וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרבי הביא קרואטי להחליף את האנגלי

אוריאל דסקל

28.11.2004 / 4:10

החלפתו של מאמן פורטסמות הארי רדנאפ בולימיר זאייץ', האיש שגרם לשום ללכת מפנאתינייקוס, חשפה באנגליה חרדת זרים

קבלת הפנים שערכה התקשורת האנגלית לוולימיר זאייץ', מנהל הכדורגל החדש של פורטסמות', היתה קרירה. מילאן מאנדריץ', נשיא פורטסמות', הודיע החודש שזאייץ' ינהל את פיתוח מחלקת הנוער ומחלקת גילוי הכישרונות של המועדון, הארי רדנאפ לא הסכים לכרסום בסמכויותיו ובאמצע השבוע התפטר. התקשורת האנגלית התמרמרה יחד עם רדנאפ על הפגיעה בו ובעמדת המנג'ר הקדושה באי הבריטי.

אם עזיבתו של ז'אק סאנטיני מטוטנהאם בגלל מנהל הכדורגל, פרנק ארנסן, עברה בקלות, בגלל ש"הקורבן" היה צרפתי ולא סימפטי במיוחד, הרי עזיבתו של רדנאפ האנגלי התקבלה בכעס רב וחשפה את התקשורת האנגלית כקסנופובית ופרובנציאלית.

את זאייץ' הקרואטי האשימו בדחיקת "איש הכדורגל האותנטי", רדנאפ, ופרשנים נהנו לכתוב שמאנדריץ' הסרבי עשה "הארי-קירי". "התפטרותו של רדנאפ מסמלת את הדעיכה של מעמד המנג'ר באנגליה", כתב דייויד לייסי ב'גרדיאן', "מנהלי הכדורגל לא קשורים לתרבות הספורט בבריטניה". פרשנים אחרים דיברו על "פלישה של ערכי ספורט אירופאים".

ג'ייסון בורט מ'האינדפנדנט' חשף שהתפטרותו של רדנאפ לא היתה חלק במאבק בין תרבויות ספורט ושרדנאפ הוא לא קורבן תמים. "חילוקי הדעות בין מאנדריץ' לרדנאפ התחילו בשנה שעברה במשחק מול בירמינגהאם", כתב בורט. "בשיחה עם מנכ"ל בירמינגהאם גילה מאנדריץ' שתקציב המשכורות בקבוצתו גדול בארבעה מיליון ליש"ט מהיריבה. על המשכורות היה אחראי רדנאפ שהיה גם אחראי לקניית השחקנים ומאנדריץ' החל לעשות חישובים".

הסרבי גילה ששלושה מיליון ליש"ט שולמו כדמי תיווך לסוכנים (רובם חברים של רדנאפ) והגיע למסקנה שקנייתם של איל ברקוביץ' וסטיב סטון הוותיקים שבקושי משחקים נעשתה משיקולים לא מקצועיים. הוא כעס, אבל בכל זאת רצה להשאיר את רדנאפ כמאמן נטול סמכויות כספיות. המנג'ר החליט לחפש סמכויות במקום אחר.

זאייץ' זכור כמנהל הכדורגל של פנאתינייקוס שגרם לפיטוריו של יצחק שום. הוא רצה ששום ישחק עם שחקנים שהוא החתים. המאמן הישראלי התנגד והתפוטר. זאייץ' הנשוי לבת משפחת וארדינויאניס ששולטת בפנאתינייקוס, שאב את כוחו מקירבתו לאב המשפחה. לאחר עזיבתו של יצחק שום, איבד זאייץ' את אמון נשיא הקבוצה, ארגיריס מיטסו. את המאמן הצ'כי, זדנק סקאנזי, מינה מיטסו בניגוד לדעתו של זאייץ' ולפני כחודש החליט הנשיא להעזיב את זאייץ' בהסכמתו של וארדינויאניס. "זאייץ' גרם לעזיבתו של שום אך בסופו של דבר שום גרם לעזיבתו של זאייץ'", מסביר סאלבטורה יאנאטוס, כתב "אתונה ספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully