וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי שמאמין בכדורסל תחרותי

אריה ליבנת

25.10.2004 / 17:46

חלק מהאולמות אפלים, הישראליות על הספסל, אבל ליגת הנשים שנפתחה הערב, צפויה כרגיל להיות מותחת וצמודה

כל מי שעדיין מחפש תחרותיות בכדורסל הישראלי, ליגת הנשים היא המקום. אמנם גם שם אפשר לראות משחקים חד צדיים ואולמות ריקים, אבל המתח והדרמה, והעובדה שאין הגמוניה של קבוצה אחת בלבד, הופכת אותה למרתקת ביותר. הערב יוצאת הליגה לדרך וערוץ הספורט ילווה גם העונה את המשחקים החל מהמחזור הראשון אל תוך הפלייאוף.

הערב ייערך ממחזור ראשון כשבמוקד, מכבי אשדוד תארח את רמת השרון המחודשת (19:30). האלופה אליצור רמלה תפתח בחוץ מול העולה החדשה תל כביר (20:30).

שאר המשחקים הערב:
הפועל ת"א - רמת חן (17:40, ספורט 5)
חיפה/ מוצקין - בני יהודה (19:00)
אס"א י-ם - מכבי רעננה (20:30)

איכות

לצ'סיטי מלווין, ג'ואנה סופריס ולימור מזרחי היה חלק מרכזי בהעפלה של גדיניה הפולנית לגמר היורוליג. כעבור חצי שנה שלושתן פותחות עונה בישראל. מלווין וסופריס ברמת השרון, מזרחי ברמת חן.

15 זרות סיימו זה עתה עונה ב-WNBA. קריסטל רובינסון היתה הקלעית המובילה של ניו יורק ליברטי בפלייאוף, עם 15 נקודות, עכשיו היא ברמלה. מלווין היתה הובילה את וואשינגטון מיסטיקס בנקודות (13.7) וריבאונדים (8.3) בפלייאוף. פלנט פירסון קלעה 9.4 נקודות עבור פיניקס מרקורי. אחרי נפילה קלה, הליגה הישראלית שוב נראית אחת האיכותיות באירופה.

תחרות

ברמה"ש חיפשו בשבוע שעבר אימות לידיעה שהסיכויים לעלות אוטומטית לחצי גמר הגביע עומדים על 50%. בשנים רגילות, רק הגרלה אכזרית מונעת טיול, העונה, כל הגרלה קשה. ביום נתון רוב הקבוצות יכולות לנצח זו את זו, אולם זה עדיין לא כמו לפני ארבע שנים, אז שבע קבוצות חלמו על אליפות. אחרי שבשבע העונות האחרונות רק שתי קבוצות זכו בתואר, רמת השרון ורמלה, העונה יש צלע שלישית, רמת חן, ובהשוואה לליגת הגברים מדובר בצמרת גדולה פי שלושה.

רכזות ישראליות

מאמן הנבחרת, משה ויינקרנץ, נוהג להזכיר שלגמר הגביע בעונה שעברה לא התייצבה על הפארקט אף ישראלית צברית. גם העונה נצטרך לחפש את הישראליות במיקרוסקופ, אבל לפחות העמדה החשובה במגרש עדיין מאוישת על ידי ישראליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הקיץ של רמלה

אפשר לחלק את הקיץ של האלופה לשניים. בחלק הראשון הקבוצה נבנתה מתוך קיצוץ, בחלק השני בדיוק ההיפך. על ההתנהלות של רמלה מאז הצטרף שבתאי קלמנוביץ' אפשר כבר לכתוב ספר. איש מרכזי בענף הגדיר זאת: "רמלה חזרה לימים של סמי וסוסו". ההדחה של טל אריה לטובת טל נתן היתה בלתי נמנעת, אבל למה לזרוק את דראגוסלבה ז'אקולה שהובילה את הקבוצה לדאבל היסטורי ועוד להישאר ללא רכזת. למה להתעלל בגוון ג'קסון ולהישאר בלי סנטרית. היכולת הכלכלית להביא כל שחקנית לפלייאוף משאירה את רמלה בתמונת האליפות.

ערב לא נעים עבר אתמול על השחקנית הסרבית של אליצור רמלה, ז'אקולה דראגוסלבה, ששוחררה בשבוע שעבר מהקבוצה. אתמול, באמצע אימון הערב, הודיעה לה הקבוצה לפנות את הדירה ולעבור לדירה אחרת. ז'אקולה סירבה עד שתראה את הדירה החדשה. אנשי רמלה הגיעו לדירתה ולחצו עליה. "הגיעו בערך עשרה אנשים, איימו עליי שאם לא אארוז את החפצים, ינתקו לי את המים ואת החשמל ומחר לא תהיה לי דירה", אמרה ז'אקולה, "הם סגרו לי את המים. אני מרגישה לא בטוחה, מזל שבעלי כאן. עברתי השפלה, אני מכירה את הצד האחר של רמלה מהעונה שעברה". את תגובתה של רמלה לא ניתן היה להשיג.

אולמות

שני אולמות חדשים ועוד שלושה "לשעבר" יארחו העונה משחקים בליגה. המעבר לאורנים לא מנע מרמה"ש לזכות באליפות נוספת ב-2002, אליצור חולון נעלמה אחרי המעבר לקרית רבין. עכשיו רמלה ורמת חן יתמודדו באתגר להשתדרג מבלי לאבד את יתרונות הבית. רמלה עברה לאולם חדש, רמת חן עזבה את כפר המכביה שהביא כמה ניצחונות בטוחים לטובת זיסמן, שבליגה לגברים נחשב לנוח עבור האורחות. רעננה עברה בעקבות האיחוד לשחק ב"היובל" בהרצליה, אוסישקין חוזר לליגה אחרי עשר שנים, אבל גם המתנ"ס בתל כביר חוזר.

תל כביר ניסתה הקיץ לעבור לבית דני, אבל האולם כבר תפוס על ידי בני יהודה. הדר יוסף פנוי רק במוצ"ש. כפר המכביה הסכים לארח, אבל עיריית ת"א לא אישרה. לבסוף הסכימה ועדת הנשים לאפשר לתל כביר לארח באולם עם משטח פי.וי.סי שלא עומד בתקנון. "כל קבוצה תשחק שם רק פעם אחת", הסבירו. לך תסביר את זה לשחקניות הבכירות בעולם.באולם הצר (150 מקומות), האוהדים ביציע יכולים לגעת בכדור כשהוא עדיין במגרש. בחדר ההלבשה יש רק שש כסאות. שחקניות רמת השרון, ששיחקו שם השבוע בגביע, לא מצאו מקום בחדר ההלבשה ובילו את ההפסקה בבמה הקטנה שליד הפארקט. הבעיה ששם ניצב שולחן המזכירות.

הקבוצות

אס"א ירושלים
---------------
מאמן: בועז טייב
זרות: טיאנה רוס (1.80), ג'איינטה סאנדרס (1.80), סווטלנה יוראק (1.76)
ישראליות בולטות: אורנה קסלר, הילה סובול, בת אל לזמי
תחזית: 9-10

מתנ"ס תל כביר
----------------
מאמן: ירון עמרם
זרות: טאי דילארד (1.80), לאניידרה בראון (1.88), חלילה וויליאמס (1.84)
ישראליות בולטות: שרית ארבל, אלינה מורכובה, נטע קרומר, מור בן ברק
תחזית: 8-10

הפועל תל אביב
-----------------
מאמנים: נחום סגל ורועי איזנברג
זרות: שאנל רייט-גרין (1.84), לה טויה טרנר (1.91), מריאנה ראגוז (1.80), לילי לאטינוביץ' (1.74)
ישראליות בולטות: טלי נוי, שמרית גיגי, ענת בורקוביץ', אלה קרני
תחזית: 6-8

אליצור רמלה
---------------
מאמן: טל נתן
זרות: קריסטל רובינסון (1.80), טרייסי ריד (1.80), סמיקה כריסטון (1.85). ישראליות בולטות: אינה גורביץ', ריבי גרינבוים, נילי נאתכו, טל זלץ, לודה רום
תחזית: 1-4

מכבי רמת חן
----------------
מאמן: אלי רבי
זרות: פלנט פירסון (1.88), איאנה ווקר (1.87), אלכסנדרה מוסיץ' (1.76), טניה סירוב (1.81)
ישראליות בולטות: לימור מזרחי, קטיה אברמזון, חן נוסל, שירן צעירי
תחזית: 1-3

אנדה רמת השרון
-------------------
מאמנת: אורנה אוסטפלד
זרות: צ'סיטי מלווין (1.91), קנדיס פוטרל (1.78), ג'ואנה סופריס (1.91), פטרה הוהיילי (1.93). ישראליות בולטות: לייני סלווין, שירי שרון, אורנית שוורץ, נטשה בראשקובה
תחזית: 1-3

ע. חיפה / מוצקין
-------------------
מאמן: עדן ענבר
זרות: שון גוטרמן (1.80), לורי נירו (1.88), ליאנה ג'אנסן (1.89), רוזלי מייסון (1.80)
ישראליות בולטות: אלומה גורן, מיכל מירון, איילת כהן
תחזית: 1-4

בני יהודה
------------
מאמן: שיקי פלח
זרות: דומיניק קאנטי (1.75), אוקטביה בלו (1.85), לקו ווילינגהאם (1.83). ישראליות בולטות: סיון בלליס, הילה יזהר, שרון זאבי, מירב דורי, ענבל מזרחי
תחזית: 3-6

בנות רעננה הרצליה
------------------------
מאמן: רוני קאן
זרות: דטרינה וויט (1.80), תמרה מור (1.80), מנדישה סטיוונסון (1.91)
ישראליות בולטות: תמר מעוז, שירה העליון, ענת גולדברג, יעל צ'רקוב, ליאת ארבלתחזית: 3-6

מכבי אשדוד
-------------
מאמן: רוני לוי
זרות: קלי גיבסון (1.80), לטויה ג'ונסון (1.86), קליה ג'ונס (1.87)
ישראליות בולטות: ויקה רודובסקי, אינה בוטנקו, קטיה אגרונוביץ', לימור פלג, נועה גנור
תחזית: 7-10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully