וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הקניות של מישל דיין

ניר גרוסמן

24.12.2004 / 19:31

מאמנה של הפועל ירושלים ניצל את הפגרה כדי לנסוע ללונדון והשאיר את כאבי הראש לבעלים. ואלו שמות

ערב צאתו ללונדון, הורה מישל דיין לוויקטור יונה לבצע כמה שינויים פרסונליים בקבוצה והשאיר לו רשימת מטלות. הראשון לשלם את מחיר החיפזון של דיין ושל ההנהלה הוא החלוץ ג'ונה סאוויה. הליברי, שקיבל ים של שבחים עוד בטרם דרך על הדשא, ישוחרר. "התפוקה שלו, ביחס לסכומים שהוא מקבל, היא לא כמו שציפינו", הסביר השבוע יונה. "הודעתי לסוכנים שלו שמבחינתי הוא משוחרר. הוא הבקיע סך~הכל שער אחד, וכשהביאו אותו דיברו על תותח בקנה מידה רציני. בחיים לא הוצאתי סכומים כאלה על שחקן. מזל שהחתמנו אותו לחודש ונוכל לחתוך את החוזה". השבוע נודע כי אם היה סאוויה נשאר עד תום העונה, הוא היה עולה ליונה כ~40 אלף דולר.

במקומו של סוואיה, דיין מעוניין לראות את חנן פדידה. החלוץ אמנם חתום ומשחק בקריית-שמונה, אבל התפוקה שלו עד היום דלילה למדי, ונראה שלא תהיה בעיה לשחרר אותו מאיזי שרצקי. המוקש העיקרי בדרך בין פדידה להפועל הוא השכר. "אני מסתכל על הברוטו, כי זה מה שאני אשלם על אחד כמו פדידה", הסביר יונה השבוע. "הברוטו שאני אשלם גבוה מעל כל קנה מידה הגיוני. זה בכלל לא בלקסיקון שלי, הסכומים האלה. אני לא יכול לשלם מה ששרצקי משלם בקריית-שמונה. אם נסתדר עם הקבוצה, אז פדידה הוא שם רלבנטי". אם הדיל עם פדידה לא ילך, ייתכן שדיין יבקש להביא להפועל את דניאל גוטיירס. המאמן חשב גם על יניב עזרן מאשדוד, על עבד טיטי מאחי נצרת ועל בני בליטי, ששוחרר מהפועל עכו. אבל גם אם מכל השמות הללו לא ינחת כאן אף אחד, יונה לא ייבהל. "אפשר לחשוב איך נראינו כשג'ונה היה כאן. אני לא מוטרד", הוא הסביר. "לא צריך להיסחף. הסתדרנו טוב עד עכשיו, ואין סיבה שזה לא יימשך הלאה".

גם בסוגיית השוער התמונה עדיין לא ברורה. מרטין סלביק עזב את הארץ ביום ראשון בבוקר וחזר לצ'כיה לסדר ניירות. לא ידוע אם בכלל יחזור הנה. "רואים שמדובר בשוער טוב", אמר יונה. "יש לו נתונים טובים, והוא אתלטי מאוד". יונה ודיין מעוניינים להחזיר את סלביק כדי להתרשם שוב מיכולותיו, אבל הסוכן קצב כבר הודיע כי אין מצב שהשוער ינחת להמשך מבחנים, אלא לחתימה בלבד. הכרעה בעניינו של הצ'כי אמורה היתה ליפול אתמול, אחרי שובו של דיין לארץ. "צריך לקבל החלטה על סמך מה שראינו ממנו עד עכשיו", ממשיך יונה. "הוא לא מוכן לחזור להתרשמות נוספת, אבל סך~הכל הוא עושה רושם לא רע. אני מאמין שזה ייסגר". וגם אם הצ'כי לא יגיע, דיין כבר דאג לחלופות עוד בטרם המריא ללונדון. ביום ראשון, בתל-אביב, נפגש מנהל הקבוצה איתן אפרים עם שלמה שטרן, סוכנו של יניב מזרחי, כיום שוערה השני של מכבי פתח~תקווה.
גם יניב בן-ישי ממ.ס. אשדוד הוא אופציה. מסתבר שאפרים שוחח טלפונית גם עם רפי אספורמס, סוכנו של בן-ישי, והעלה רעיון עסקת חילופין: אלירן אוחיון יילך לאשדוד, בן-ישי להפועל.
השם החם הבא ברשימת הנכנסים הוא הקשר הרומני כריסטיאן (כריסטי) בראטו, ששיחק העונה ברמת-השרון ושוחרר משם לפני חודש וחצי. טרם צאתו את הארץ השאיר דיין ליונה הנחיה ברורה: עליו לעשות הכל כדי להחתים את הקשר. יונה ואפרים שוחחו עם דב אריאלי, סוכנו של בראטו, ובראשית השבוע נראה היה שמדובר בעוד עסקה שהולכת להתפוצץ על כסף. ביום שני, אחרי שיונה נתן את הצעת המחיר האחרונה, אריאלי הוריד בדרישות, ומבחינת הצדדים העסקה נסגרה. ברביעי בצהריים הגיעו בראטו ואיתו אריאלי לקריית-היובל, וסגר זכרון דברים עם יונה. "סגרנו מול ויקטור ואיתן את כל התנאים", אמר אריאלי. "ירדנו מההצעה המקורית כי היה חשוב לשחקן לשחק אצל מאמן גדול כמו מישל".

אחרי כל זה, נשאר רק לקבוע מה יהיה עתידו של צחי שמריהו בקבוצה. גורם במועדון הודיע השבוע מפורשות כי דיין כבר הודיע לקשר שהוא משוחרר. "צחי נכנס למשחק רק כי דן רומן נפצע. הוא כבש ונראה לאנשים כאילו ההחלטה תשתנה, אבל זה לגמרי לא בטוח, במיוחד כשעכשיו מחתימים את כריסטי, שהוא במשבצת של צחי". "בינתיים צחי בקבוצה", אמר השבוע סוכנו קצב. "אחרי שפורסם שהוא משוחרר עשר קבוצות פנו אלינו, אבל אני מעדיף שישחק בהפועל".

"אני ומישל רואים את הדברים עין בעין", מסכם יונה. "מישל לא דיבר במפורש על ארבע עמדות, או אמר באילו עמדות הוא מעוניין להתחזק. כרגע יש את השוער הצ'כי, את הקשר הרומני ואת יניב בן-ניסן, שכנראה יסגור גם. זהו".

מפנים מקרית היובל

השבוע קבע בית~משפט השלום באופן חד~משמעי כי על יוסי סאסי וויקטור יונה לפנות לאלתר את מתחם האימונים שבקריית-היובל ולהעביר אותו לידי חברת שיכון~עובדים. החברה רכשה את השטח לפני עשר שנים מחברת העובדים של ההסתדרות~הכללית תמורת חמישה מיליון שקל, ואיפשרה להפועל להשתמש בו למטרות ספורט בלבד. החשש הגדול של שיכון~עובדים היה כי ברבות השנים ידרשו בעלי הקבוצה זכויות קנייניות שנובעות מזכויות השימוש. ההחלטה שהתקבלה השבוע סותמת את הגולל על התקוות של סאסי ויונה לראות קצת ירוקים, או אפילו מגרש חלופי עבור הפועל. בשנה הבאה תבנה שיכון~עובדים כ~560 יחידות דיור על 23 הדונם שיפונו.
הפועל, אם כן, היא הנפגעת העיקרית מהחלטת השופט וסאסי ויונה יוצאים קירחים מכל הצדדים. מטבע הדברים, עו"ד פז רימר, שייצג את שיכון~עובדים, מרוצה. "ההחלטה חד-משמעית, עם אפשרות של הנתבעים לערער", הוא הסביר השבוע. "אנחנו נשמח אם הם יערערו, אין לנו בעיה עם זה. הקבוצה צריכה להתפנות מקריית-היובל לאלתר. אם זה לא יקרה, נגיש בקשה למינוי כונס נכסים והוא כבר יפנה אותם. לא מוזכרת בפסיקה שום כוונה לתת לקבוצה מגרש חלופי כלשהו. אחרי שנפנה אותם נגיש גם תביעה כספית בגין כל השנים שהם השתמשו במתקן ולא פינו אותו. הם עשו בשטח הזה כבתוך שלהם".
סאסי ויונה שמעו על ההחלטה, אך נכון ליום רביעי עדיין לא קיבלו אותה בכתב. השניים די המומים מהקביעה. "שמעתי על ההחלטה, וזה כואב", התייחס השבוע יונה לדברים. "כשנקבל את החומר בכתב, נבדוק לעומק ונערער". גם סאסי יודע שמדובר בהחלטה גורלית עבור הקבוצה. "ממני לא לקחו כלום", הוא מסביר. "לקחו מתקן מלב לבה של הפועל. זה יום עצוב, אבל זה לא נגמר. נגיש ערעור. מה שכן, אולי ההחלטה הזאת דווקא תיתן לוויקטור דחיפה לצאת החוצה, ואז יראו מה היתה הכוונה האמיתית שלו בקבוצה. אני, לעומת זאת, אקח את הפועל גם כשאין לה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully