וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלמיליאן: "הפועל עשו טעות גדולה"

דורון ברגרפרוינד

15.11.2004 / 6:02

מאמן הכח מאוכזב שהפועל ת"א לא השקיעה עוד כדי להביא אותו. בכיר במועדון: "הוא לא כזה גדול שנתרצה בשבילו"

שלושה שבועות אחרי ששמוליק מנין מונה למאמן הזמני של הפועל תל אביב, כינס מנכ"ל הקבוצה, גיא עמוסי, את השחקנים והודיע להם שחנין יאמן את הקבוצה עד סיום העונה. אחר הצהריים הגיעו עשרות אוהדים למתחם וולפסון והפריעו לניהול התקין של האימון. השחקנים חמקו לחדר ההלבשה, כוחות אבטחה ויס"מ הוזעקו והפועל תל אביב יצאה לעידן חדש.

בשלושת השבועות האחרונים קרא חנין מדי בוקר על פעילות ההנהלה. על ספקולציות שנעו בין יצחק שום ואורי מלמיליאן, על מו"מ עם המאמנים הבאים, על תוכניות עבודה ועל כך שלמלמיליאן כבר יש עוזר אחר שהוא בונה עליו.

יממה לאחר שגילי לנדאו פוטר מהפועל ת"א, אלי כהן חתם בהפועל ב"ש. כהן, לדעת רבים, היה אחד המועמדים הבולטים לאימון הקבוצה, ומספר אנשי כדורגל הביעו פליאה על כך שלא המתין עוד יום או יומיים להתפתחויות במתחם וולפסון. אולם מקורבים לראשי הפועל ת"א הבינו כבר אז כי כהן קיבל טיפ ממישהו בהפועל, לפיו התקציב למאמן הבא יהיה קטן, אפילו קטן מאוד.

הנהלת הפועל ת"א נחשבת מזה שנים לדיסקרטית מאוד. אנשי כדורגל ויושבי ראש של קבוצות בליגה העריכו כי הדיבורים עם מאמנים כיצחק שום ומלמיליאן היו כמעט בבחינת דיבורי סרק. הפגישה שערך מוטי אורנשטיין, מבעלי הקבוצה, עם שום כ-48 שעות לאחר פיטוריו של לנדאו בבית קפה ברמת השרון, עוררה אמנם את התקשורת והאוהדים. אבל מקורב לאורנשטיין הסביר כבר באותו ערב כי "כל מי שמכיר את אורנשטיין ואת דרכו בהפועל יודע שאם מוטי היה נפגש עם מאמן פוטנציאלי, ובטח עם אחד כמו שום, הוא לא היה נפגש אתו ב"רביבה וסיליה", אלא הוא היה מחפש בונקר, בונה בתוכו חדר אטום והיה דואג ששום יגיע לשם עם כיסוי עיניים, העיקר שאף אחד לא יידע. שום רצה להרוויח בערך פי 6 ממה שהפועל יכולה לשלם היום". בשבוע שעבר סיפר שום למקורביו כי היה מדובר בפגישות קצרות, ושכבר כעבור מספר דקות שאלו אותו בעניין השכר.

"אורי לא הבין מה אנחנו רוצים ממנו"

למרות המו"מ עם שום, בהפועל ת"א דיברו במקביל גם על מלמיליאן. לפחות שניים מחברי הדירקטוריון הביעו תמיכה במינויו של מלמיליאן. סיפרו להם שהוא "קשטן קטן", איש עבודה קשוח, בדיוק כמו שבהפועל אוהבים. רק שכדי לצאת בסדר עם כולם, ביקשו להעניק לחנין שני משחקי חסד. מאותו רגע כל האנרגיה פעלה בכיוון מלמיליאן. ישוחרר או לא ישוחרר מהכח רמת גן ובמה יתנה זאת נמרוד ורד, יו"ר הכח.

"אורי היה מקבל 150 אלף דולר לטובת שחקני רכש", אמר אתמול בכיר בהפועל ת"א, "אבל הוא היה חייב לשחרר שחקנים אחרים ושנקבל תמורתם כסף. הבעיה שאנחנו דיברנו על שחקנים כמו יוסי רוזן ורמי אבו לאבן, והוא דיבר על החלפת השחקנים הצעירים. זאת היתה הטעות הגדולה שלו. מוטי אורנשטיין אומנם כבר כמעט

בחוץ, אבל הוא לא השאיר את הספינה טובעת. מוטי גידל את חנין ורצה שהוא יהיה המאמן בעוד שנה או שנתיים. מלמיליאן לא רוצה לא את חנין ולא את הצעירים ופתאום גם צריך לשלם להכח כסף. עם כל הכבוד למלמיליאן, הוא לא מאמן כזה בכיר שנתרצה בשבילו".

בהמשך אורנשטיין שיכנע בקלות שני חברי דירקטוריון נוספים לתמוך בחנין, שמצדו הציג תוכנית עבודה מסודרת שכוללת לא יותר מרכש אחד בעמדת החלוץ. הרוב של מלמיליאן נמחק. שלושה חברי דירקטוריון תמכו בחנין ושלושה במלמיליאן. אורנשטיין ניהל שתי שיחות עם ורד, שעל פי טענתו באותן שיחות נראה שאורנשטיין לא שש לסגור עסקה.

מלמיליאן אתמול: "הפועל תל אביב עשו טעות גדולה. הם אמרו שביזבזתי להם את הזמן. אני לא ביזבזתי שום דבר לאף אחד. בסך הכל ביקשתי מהפועל שידברו עם ורד ויסגרו אתו. הם פשוט לא רצו לנהל אתו משא ומתן. אני לא מתכוון לריב עם אף אחד ולא לפגוע בשם שלי".

בהפועל תל אביב אמרו אתמול: "אורי לא הבין מה אנחנו רוצים ממנו. הוא ביקש יותר מדי והסיפור אתו הפך לבעייתי יותר מדי. אורנשטיין הוא עדיין בעל השפעה גדולה ואין סיכוי שהוא יוותר לתנאים של מלמיליאן. משה תאומים, שאינו חבר דירקטוריון, היה בוודאי יותר מתפשר. אבל אורנשטיין בונה על חנין. לא סתם הוא חזר ואמר שחנין יהיה בעתיד מאמן הפועל תל אביב".

כך בוחרים מאמן בהפועל ת"א

24.10.04 הפועל ת"א מודיעה: גילי לנדאו עוזב את המועדון

25.10.04 ומוטי אורנשטיין: "יש מספר מועמדים, יש לנו זמן"

26.10.04 ואורנשטיין נפגש עם יצחק שום. השיחה מוגדרת "טובה"

28.10.04 ופגישה בין חיים רמון לבין שום. עדיין אין התפתחויות

2.11.04 ולפני המשחק בין הפועל ת"א לבני סכנין, שום נפגש עם משה תאומים

4.11.04 וגיא עמוסי יהיה המנכ"ל הבא, ינהל מו"מ עם מאמנים פוטנציאלים

6.11.04 והפסד בבאר שבע. בהפועל מחליטים לפנות לאורי מלמיליאן

9.11.04 רמון נפגש עם אורי מלמיליאן, הצדדים קרובים לסיכום

10.11.04 עמוסי ומלמיליאן מסכמים, למרות הפערים עם הכח מלמיליאן אמור להתמנות

11.11.04 מלמיליאן מציב תנאים, מעוניין ברכש מאסיווי. ראשי הכח לא מוכנים לשחררו

12.11.04 שוויון בדירקטוריון בין חנין למלמיליאן שמבטיח להשתחרר מהכח

13.11.04 יו"ר הכח: "מלמיליאן לא ישוחרר ללא פיצוי". ראשי הפועל: "חנין יהיה המאמן"

4.11.04 עמוסי לשחקנים: "חנין המאמן שלכם עד סיום העונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully