וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לספוג רק שער אחד מחיפה מוכיח שמקומנו בליגה"

דורון ברגרפרוניד ותומר לוי, הארץ, בשיתוף

20.12.2004 / 8:22

למוטי איוניר, שהיה קרוב לסחיטת תיקו ממכבי חיפה, היו טענות בעיקר לשופט. בנאדו נכנס לאותה סירה של שטראובר

מכבי חיפה ניצחה שוב, הפעם 0-1 את הפועל נצרת עילית והגדילה עוד את הפער בצמרת. זה לא חדש, בדיוק כמו היכולת הטובה של נצרת עילית והשער מ-22 מטרים של עידן טל בדקה ה-79. אפילו העצבים של מוטי איוניר, מאמן נצרת עילית, לא מפתיעים עוד, בטח כשהתלונות שלו הן נגד השופט. ובכל זאת, אם מישהו רוצה להבין למה ליגת העל נראית גרוע והקהל מדיר רגליו מהמגרשים, המשחק הטוב שנערך אתמול בהרצליה, הוא הדוגמה הטובה ביותר.

אין שום סיבה שהפועל נצרת עילית תארח את מכבי חיפה בהרצליה. כשנצרת עילית אירחה את מכבי ת"א ובית"ר ירושלים בהרצליה, היה היגיון בדבר. על פי התקנון, נצרת עילית חייבת שבמגרשה תהיה תאורה והמעבר לאזור השרון היה אמור להקל על אוהדי מכבי ת"א ובית"ר להגיע לאיצטדיון. אבל לשלוח את אלפי אוהדי חיפה ונצרת עילית עד להרצליה (למעלה מ-100 ק"מ), זה אפילו לא עונש רדיוס עצמי. זה סתם טימטום. ואם כבר הרצליה, אז התנאים שם לא ראויים לליגה בכירה. מרבית המושבים בלויים, מצב השירותים זוועה, התחבורה הציבורית איננה קרובה. מה הפלא ש-80% מתכולתו נותרו פנויים.

גם מבחינת רמת הכדורגל, המצב אינו מזהיר. חיפה הגיעה בהרכב חסר, ללא השוער שלה, שהוא השוער הראשון בנבחרת. ללא ג'ובאני רוסו, השחקן הזר הטוב ביותר בישראל בשנים האחרונות וללא יניב קטן, הישראלי הטוב העונה. זה הספיק לנצרת עילית רק כדי להקשות. אולם כשהיא החלה בבזבוז זמן, זה נגמר בשער של טל.

ואולי הדוגמא הטובה ביותר למצב הגרוע של ליגת העל, היא שיבוצו של השופט לירן ליאני. הוא התעלם מעבירות רבות של חיפה, נתן לשחקניה יחס מועדף והוציא לגיז'רמו ישראלביץ' צהוב, בדיוק ברגע שבו הוא לא ניסה לבזבז זמן. בסיום המשחק איוניר לא יכל להישאר רגוע. הוא העיר למשבץ השופטים עובדיה צבי, על שיבוצו של ליאני. צבי התחמק ואיוניר צעק: "ברח הפחדן". לאחר מכן הסביר: "השופט נראה יותר כאילו הוא בא לבקש חתימות משחקני מכבי חיפה. הוא נתן להם יותר מדי כבוד".

על המשחק עצמו, איוניר הוסיף לערוץ 10: "שיחקנו טוב ולא נפלנו ממכבי חיפה. אני לא זוכר מצב של חיפה עד השער שספגנו. רצינו להוציא מפה נקודות ולא הוצאנו, ולכן אנחנו מאוכזבים מאוד. שער אחד שמפריד ביננו למכבי חיפה מוכיח שמקומנו בליגה הזאת".

מה יהיה עם כוסות זכוכית שמתנפצות בידיים?

כוס זכוכית התנפצה אתמול בבוקר בידו של אריק בנאדו, קפטן מכבי חיפה. בנאדו טופל והדביקו לו את החתך, מה שאיפשר לו לשחק אתמול כרגיל. יניב קטן עבר בדיקה הבוקר והובהר באופן סופי כי הוא סובל ממתיחה קלה בלבד. המאמן רוני לוי לא אהב את תצוגת שחקניו במחצית הראשונה ואמר להם בהפסקה: "עליכם להקפיד על הדברים הקבועים שלנו כדי שנוציא משהו מהמשחק".

בנאדו עצמו אמר בסיום במשחק: "נצרת הוכיחה שהיא קבוצה טובה והיא תגיע גבוה כי מגיע לה. בחצי הראשון לא היינו טובים ושיחקנו בכדורים ארוכים. בחצי השני התאוששנו והראנו לכולם למה אנחנו נמצאים במקום שאנחנו נמצאים בו".

ג'ובאני רוסו, קשרה הקרואטי של מכבי חיפה, יעבור ביום שלישי או ברביעי ניתוח אורתוסקופיה בגרמניה, שם ינסו לנקות לו את פריצת הדיסק. הוא צפוי להיעדר ארבעה שבועות. השוער ניר דוידוביץ', טופל היום על ידי ד"ר משה לווינקוף בת"א. דוידוביץ' קיבל שתי זריקות בכל צד במפשעה והוא אמור לנוח שבוע. דוידוביץ' יטוס בימים הקרובים לאיטליה כדי לעבור שם טיפולי פיזיותרפיה באותה מרפאה בה נותח לאיחוי הקרע ברצועה הצולבת בברך. "אני מקווה שלא אצטרך התערבות כירורגית ושהזריקות יעשו את העבודה", אמר אתמול.

בניגוד לשאר הליגה, תמשיך מכבי חיפה לקיים אימונים סדירים עד יום חמישי, ואז תצא לחופשת סוף שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully