וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאילו שהשופט זו הבעיה של מכבי

אשר גולדברג, הארץ, בשיתוף

9.11.2004 / 8:00

שטראובר מסביר ששטרית גמר את המשחק מול אשדוד, אבל הקהל של מכבי ויתר הרבה לפני ההרחקה הלא מוצדקת של דגו

פחות משבוע אחרי הניצחון הגדול בליגת האלופות מול אייאקס, 4,500 אנשים החליטו להגיע לאיצטדיון רמת גן כדי לראות את מכבי תל אביב. בעצם, אפילו לא 4,500, כי 800 הגיעו מאשדוד. יוצא שחמישה ימים אחרי ההיסטוריה, רק 3,700 אנשים הסכימו לשלם 70 שקל כדי לראות את ברוך דגו וחבריו בקרב צמרת מול השנייה בטבלה, מ.ס. אשדוד. ניר קלינגר ולירן שטראובר באו בסיום המשחק בטענות לשופט שי שטרית על שהרחיק את ברוך דגו (דקה 33). ההרחקה אכן לא היתה מוצדקת, אבל 3,700 אנשים מגיעים לראות את מכבי ת"א, ועוד אחרי ניצחון גדול על אייאקס. שטרית, כך נראה, הוא לא הבעיה המרכזית של המועדון הזה.

ההפסד לאשדוד יכניס את מכבי תל אביב לשבוע אסיפות קבוצה וחשבון נפש. שוב אסיפות קבוצה, שוב חשבון נפש. בסופו של חשבון הנפש, קלינגר אולי יבין שעם רכש יקר כמו אמבמבה, שנשאר על הספסל, ורכש כמו אדו, שעדיף היה לו נשאר על הספסל - אין טעם לאסיפות הקבוצה האלה. נדמה ששלל הרעיונות - מהתפוז הסחוט ועד אגוז הקוקוס הנוקשה - הגיעו לכדי מבוי סתום. מהתפוז של מכבי ת"א לא נשארו טיפות לרפואה. עד כדי כך אפורה וחסרת יצירתיות נראתה אתמול מכבי ת"א, שאפילו ברונו הייס - שלא נרשם בטופס המשחק ולאות מחאה אפילו לא עלה להתחמם - נראה לפתע כמשהו שעשוי לעזור. רק לרגע.

מ.ס. אשדוד - שהשנה הורכבה באופן צנוע, מנוגד בתכלית לעונה הקודמת - היא קבוצה כישרונית יותר ממכבי ת"א. מאור פרץ, הקשר הצעיר של הקבוצה, הראה בכמה מהלכים במרכז המגרש, איכות כדורגל מהסוג שזר למכבי. הכשרון של פרץ יכול לבוא לידי ביטוי, מאחר שיוסי מזרחי, מאמן הקבוצה, הרכיב הגנה טובה ויציבה. אג'יפור ופפואה סוגרים טוב במרכז, כך שאין הפתעה בכך שאסי רחמים ספג עד כה רק ארבעה שערים. אין הפתעה גם בעובדה שאשדוד ספרה אתמול ניצחון חוץ רביעי, היא ממוקמת במקום השני, ולפחות בתיאוריה היא הקבוצה שעשויה להיצמד למכבי חיפה. שוב, בתיאוריה.

נכון, משה מישאלוף לא התכוון לכבוש שער עצמי. אבל גם מכבי ת"א לא התכוונה להגיע למשחק מול מכבי חיפה בעוד עשרה ימים במינוס 11 נקודות.

מכבי ת"א עשויה לפנות לאופיר חיים, חלוץ איסטנבולספור, שנכח במשחק.

שי שטרית: "ממש התחננתי לדגו שייזהר"

אחרי המשחק עסקו כולם בהרחקה של ברוך דגו על ידי השופט שי שטרית. לירן שטראובר: "זה שופט שבא עם תוצאה בכיס. אני חם כמו שלא הייתי כבר הרבה זמן. אתה יכול לבוא מוכן למשחק, ושופט בא וגומר לך אותו. רצתי לשופט ואמרתי לו בתור קפטן שישתדל לשמור על הגינות כי זה נראה כמו משחק שמוטה לצד אחד, והוא שלף לי צהוב. שנים אני משחק כדורגל ועוד לא ראיתי דבר כזה. אני פונה לתקשורת שתדע איך לזכות את ברוך דגו מההרחקה הזאת. אני לא חושב שהיה כל כך הרבה הבדל בין הקבוצות. החל מהרגע שברוך הורחק, עשינו הכל כדי לחזור למשחק".

השופט שי שטרית אמר בסיום: "כבר לפני האדום הזהרתי את דגו פעמיים וממש התחננתי לפניו שייזהר. באדום הוא נגע בשחקן ולא היתה לי ברירה".

ניר קלינגר: "אני לא רוצה להתייחס לשחקנים שלא שיחקו ולברונו הייס שלא התחמם. הדרך להרכב עוברת דרך אימונים. הגענו למצבים, אבל זו בעיה שאנחנו נשפר ונתקן, קוראים לה מיומנות".

מאמן אשדוד, יוסי מזרחי: "לא שיחקנו את המשחק הרגיל שלנו. אם היינו מניעים את הכדור מהר ומנצלים את היתרון המספרי שלנו, אז זה היה נראה אחרת. נתנו יותר מדי כבוד למכבי ולא ניצלנו את היתרון המספרי שלנו. כדי לעשות זאת, צריך להיות חכמים, להניע את הכדור בסבלנות, למצוא פריצה ולעשות 0:2. מטבע הדברים, זה כנראה גודל המעמד".

לגבי הסיכוי להתמודד על כתר האליפות אמר מזרחי: "אם מכבי חיפה לא תשחק סיבוב אחד שלם, אולי נוכל להתמודד על האליפות. מעבר לזה, אשדוד עושה מעל ומעבר ועוד בלי בלי הולצמן וואוביידה, שזה הכח העיקרי שלנו בהתקפה. זה ניצחון ענק בחוץ מול מכבי ת"א. נמשיך להתאמן חזק ונמשיך להשתפר, כי יש מה".

נשיא מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ': "מה שראינו פה לא היה בהכרח משחק נורמלי מהרגע שהחל ועד שהסתיים. יש לנו בעייה לכבוש שערים וזה לא תופעה חדשה והיא נובעת מלחץ. בכל משחק נורמלי הינו אמורים לסיים היום בניצחון. אבל ראיתי מלחמה, השחקנים האמינו בעצמם, וגם שלטו במשחק. צריכים מהר מאד ליישר קו , כי הליגה הזו מאד חשובה והתוצאה בסיום היא קריטית".

זייף: "נבדוק אם ניתן לבטל אדום על סמך טלוויזיה"

יו"ר איגוד השופטים אריה זייף, אמר הבוקר לגל"צ: "חשתי אי נוחות אתמול. לפי הטלוויזיה ואני חייב להתייחס לדברים רק לפי הטלוויזיה, נראה היה שבמקרה הזה לא היה מקום לצהוב השני. עם זאת השופט היה קרוב וזה נכון כששטרית אומר שלפני זה היו שתי עבירות על גבול הצהוב השני, אבל אנחנו לא עושים פנקסנות ואני חושב ששטרית טעה, אבל בתום לב. הסוגיה לבטל כרטיס אדום עפ"י הטלוויזיה, מעניינת. ביקשתי אתמול לבדוק ממנכ"ל איגוד השופטים לבדוק באופ"א. מאחר ואנו עובדים לפי כללים, ואני יודע שאם יש עבירה גסה שנעלמת מעיני השופט ונקלטת ע"י הטלוויזיה יש אפשרות לוועדת המשמעת להרחיק את השחקן, אני רוצה לבדוק אם יש חוקה ומקרים לגבי המצב ההפוך. נשקול זאת היטב, כי יש פה תקדים. אח"כ אחרי שער פסול או פנדל שלא היה יתלוננו ויבקשו לבטל. ביקשתי לבדוק את זה למרות שאני לא יודע אם זה יחול במקרה זה. אני מקווה שהיום בבוקר יבדקו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully