וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הגיע לנו להפסיד"

איזי עין דור

18.12.2004 / 21:12

ניר קלינגר ספר הפסד חמישי למכבי ת"א, שהולכת ומתרחקת מהמוליכה. לחמן: "סכנין חזרה לשחק כדורגל"

מכבי ת"א פיספסה היום הזדמנות לעלות לפחות זמנית למקום השני בטבלה, אחרי שהפסידה בבלומפילד 2:1 לבני סכנין. האורחים, שלא הגיעו ליותר מדי מצבים במשחק הזה אבל ניצלו באופן מושלם את ההזדמנויות שהיו להם, עולים בזכות הנצחון למקום השמיני בטבלה עם 16 נקודות, מרחק 3 נקודות בלבד מיריבתם הערב.

עכשיו הצהובים נראים קרובים יותר למרכז הטבלה כאשר בסטואציה מסויימת הם יכולים למצוא את עצמם במקום החמישי. עבור בני סכנין, זה היה הנצחון השני בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה ולאחר הפגרה תארח הקבוצה את הפועל פ"ת לקרב שיכול להכיע גורלות בתחתית.

ברונו הייס, שהסתכסך עם מאמן הקבוצה ניר קלינגר פתח היום בהרכב ונראה שלפחות במישור הזה, העניינים הסתדרו. קלינגר אמר בנושא: "אני רוצה שמה שביני ובין השחקן יישאר בינינו". ועוד קצת בעיות אצל הצהובים, כ-200 מאוהדי הקבוצה שיצאו במחאה על היכולת, החרימו את המחצית הראשונה ונכנסו לבלומפילד רק בשנייה. על הלחץ במחנה הצהוב, ניתן ללמוד מסיפור קצת מוזר שארע לפני המשחק, בו החליט המנכ"ל אלי דריקס, להרחיק מתחומי האיצטדיון את אור שפונדר, אחד מבעלי אתר המכבי.קום, שפירסם השוע ראיון עם ג'ון פנטסיל. לשפונדר, שמחזיק בתעודת צלם רשמית מטעם ההתאחדות, נאמר כי הכתבה היתה מגמתית.

תיאור המשחק

ההזדמנות הרצינית הראשונה במשחק הגיעה בדקה ה-16 עם בעיטה מסוכנת של ברוך דגו מחוץ לרחבה. מאיר כהן התעופף והדף לקרן. כעבור 6 דקות, אמיל אמבמבה נגח החוצה לאחר הרמה של כדור חופשי מצד ימין. מהצד השני, ההזדמנות המסוכנת הראשונה של סכנין הסתיימה בשער כשאחמד קאסום נגח באין הפרעה מעל שוער מכבי ת"א גל ניר. לקראת הסיום החוקי של המחצית הראשונה כבשה סכנין את השני. אלן מסודי קיבל כדור ענק מתומר אליהו בתוך רחבת מכבי ת"א, הטעה את גל ניר שיצא מולו וגילגל לשער, 0:2 לסכנין.

לקראת סיום תוספת הזמן של המחצית, הצליחו המארחים להשיג שער מצמק ממצב נייח. היס הגביה, ג'ובאניני נגח ברחבת סכנין לעבר אמבמבה, שהמשיך בנגיחה משלו לרשת. 1:2.

מכבי עלתה עם הרבה ביטחון למחצית השנייה ולא הפסיקה לתקוף את שערה של סכנין, שבחרה מן הסתם להתגונן. דקה אחת מפתיחת המחצית נראה היה שמכבי ת"א הישוותה כשאמבמבה כבש בבעיטה קשתית מחוץ לרחבה, אלא שהשופט פסל את השער בטענה כי החלוץ הקמרוני ביצע עבירה על השומר שלו במהלך הבעיטה. בדקה ה-49 דגו פרץ לרחבה מצד שמאל, היתל בשני מגיני סכנין והרים כדור לעבר לירן כהן, אבל שוער סכנין מאיר כהן זינק וקלט. הפיספוס הגדול של מכבי ת"א הגיע בדקה ה-53. לירן כהן הוריד בראש לעבר אמבמבה, שניצב 2 מטר מול מאיר כהן. הקמרוני בעט חלש למרכז ולידיים של כהן.

בדקה ה-76 נותרה מכבי ת"א ב-10 שחקנים אחרי שג'ובאניני הברזילאי השכיב על הדשא את מסודי, שהיה שחקן ההתקפה האחרון וקיבל כרטיס אדום. למרות החיסרון המספרי, הייתה מכבי ת"א קרובה להשוות גם בהמשך כשכדור של אורן זיתוני מ-16 מטר נעצר רק בקורה. ההזדמנות הטובה ביותר של סכנין במשחק הגיעה בדקה ה-88 כשטעות קשה של סטרול השאירה את אלומיידה לבד מול גל ניר, אבל זה בעט חזק מעל השער. סכנין הצליחה להחזיק מעמד גם בתוספת הזמן ויצאה כאמור מבלומפילד עם נצחון 1:2 ו-3 נקודות יקרות.

לחמן: "חזרנו לשחק כדורגל"

מאמנה של מכבי ת"א, ניר קלינגר, צריך לעשות הרבה שיעורי בית כדי לצאת לדרך חדשה אחרי הפגרה. על המשחק עצמו אמר המאמן: "שני השערים של סכנין הגיעו בניגוד גמור למהלך המשחק. לא הגיע לנו להפסיד. במחצית השנייה סכנין החליטה לותר לגמרי על המשחק, הגענו להזדמנויות שלנו אבל פשוט לא הצלחנו להבקיע". לגבי ההמשך אמר קלינגר: "בפגרה אופיר חיים יגיע ואז נקבל עוד שחקן שיכול להוסיף כוח ליד השער, אני מקווה שיחד איתו יהיה יותר טוב".

מבחינה סטטיסטית, השופט חיים יעקב הרטיב את המשרוקית שלו יותר מ-70 פעמים על עבירות. 42 מהם לרעתה של סכנין, על כך אמר קלינגר: "ידענו שיהיה משחק פיזי ולצערי גם נגררנו אליו, למרות ששיחקנו בצורה לגיטימית. מהבחינה הזאת סכנין קיבלה שופט שמתאים למשחק שלה, אבל אני לא רוצה להשתמש בזה כתירוץ".

מבקיע השער למכבי ת"א, אמיל אמבמבה, אמר: "שיחקנו הרבה יותר טוב, הגענו להרב מצבים ובמחצית השניה היינו צריכים להבקיע. לא הגיע לנו תיקו, הגיע לנו ניצחון. אמנם הבקעתי ושיחקתי טוב, אבל הייתי מעדיף את הנקודות במקום. אני מקווה שאחרי הפגרה הקבוצה תתחבר ונשחק טוב יותר".

מאמנה של בני סכנין, אייל לחמן, היה כמובן מרוצה. לחמן: "אני מצדיע לבחורים שלי על ההקרבה. שיחקנו עם המון לחימה. התחלנו את העונה שלנו טוב, אחר כך הייתה איזושהי ירידה, אבל עכשיו חזרנו לשחק כדורגל".

מכבי ת"א: גל ניר, קובי מוסא, ג'ובאניני, אבי סטרול, סאלם אבו-סיאם, אורן זיתוני, לירן כהן, ברוך דגו, ברונו רייס, ארז מסיקה, אמיל אמבמבה.

סכנין: מאיר כהן, נידאל שלאעטה, ארנסט אטצ'י, דקל קינן, באסם גנאים, תומר אליהו, נידאל חוג'יראת, עבאס סואן, עבד רבאח, אלן מסודי ואחמד קסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully