וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי התל אביבי הגדול

אתר ספורט 5 בשתיוף

11.12.2004 / 21:08

בני יהודה ומכבי ת"א, במשחק קצבי ועתיר במצבים (במיוחד של הכתומים), הסתפקו ב-2:2 עם תחושה הדדית של החמצה בסיום

התל אביבים לא נהנים מימים של חסד בליגת העל. הפועל נאבקת בתחתית, מכבי בעצמה ובני יהודה מחפשת את השכונה. ובכל זאת, שתי האחרונות סיפקו לנו היום כדורגל מהיר, קצבי ועתיר באירועים, במיוחד ליד שערו של גל ניר, שהצדיק את מקומו כשער הראשון של מכבי ת"א. בסופו של דבר, הכתומים היו טובים יותר והיו ראויים לניצחון, אבל מכבי מצד שני, יכולה היתה לנצח בעצמה אם היתה משכילה לכבוש מכמה מצבים קורצים בתוספת הזמן.

מהלך המשחק

מכבי ת"א, ששיחקה רק לפני ארבעה ימים נגד יובנטוס הגדולה, נתקלה הערב במשוכה קשה יותר כך נראה. קלינגר פתח בהרכב ללא שטראובר. אבי סטרול נעדר בגלל פציעה וליאור ז'אן החליף אותו בעמדת הבלם. אלעד בונפלד פתח אף הוא בהרכב על חשבונו של אורן זיתוני.

בדקה ה-12 נרשמה ההזדמנות הממשית הראשונה שאף הסתיימה ברשת של הכתומים. קובי מוסא, המגן הימני, העביר יפה את קובי דג'אני, חדר לרחבה והקפיץ באומנות מעל ידיו המושטות של והבה. 1:0 למכבי ת"א, שער בכורה למוסא בליגת העל. דקה לאחר השער העביר גבריאל לימה דאבל פאס עם בטורינה, חדר לרחבה ובעט סנטימטרים מהקורה.

בני יהודה המשיכה ללחוץ עם בן לוז וגבריאל לימה ובדקה ה-20 בעיטה של לוז נהדפה טוב ע"י ניר גל. בדקה ה-32 עבירה לזכות מכבי ת"א כ-18 מטר מהשער בקו ישיר. תמיר כהן סובב את הכדור מעל החומה אבל והבה היה במקום עם הדיפה מצוינת.

דקה עוברת ולבני יהודה ניתנת הזדמנות פז להשיג את השוויון. מטה בטורינה מצא את גפני בעומק הרחבה עם כדור נהדר שעקף את הנבדל. גפני התקדם ובעט שטוח ליד הקורה של ניר גל. בדקה ה-41 השיגה בני יהודה את השוויון המיוחל כאשר גבריאל לימה הכניס כדור לבטורינה לתוך הרחבה, הקרואטי יישר למרכז הרחבה, שם חיכה בן לוז לא מכוסה והרשית בין רגליו של ניר. 1:1 מוצדק.

בני יהודה שיחקה את המחצית הטובה ביותר שלה העונה ורוני גפני הגיע להזדמנות נוספת לכיבוש, שגם אותה הוא בזבז בבעיטה לא מדויקת. למרות שנכנסו לפיגור, שחקני בני יהודה צריכים לרדת לחדרי ההלבשה מאוכזבים שהם לא ירדו ביתרון אחרי מחצית כל כך טובה שלהם.

קלינגר ערך שני חילופים בהפסקה כאשר ארז מסיקה ושוקי נגר נכנסו במקומם של אלעד בונפלד וסאלם אבו סיאם. כעבור עשר דקות ערך גם ניצן שירזי חילוף כאשר הכניס את אסי בלדוט ההתקפי במקומו של הקשר האחורי, קובי דג'אני והצהיר על כוונותיו לגבי המשחק.

ההגנה של מכבי המשיכה לא להסתדר עם משחק ההתקפה המהיר של בני יהודה כאשר אלי אברבנל עולה להתקפה יותר ויותר מעמדת המגן הימני. אחת מאותן פריצות של אברבנל הובילה לשער השני של הכתומים. בדקה ה-61 החל עוד מהלך נהדר של בני יהודה מצד ימין כאשר גבריאל לימה ובטורינה העבירו מסירות עד שהאחרון הכניס פנימה לאברבנל שיישר קטנה למרכז שם חיכה המחליף אסי בלדוט שירה טיל לרשת הגבוהה והרים את בלומפילד לשמיים. 1:2 לבני יהודה.

בני יהודה לא הסתפקה ביתרון המזערי והמשיכה לתקוף על מנת להכריע את המשחק. בדקה ה-68 גבריאל לימה כבר עבר את השוער אבל הניסיון שלו למסור נעצר ברגליו של ג'ובניני. לא עוברות חמש דקות וגל ניר נדרש למתוח את איבריו פעם נוספת כדי להדוף טיל של בלדוט הלא מכוסה מתוך הרחבה. כעבור דקה לימה (מהמצטיינים במגרש) מצא עצמו שוב לבד מול גל אבל בעט החוצה מזווית קשה.

בדקה ה-77 ערכו שתי הקבוצות חילוף. בבני יהודה יצא בן לוז ומשה ביטון הצעיר נכנס במקומו. קלינגר החליף את לירן כהן בישמעאל אדו ועבר לשחק עם שני חלוצים. החילוף של קלינגר הוכיח את עצמו כבר בהתקפה הראשונה. ישמעאל אדו פרץ מימין והרים כדור טוב למרכז הרחבה. ארז מסיקה (מחליף נוסף) התרומם גבוה מעל כולם ונגח מדויק לחיבור כדי לקבוע 2:2 בניגוד גמור למהלך המשחק.

פעם נוספת הוכיחה את עצמה הקלישאה "מי שלא כובש, סופג בצד השני" ובני יהודה צריכים להכות את עצמם על איבוד שתי נקודות שהגיעו לה היום ללא כל ספק. לבני יהודה לקח כמה דקות לצאת מהלם השוויון והיא החלה לתקוף שוב כשמירוסלבץ' ובלדוט החטיאו ממצבים נוחים. השופט וקסברגר הוסיף ארבע דקות ומכבי חיפשה גם היא את שער הניצחון. בדקה ה-94 החמיץ אמבמבה הזדמנות להכריע את המשחק כאשר הבעיטה שלו נהדפה ע"י והבה והמשחק הסתיים בשוויון.

הרכבים

בני-יהודה: יניב והבה; אלי אברבנל, יאיר אזולאי, גבע ברקאי, רוני גפני; אימורו לוקמן, איבן מירוסלבץ', קובי דג'אני (אסי בלדוט 55), בן לוז (משה ביטון 77), מטה בטורינה; גבריאל לימה

מכבי ת"א: גל ניר; קובי מוסא, ליאור ג'אן, ג'ובאניני, סאלם אבו-סיאם (שוקי נגר 46); משה מישאלוף, תמיר כהן, אלעד בונפלד (ארז מסיקה 46), לירן כהן (ישמעאל אדו 77), ברוך דגו; אמיל אמבמבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully