, מאמן הפועל חיפה: "לצערי השוערים שמשחקים נגדנו תמיד תופסים יום והיום זה היה אושרי לוי. האשמה גם בנו ואנחנו סובלים מחוסר שקט ליד השער. הקבוצה משחקת בלחץ והעובדה שלא כבשנו ושאנחנו במקום האחרון משפיעה, כי עד לרחבת ה-16 אנחנו עושים הכל נכון. גם במחצית הראשונה, החלשה שלנו, היינו בסדר. הלחץ משפיע ולמרות זאת יכולת המשחק שלנו היא טובה. זה כמו קסטה שחוזרת על עצמה לומר היינו טובים והפסדנו, למרות שלפחות היום לא הפסדנו. אנחנו נמשיך, נאבק, נשתפר ונתחזק. אני קונה יכולת משחק כזאת ובסופו של דבר גם הנקודות יגיעו".

על ראובן עובד, שאיכזב ואף הרגיז במקצת את המאמן בהתנהגות שלו לאחר שלא קיבל את האפשרות לבעוט בעיטה חופשית בדקות הסיום, אמר ליון: "משחקנים כמוהו מצפים לתת את הכדור לגול ובסה"כ ראובן היה מעורב, אבל לא מספיק. בשביל לנצח משחקים כאלה ובשביל לכבוש שערים, אנחנו צריכים להיות יותר שקטים ויותר מדוייקים ובזמן האחרון זה לא קורה".

הפועל חיפה: שגיא שטראוס; חי בן לולו (הורחק 37), סלאח חסארמה, אלירן אלקיים, איסלאם כנאען, מאיר בן מרגי; כפיר ליבוביץ', ברנארד האגן (רמי עזיז 55'), גילי ורמוט, ראובן עובד (יובל אבידור 86); מנדוסה מומוני (שלומי אדרי 68).

נצרת-עילית: אושרי לוי; גבריאל ווחין, עמי אזולאי (דודי פדלון 52), קובי נכטיילר, ישראל דרור; חיים בנון (הורחק 45), שחר סימנטוב (שלום עקיבא 72), יאלן פוקורן, גיז'רמו ישראלביץ', יואב זיו (נדיב סימנטוב 87); ז'וזה דוארטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully