וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה, תכירי: ברוך דגו

בשיתוף אתר ספורט 5

3.11.2004 / 23:45

מכבי ת"א סתמה את הפיות של כל המספידים. היא הוכיחה שהיא אכן מסוגלת לנצח משחקים ברמות הגבוהות באירופה והציגה שחקן שנראה כמו כוכב ששייך לרמות האלה

והעיר רמת גן (וכמה דקות לאחר מכן תל אביב) צהלה ושמחה הערב. מכבי ת"א עשתה היסטוריה. אמנם היא לא הקבוצה הישראלית הראשונה שמנצחת בליגת האלופות וגם לא הישראלית הראשונה שמנצחת את אייאקס אמסטרדם, אבל 30 אלף האוהדים שהגיעו לאיצטידון רמת גן, הסתפקו בהיסטוריה של המועדון.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, בה אייאקס שלטה בקצב המשחק, הגיע ברוך דגו שהביא את הגאולה עם צמד שערים מרהיב תוך 10 דקות במחצית השנייה וקבע 0:2. לפי התנהלות המשחק ברגעים אלה, הקהל כבר היה רעב לשער שלישי, כדי לאזן את ההפסד מלפני שבועיים באמסטרדם. הרעב הזה התבטא בסופו של דבר בשאננות, שהביאה לשער מצמק שכבש ישראלי אחר, דניאל דה רידר שנכנס כמה דקות לפני כן כמחליף באייאקס.

זה לא מה שקטע את חגיגות אוהדי מכבי ת"א, שימשיכו מן הסתם לחגוג כל הלילה בעיר. הקבוצה שלהם, שהפסידה בשבת לבית"ר ירושלים, ניצחה את אלופת אירופה לשעבר וברגעים כאלה הצרות בליגה נשכחות.

בעקבות הנצחון, מכבי ת"א השתוותה לאייאקס אמסטרדם במספר הנקודות, אלא שלהולנדים יש עדיפות בקרב על המקום השלישי בזכות הנצחון 0:3 באמסטרדם. כדי לסיים בסופו של דבר במקום השלישי, צריכה מכבי ת"א להשיג נקודה יותר מאייאקס בשני המשחקים הנותרים. המשחק הבא של הצהובים יהיה ב-23/11 בחוץ מול באיירן מינכן. המשחק האחרון והאולי קובע יהיה ב-8/12 באיצטדיון רמת גן, שיתמלא מן הסתם לקראת בואה של הגברת הזקנה יובנטוס. במכבי ת"א שמחו בודאי מהנצחון של האיטלקים, שאולי יביא אותם למחזור האחרון בלי יותר מדי מוטיבציה מאחר והם כבר בשלב הבא של ליגת האלופות.

תיאור המשחק

מכבי פתחה עם הרבה ביטחון וכבר בדקה השביעית הגיעו הצהובים להזדמנות ראשונה. משה מישאלוב חילץ בצורה נהדרת כדור בחלק המגרש של איאקס, ושלח מסירה טובה לישמעאל אדו, אבל הגנאי לא הצליח לשחרר את הבעיטה שלו בזמן והכדור נהדף. ארבע דקות אחר כך קרן של מסיקה מצאה את ראשם של ג'ובאניני וברוך דגו, שהתרוממו יחד לנגיחה מצוינת שנעצרה רק בקורה של מרטן סטקלנבורג. איאקס, לאט ובהדרגה, השתלטה על מרכז המגרש אבל משחק ההגנה של מכבי היה מצוין וההולנדים התקשו להגיע להזדמנויות. חניכיו של קומאן הרבו לאבד כדורים פשוטים, ונראו לא מרוכזים לאורך כל המחצית. בדקה ה-34 מהלך נהדר של מאורו רוסאלס הכריח את לירן שטראובר למתוח את אבריו בפעם הראשונה. הארגנטינאי התחיל את הפריצה שלו סמוך למרכז השדה, וסיים אותה במסירה נהדרת לרפאל ואן דר וארט שנכשל מול שטראובר. אלופת הולנד התחילה להרגיש שהיא יכולה לכבוש עוד לפני השריקה למחצית, ובדקה ה-43 היא התקרבה לכך. מסירה יפה של ואן דר וארט לווסלי שניידר הסתיימה בבעיטה מסוכנת מ- 16 מטר שנהדפה לקרן. שחקני מכבי נראו עייפים ושמחו לשמוע את השריקה למחצית.

שחקני מכבי עלו למחצית השנייה כאילו יצאו מלוע של תותח, ובדקה ה- 49 רעד אצטדיון רמת גן לראשונה במשחק ליגת אלופות. מסירה מצוינת של אדו מצאה את דגו שנע מצוין לשטח מת, ומספר 10 בצהוב שחרר בעיטה מצוינת שהכניעה את סטקלנבורג, 0:1 צהוב. איאקס הגיבה מיד ובדקה ה- 56 הגבהה טובה של זדנק גרגרה הסתיימה בנגיחה מסוכנת של שניידר שהחמיצה במעט את המסגרת. דקה אחר כך הוכיח שוב דגו שהאמון שנתן בו קלינגר היה מוצדק. ג'ון הייטניחה חשב שהוא מחזיר כדור פשוט לסטקלנברג, אבל אז הגיח דגו משום מקום, והתייצב כדי להדוף פנימה את ניסיון ההרחקה של השוער, 0:2 למכבי. ההולנדים הבינו שאם הם לא יכבשו שער מהיר, המשחק יברח להם, ובדקה ה- 65 בעיטה טובה של ואן דר וארט מתוך הרחבה נהדפה מצוין על ידי שטראובר. שבע דקות אחר כך החליט ווסלי סונק לבחון גם הוא את השוער הישראלי, אבל שטראובר ששוב הוכיח ערנות. מכבי המשיכה לצאת למתפרצות מסוכנות, ובדקה ה- 80 התקפה כזו כמעט הסתיימה בשער נוסף. כדור ארוך של ברוך דגו הגיע לברונו הייס שנייה מאוחר מדי וסטקלנבורג קלט את הבעיטה של הברזילאי. הלחץ ההולנדי לא הפסיק ובדקה ה- 87 איאקס באה על שכרה. בעיטה של שניידר מצד שמאל פגעה בדרך בדניאל דה רידר וחמקה בין רגליו של שטראובר, 1:2 למכבי. המתח בתוספת הזמן היה עצום. בדקה ה- 91 הציל שטראובר את מכבי פעם נוספת כשהדף בעיטה חזקה של שניידר מתוך הרחבה. 30,000 צופים חיכו לשריקת הסיום שנתנה את האות לפתיחת החגיגות.

הרכבים

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר; קובי מוסא, אבי סטרול, סאלם אבו סיאם, ארז מסיקה, תמיר כהן, לירן כהן (ג'ון פנטסיל, 77), מרסיו ג'ובאניני, משה מישאלוב, ברוך דגו, ישמאעל אדו (אורן זיתוני, 86).

הרכב איאקס: מרטן שטקלנבורג; חאתם טרבלסי, נייג'ל דה יונג, ג'ון הייטינגה; זדאנק גריגרה, סטיבן פינאאר (דניאל דה-רידר, 70), אנטוני אובודאי (ווסלי סונק, 57), ווזלי שניידר; מאורו רוסאלס, רפאל ואן דר וארט, ניקולה מיטיאה (נורדין בוכארי, 54).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully