וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין: "לא תיכננתי לתת כזה משחק"

הארץ, בשיתוף

2.11.2004 / 7:08

יניב גרין הוכיח אמש לכל הספקנים שלא עשה טעות כשנחת בצהוב כשהוביל את מכבי ת"א לנצחון בקובנה. פיני גרשון: "אי אפשר לבקש יותר מזה"

ערב הפתיחה החגיגי של עונת היורוליג לא חשף שום דבר חדש - מכבי תל אביב עדיין נראית כמו הקבוצה הבכירה באירופה, אלא שהעונה היא צפויה לקבל חיזוק מכיוון בלתי צפוי. יניב גרין, סנטר הפועל תל אביב בעונה שעברה, עלה אמש מהספסל וקלע 24 נקודות באחוזים מושלמים מהשדה (8-8) וכמעט מושלמים מהקו (10-8), בניצחון מכבי תל אביב בקובנה מול ז'לגיריס חלשה להחריד, 75:102.

הופעת הבכורה המרשימה של גרין לא תישכח במהרה, גם אם המשחק נשכח עוד לפני שהסתיים. "לא תיכננתי לתת כזה משחק", הודה גרין בסיום, "אבל כן תיכננתי שננצח את המשחק. זה ניצחון חשוב, כי שיחקנו מול קבוצה עם המון פצועים ושחקנים חסרים, וכשהם יחזרו הם ינצחו כאן הרבה קבוצות".

לא בטוח שגרין צודק. על אף התירוץ שבהיעדרם של סאבוניס, בגאצקיס וליברינוביץ', נראתה ז'לגיריס כמו צל של עברה המפואר. להוציא את טאנוקה בירד ומינדוגה טימינסקאס (17 נקודות כל אחד), אין לה מה למכור במפעל הבכיר באירופה.

במחצית הראשונה עוד נראה היה שמכבי מתעקשת להשאיר את הליטאים בתמונה, בעזרת משחק מפוזר של שאראס ומשחק חלש של מייסיאו באסטון (9 נק') וטל בורשטיין (2 נק'). אולם לאחר שז'לגיריס התקרבה יתר על המידה (54-51), היו אלה פארקר (21 נק') ודריק שארפ (15) שהעלימו כל תקווה מקומית. איך אמר פיני גרשון בסיום: "כשאנחנו בצרה, אז פארקר מציל אותנו אם צריך".

ואף על פי כן, הסיפור הוא שחקן הספסל שחולם לשחק בעונה הבאה בדטרויט פיסטונס. "גרין היה היום מצוין משני צדי המגרש, אפשר לבקש יותר?", שאל גרשון והוסיף: "אחת הבעיות היא שהמשחק הבא מול סיינה יכול לקבוע את ראשות הבית, ויש לנו שחקנים שעד לרגע זה לא יודעים איך נראה יד אליהו החדש. בשביל נסטור קומאטוס ויניב גרין זה יהיה משחק חוץ".

מינדאוסקס טימינסקאס, שחקן ז'לגיריס, אמר בסיום המשחק לאחר היורוליג: "למרות ההפסד, אנחנו גאים איך ששיחקנו בשלושה רבעים. מכבי היתה טובה יותר ברבע האחרון ולנו לא היו תשובות. אני מאמין שבהמשך העונה עוד נשתפר. יש לנו עוד כמה שחקנים שנצטרך אותם בהמשך. היה לנו מיוחד לפתוח את את העונה האירופאית, יחד עם מכבי, ביום החגיגות ה-60 למועדון, רק חבל שזה הסתיים בהפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully