וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזל של חנין. הנאחס של סכנין

1.11.2004 / 22:30

בתוספת הזמן הצליחה הפועל ת"א לחזור מפיגור ל-2:3 על בני סכנין במשחק הבכורה של המאמן הזמני. חמסה ושום? לא תודה

אחרי כל ההייפ התקשורתי סביב לנדאו, אבוקסיס ועמדת המאמן שנותרה פתוחה, הגיעה הפועל תל אביב למשחק שסיכם את המחזור השמיני מול בני סכנין, קבוצה עם בעיות משלה אגב, וניצחה בצורה דרמטית 2:3 עם הרבה מזל. שני שערי מהפך בדקות 89 ו-91, סידרו למאמן הזמני, שמוליק חנין, ניצחון ליגה ראשון במשחק הבכורה שלו בו הכל הלך לו הפוך, חוץ מהתוצאה. הפנים המתוחות של אבוקסיס, שפתח בהרכב של חנין, נפצע והוחלף, הזכירו את יוסי המתלהב של פעם ואולי גם ישלחו את האדומים לדרך חדשה.

אגב, כארבע שעות לפני תחילת המשחק בהרצליה, נעשתה פניה נוספת למאמן פנאתינייקוס לשעבר, יצחק שום, אך שום דבר לא נחתם עדיין בין הצדדים. שומי ידוע כמזליסט לא קטן, אך עם המשחק שנפל היום לידיים של חנין, מי יודע אם המזל של שום או החמסה של קשטן, לא מיותרים ליד ההילה שהסתובבה הערב בסביבתו של שמוליק.

מהלך המשחק

המאמן הזמני, שמוליק חנין, שעשוי לקבל קרדיט עד לסיום העונה אם ימשיך להרשים, החליט לשנות את השיטה שהותיר אחריו לנדאו ופתח עם חלוץ חוד יחיד (אוגבונה). גם ההרכב קיבל מתיחת פנים קלה עם השארתו על הספסל של גיא צרפתי ועם מתן צ'אנס לעאמר מנצור בעמדת המגן הימני ושילובו בהרכב של יוסי אבוקסיס.

המחצית הראשונה היתה חלשה ונטולת מצבים משני צידי המגרש. רק טעות של שביט אלימלך, איפשרה למארחים מסכנין לעלות ליתרון בדקה ה-40. אנגוי אלומיידה ראה את הפספוס של שוער הפועל תל אביב, שלא הצליח לאגרף כדור גובה פשוט, והוריד את קבוצתו עם יתרון 0:1 בהפסקה.

המחצית השניה החלה עם פציעה של אבוקסיס. בדקה ה-52 ספג הקשר פגיעה בברך ימין והוחלף ע"י מסאי דגו. אח"כ החליף גיא צרפתי את מארקש ובדקה ה-59 ראה איך אבי כנפו פורץ מצד ימין ומגביה מצויין לצד הרחוק משם הגיח כפיר אדרי. הקשר השמאלי הושיט את רגל שמאל ובעט מהאוויר פנימה. לתשומת ליבו של אמיל אמבמבה מהיריבה העירונית, שהחמיץ נגד בית"ר ממצב דומה. 1:1.

בדקה ה-71 התמסרו חוסיין סלאמה ואלומיידה באין מפריע בדרכם לרחבה. החלוץ הסכניני, שקיבל כדור מוקפץ חזרה מסלאמה, בעט מהאוויר והשלים צמד עם שער יפהפה משלו, 1:2 לסכנין והפועל תל אביב נראתה אבודה.

בדקה ה-88 הורחק אחמד קסום בצהוב שני והמשחק נגרר לכמה עימותים אלימים. לאחר אחד העימותים, בין גיא צרפתי לעבאס סואן, נשרקה עבירה לזכות התל אביבים. צרפתי הגביה מצויין, אליהו נכשל בהרחקה ודומב נגח מקרוב את השיוויון. שתי דקות מאוחר יותר יצא צרפתי הווינר של הערב. כדור טועה שקיבל מההגנה הסכנינית, מצא את רגלו הימנית של הקשר שהגיע מנתניה. בומבה אחת והמהפך הושלם דקה בתוך תוספת הזמן. 2:3 להפועל ת"א.

"יוסי עוד ייתן יותר ממה שהוא נתן עד היום"

שמוליק חנין, מאמן הפועל ת"א: "יש כזה דבר שנקרא מזל מתחילים. מגיע קרדיט גדול לשחקנים, שהוכיחו הרבה אופי ונחישות, לא נשברו וחזרו למשחק". לגבי תקופת החוסר וודאות שעוברת עליו ועל קבוצתו, אמר חנין: "אני בטוח שהתקופה היא תקופה קשה וכשיש זעזועים במועדון, גם אני חש אותם, אבל כרגע אני צריך לעשות את מה שהוטל עלי מצד המועדון". לגבי שילובו של אבוקסיס בהרכב, לאחר שלא שולב ב-11 הפותחים של לנדאו: "מאמן כדורגל מחליט לבד על ההרכב, אני בטוח שיוסי ייתן עוד הרבה יותר ממה שהוא נתן עד היום".

יוסי אבוקסיס, שספג שריקות בוז מצד אוהדי הפועל כשהוחלף בתחילת המחצית, לא נותר חייב: "כולם חושבים שגילי פוטר בגלל אבוקסיס, אבל זה לא נכון אז מציע לכם לרדת מהעץ הזה. זה שהמאמן הקודם טיפטף ואמר את מה שאמר, זה אולי הצליח לו היום כי כמה אוהדים קיללו אותי, אבל אני כעסתי רק על כך שלא שיחקתי בהרכב ותו לא. ואני חושב שזו גם זכותי המלאה לכעוס על כך, אבל מעבר לכך לא היה כלום. עכשיו יש יש אווירה טובה. יש מאמן שכולם מכבדים ואוהבים אותו".

אייל לחמן, מאמן בני סכנין, בכל זאת הצליח לראות את חצי הכוס המלאה מהמשחק הזה, למרות שאיבד יתרון של שער בדקות הסיום: "לפעמים רצון כל כך גדול להצליח, מביא תוצאות הפוכות. אבל קודם כל, השמחה הגדולה של הפועל ת"א אומרת הכל. סכנין אמנם לא יוצאת עם הנקודות, אבל היא יוצאת עם מחמאות על הצגת כדורגל גדולה. למעשה נעשה פה עוול, כי נתנו משחק כדורגל גדול מול מועדון כדורגל גדול וזו גאווה אדירה. ידענו להראות שיש כדורגל אמיתי בסכנין".

הרכב הפועל תל אביב: שביט אלימלך; עאמר מנסור, שמעון גרשון, אסי דומב, יניב בן ניסן; יוסי אבוקסיס (מסאיי דגו, 53), שי אבוטבול , אדוארדו מארקש (גיא צרפתי, 58), כפיר אדרי, אבי כנפו, איבזיטו אוגבונה (ולדיירו, 74).

הרכב בני סכנין: אנרג'י מורמבדורו; עבד רבח, ארנסט איטצ'י, אבי דנן, בסאם גנאים; חסיים סלאמה (נידאל חוג'יראת, 81), תומר אליהו, אחמד קאסום, אלן מסודי (אייל ארשיד, 69), עבאס סואן; אנגוי אלומיידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully