וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאקי חתם בריאל מדריד

21.12.2004 / 20:08

מאמן מילאן ונבחרת איטליה לשעבר מונה למנג'ר הטכני של הגלאקטיקוס. סאקי: "יש לי זכרונות נעימים ביותר מספרד"

המאמן האיטלקי המעוטר אריגו סאקי מונה למנהל הטכני של ריאל מדריד - כך הודיע המועדון המלכותי במסיבת עיתונאים שקיים הערב. בתוקף תפקידו יהיה סאקי אחראי על מינוי המאמן ועל בחירתם של שחקנים חדשים לסגל.

"יש לי זכרונות נעימים ביותר מספרד", אמר סאקי (58), ששימש בעבר כמנג'ר אתלטיקו מדריד. "יש לי תפקיד טכני בריאל. מערכת יחסים עם השחקנים, המאמנים והצוות המקצועי".

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרז, אמר בארוע החגיגי כי "סאקי יביא לנו הרבה מאוד ניסיון. אנחנו רוצים שהוא יוביל את המועדון קדימה ויעשה אותו מקצועי יותר ומסודר יותר". קפטן הקבוצה, ראול, הוסיף: "הוא יודע המון כדורגל ויש הרבה מה ללמוד ממנו".

במאבק על תואר האליפות בספרד יעמוד מול סאקי לא אחר מאשר פרנק רייקארד, מאמן ברצלונה, חניכו במדי מילאן האגדית של סוף שנות ה-80. גם קרלו אנצ'לוטי, מאמנה של מילאן כיום, היה אחד מחייליו של סאקי.

מי אתה, אריגו סאקי?

סאקי פתח את קריירת האימון שלו בתחילת שנות ה-80 ברימיני ובפארמה. הוא העלה את פארמה לליגה השניה, ולאחר שהוביל את קבוצתו לניצחון על מילאן במשחק גביע, החליט הבעלים סילביו ברלוסקוני למנות אותו למאמן הקבוצה (1987). סאקי הוביל את מילאן (בכיכובם של ההולנדים חוליט, ואן באסטן ורייקארד) לאליפות ולסופרקאפ האיטלקי (89'), לשני גביעי אירופה (89' ו-90'), שני סופר קאפ אירופי (90', 91') ושני גביעים בין יבשתיים (90', 91'). מילאן, בהנהגתו של סאקי, הציגה את המשחק המסוגנן וההתקפי ביותר באירופה.

בשנת 94' הוא הוביל את נבחרת איטליה לאליפות העולם בארה"ב. איטליה הגיעה כזכור למשחק הגמר, אבל הפסידה לברזיל (החמצת הפנדל של באג'יו, אחרי 0:0 בתום ההארכה). ב-96' עזב את הנבחרת, אחרי שזו לא הצליחה לעבור את שלב הבתים באליפות אירופה. ב-98' הגיע לספרד כמנג'ר אתלטיקו מדריד, ואמר כי זה יהיה תפקידו האחרון. אולם, כעבור שנה הוא עזב את אתלטיקו, לאחר 3 הפסדי ליגה רצופים. ב-2000 החל קריירה שנייה כפרשן טלוויזיה והאשים את דינו זוף, מאמן איטליה באותם ימים, ב"כדורגל מיושן וטקטי מדי".

בינואר 2001 חזר סאקי לפארמה, אולם פרש לאחר שלושה משחקים בלבד. המאמן הותיק טען שהלחץ הנפשי הכריע אותו. בדצמבר 2001 הוא מונה למנהל הטכני של פארמה, תפקיד אותו מילא עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully