וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרבי (של לונדון) חוקים משלו

איזי עין דור

13.11.2004 / 19:29

קלישאה, אבל ה-4:5 של ארסנל על טוטנהאם ייכנס להסטוריה. צ'לסי הראשונה חגגה בדרבי נוסף עם 1:4 על פולהאם. 3 לבארוש

ז'וזה מוריניו הוא טיפוס שחצן, אבל גאה בזה. "האריה הוא שחצן, אגרסיבי, חזק, אני גאה להיות האריה של סטמפורד ברידג'", אמר מוריניו לפני המשחק מול פולהאם. כשנשאל אם אוהדי צ'לסי יוכלו לחגוג בקינגס רואד ב-14 במאי, השיב מוריניו, "למה במאי? זה עשוי לקרות שבועיים או שלושה לפני כן". שחצן, כבר אמרנו?

אבל האמת שיש לו על מה להיות שחצן, צ'לסי, שספגה ביקורת אחרי ביקורת על משחק משעמם והסתפקות ב-1:0 קטן, עשתה היום צעד משמעותי לקראת אליפות שניה בהיסטוריה של המועדון, עם 1:4 על פולהאם. בדרבי הגדול של לונדון, קיבלנו כדורגל עוד יותר מטורף שהסתיים ב-4:5 מדהים לארסנל על טוטנהאם. לדרבי הזה באמת חוקים משלו, ובדר"כ ארסנל תמיד מנצחת.

טוטנהאם - ארסנל 5:4

טוטנהאם, עם מרטין יול ההולנדי על הקווים, שיחקה פתאום כדורגל התקפי ויפה, והיא גם זו שעלתה ליתרון בדקה ה-37 כשנייבט המרוקני מוצא את עצמו חופשי ברחבה אחרי כדור חופשי, כדי להכניע את להמן, 0:1 לתרנגולים. טוטנהאם היתה צריכה לשמור על היתרון, אבל ההתמצאות של הנרי ברחבה, השיגה לארסנל שוויון בשניות האחרונות של המחצית.

למחצית השניה עלו האורחים בטירוף, בדקה ה-55, העלה לאורן, בבחירה לא שיגרתית, את ארסנל ליתרון אחרי פנדל. טוטנהאם ניסתה להתאושש, אבל נייבט, בטעות גורלית, איבד כדור קרוב לשערו, ואיפשר לווירה להגיע חופשי מול השוער, ולקבוע 1:3. לא הספקנו להגיד 'רוקט רוני', וג'רמיין דפו כבש שער מדהים בדקה ה-61, כשבעט לחיבורים של להמן אחרי פריצה יפהיפיה, 2:3. כולם בווייט הארט ליין חשבו שהספרס חוזרים, אבל טעות נוספת של נייבט (משהו זוכר את הגול שהוא שם?) מובילה לשער של ליונברג בדקה ה-69, 2:4.

קינג הצליח שוב לצמק בדקה ה-74, אבל שער של פירס אחרי מסירה של הנרי, הגדיל שוב ליתרון 2 שערים, 3:5. קנוטה שנכנס כמחליף, הצליח לכבוש את השער האחרון במשחק, בדקה ה-88, וקבע את תוצאת הסיום, 4:5 לתותחנים.

פולהאם - צ'לסי 4:1

הקרייבן קוטג' של פולהאם, שעבר שיפוץ ולא אירח משחקים בפרמיירליג כבר שנה, חזר היום לאור הזרקורים וסיפק לנו עוד ערב גדול של שחקן גדול בהתהוות, אריאן רובן. בביתם המיתולוגי, הקוטג'רס לא ניצחו את צ'לסי מאז 1977, כששתיהן עוד היו בליגה השניה וגם הערב הסטטיסטיקה הזו לא השתנתה, כשהמיליונרים הורידו על פולהאם את הגג של הקוטג' ושמרו על המקום הראשון.

פרנק למפארד כבש בבעיטה חופשית יפהפייה בדקה ה-44. פולהאם חזרה למשחק בדקה ה-55 משער יפהפה מהאוויר של באבה בופה דיופ הסנגלי, אבל אריאן רובן דאג להחזיר את החיוך לפנים של מוריניו עם מבצע אישי מבריק דקה וחצי לאחר מכן.

ההולנדי הצעיר, שהשלים ארבעה שערים בארבעה משחקים (ב- מסגרות שונות), קיבל כדור על מפתן הרחבה וחלף על פני ארבעה מגינים בכדי לכבוש שער מרהיב. אח"כ פולהאם כבר התפרקה ואיפשרה לגאלאס להבקיע מקרוב את השלישי בדקה ה-73 ולתיאגו את הרביעי 8 דקות מאוחר יותר, לאחר מסירת עקב שקיבל מרובן. איך אומרת עינב גלילי? אאוץ'!

סאות'האמפטון - פורטסמות' 1:2

עוד דרבי היסטורי, סיפקו לנו שתי הקבוצות של ערי הנמל בדרום אנגליה. גם בדרבי הזה המנצחת היא בדר"כ סאותהמפטון, שנחשבת לאחות הגדולה של פורטסמות וגם כאן החוקים לא נשברו, למרות שה'פומפיס' הגיעו כפייבוריטים ברורים לראשונה מזה שנים. בלי אייל ברקוביץ' הפצוע, עלתה פורטסמות ליתרון מוקדם בדקה ה-12 משער עצמי של יעקובסון. הסיינטס לא נשברו, והפכו את התוצאה משערים של בלאקסטוק בדקה ה-18 וגול נצחון של קווין פיליפס בדקה ה-78, כדי לשלוח את החבר'ה של יעקובו עם הפסד שני רצוף.

פיליפס, שנכנס רק שתי דקות לפני השער שכבש, הציל למנג'ר סטיב וויג'לי את הג'ב ונתן הרבה אוויר לנשימה לסיינטס, שמנסים להחלץ מהתחתית. הקבוצה של הארי רדנאפ יכולה להתנחם בכך שאימת הקו האדום, עדיין רחוקה ממנה.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

בולטון - אסטון וילה 2:1

בולטון לא רגילה להפסיד אצלה בריבוק סטאדיום, אבל הערב זה קרה לה דווקא מול החבר'ה של דייויד אולירי, שחלפו על פניה והתבססו בצמרת. אל חאג'י דיוף כבש לבולטון את שער היתרון בדקה ה-21, אבל וילה חזרה משערים של גאווין מקאן (41) ותומאס היצלפברגר הגרמני המחליף, שהכריע את המשחק שתי דקות לסיום בבעיטת יעף יפהפייה. בן חיים היה בסגל, אך לא שותף וישתתף ממחר באימוני הנבחרת לקראת קפריסין.

ליברפול - קריסטל פאלאס 2:3

עם חלוץ אחד משמעותי בסגל, הצליחה ליברפול לקחת 3 נקודות חשובות מקבוצת התחתית של קריסטל פאלאס. מילאן בארוש כבש את כל השערים של האדומים, כשהאחרון והמכריע הובקע ממש בתוספת הזמן. את הראשון כבש הצ'כי בפנדל בדקה ה-25, אחרי עבירה שנעשתה עליו ברחבה. על סף המחצית הוא הוסיף את השני שלו, אחרי מסירה גדולה של הארי קיואל. פאלאס אגב, הישוותה דקה לפני כן משער של יונאס קולקה הפיני וחשבה שבתוצאה המצויינת הזו היא תרד למחצית. אז חשבה

מלך שערי הליגה ערב המחזור, אנדי ג'ונסון, שהפך גם למועמד לליבפרול, היה מעורב במהלך שהוביל לשיוויון של מייקל יוז בדקה ה-52 ואנפילד נותר המום. פאלאס שוב חשבה לתומה שעם ה-2:2 הזה, היא תצא מהמבצר הליברפולי בחיים. אז חשבה. מילאן בארוש חשב אחרת ולקח שוב את העניינים על עצמו ובפנדל השני שלו במשחק (גם הפעם העבירה נעשתה עליו), הוכיח שיש לו עצבים מברזל ובתוספת הזמן קבע 2:3 דרמטי לליברפול.

יתר המשחקים

מנצ'סטר סיטי - בלקבורן 1:1
צ'רלטון-נוריץ' 0:4
בירמינגהם - אברטון 1:0

מחר:
ניוקאסל - מנצ'סטר יונייטד (18:30, ערוץ הפרמיירליג)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully