וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו מדברים בהפועל ת"א על דרך

דורון ברגרפרוינד ואשר גולדברג

25.10.2004 / 9:06

לא רק הישגיו הקלושים של לנדאו גרמו לפיטוריו. גם "בעיה בדרך ארץ" ועל "סיבות שבבוא הזמן יפורסמו". קשטן ומלמיליאן מועמדים

"אני כמו בדווי, הורג פרה אחת ואז מתפנה להרוג פרה אחרת". כך אמר אתמול מנכ"ל הפועל תל אביב, מוטי אורנשטיין, לאחר שיצא מהפגישה בה הודיע לגילי לנדאו על פיטוריו מתפקיד מאמן הקבוצה.

אורנשטיין היה בעצם המוציא לפועל של החלטה שהתקבלה כבר לפני כשבועיים בדיון של חברי מועצת המנהלים של הפועל ת"א. בדיון, בו השתתפו ח"כ חיים רמון, גזי קפלן (משנה למנכ"ל אוסם), משה קרת (מנכ"ל התעשייה האווירית), נדיר פאר (מנכ"ל קניון עזריאלי), טל סנדר (קבוצת כתר), אבי חורי (חשב חברת כתר) ומוטי אורנשטיין, הוכן פרוטוקול מסודר עם חתימות כל הנוכחים. המסמך הונח על שולחנו של הבעלים המרכזי של הפועל ת"א, סמי סגול, ומסקנתו היתה ברורה: גילי לנדאו לא ימשיך לאמן את הפועל ת"א. גורם מרכזי במועצת המנהלים אמר אתמול: "התקיים דיון מסודר וההחלטה להיפרד מלנדאו לא קשורה למצב הנקודות או לסכסוך עם אבוקסיס. הסיבות הן אחרות ובבוא הזמן יפורסמו".

החלטת הדירקטוריון באה גם על רקע מה שנקבע לפני מספר חודשים. מתברר שבישיבות הדירקטוריון הראשונות של המועדון בתחילת העונה הוחלט להביא איש מקצוע העובד באייאקס, שהגיע מטעם חברת "כתר", שיבנה מודל דוגמת אייאקס בהפועל ת"א. האיש, שהגיע כמעט לכל האימונים, ראיין עשרות גורמים הקשורים למועדון, מסר לאחרונה דו"ח לחברת הניהול, לפיו המוצר והדרך של לנדאו אינם ברמה המתאימה.

על סיבה נוספת לפיטורי לנדאו סיפר אתמול אחד מחברי הדירקטוריון: "הפועל היתה ממודרת במשך שנים מהתקשורת, ואת מרבית הדברים שמרנו לעצמנו. פתאום אנחנו קוראים מה המאמן חושב על כל שחקן ומי יהיה בהרכב ומי יהיה מחוץ לסגל. יש קוד התנהגות ברור שהובהר ללנדאו ולא יכולנו בשום פנים ואופן להשלים עם מצב שיותר מדי אנשים יודעים ומדברים על מה שמסתובב בתוך הקבוצה".

"לא לילד הזה פיללנו ולא לילד הזה גילי פילל", סיכם בכיר מאוד במועדון, "מועצת המנהלים רוצה מהפיכה, לנדאו הוא אדם שבמובן מסוים יש לו בעיה בדרך ארץ".

אורנשטיין טען כי לנדאו הסכים לעזוב. לנדאו הכחיש בתוקף

על פיטוריו הסופיים של לנדאו הוחלט במועצת המנהלים של הקבוצה ביום חמישי האחרון, התיקו שלשום מול בני יהודה (0:0) רק זירז את התהליך, כמו גם העובדה שהפועל ב"ש החליטה לא להחתים את לופא קדוש ועשויה להחתים את לנדאו, מהלך שיוריד מעלויות השכר של המאמן בהפועל ת"א. בכיר בדירקטוריון אמר אתמול ש"לנדאו שרף את עצמו בשבועות האחרונים. הכוונה היתה להודיע לו שבעקבות כל השינויים בהנהלה הוא יעזוב בדצמבר".

לנדאו קם אתמול בבוקר והחל בהכנות לאימון שיחרור. הוא התראיין לגלי צה"ל וטען כי יחסיו עם חברי ההנהלה מצוינים וכי עזיבתו אינה על הפרק. ב-12:15 התבקש לנדאו להגיע למשרדו של אורנשטיין במתחם וולפסון. אורנשטיין הבהיר לו מיד כי בעקבות הכישלון המקצועי, עליו לעזוב את מיידית את המועדון. אורנשטיין הזכיר ללנדאו ש"השאיפות שלנו הן להתמודד על כרטיס לאירופה ושהקהל יבוא לבלומפילד. הצבנו בפניך מטרות והקבוצה נכשלה מבחינה מקצועית". לנדאו ניסה להגן על משרתו. הוא טען בפני אורנשטיין כי "הקבוצה בדיוק מתחילה להתחבר. אתם צריכים להיות עם עוד מעט סבלנות. בסך הכל עברו שבעה מחזורים. עוד מזל קטן נגד מכבי פ"ת ובני יהודה ואנחנו במקום השלישי".

אורנשטיין טען מאוחר יותר כי לנדאו הסכים לעזוב. לנדאו הכחיש בתוקף. אורנשטיין אמר גם כי "אין שום קשר למה שהתרחש בב"ש". אורנשטיין הבהיר ללנדאו כי הפועל ת"א תעמוד בחוזהו, אך לנדאו לא הסכים לחתום על שום מסמך ללא אישור מעורכי דינו. כעבור שעתיים הוא יצא ממתחם חדרי ההלבשה. אורנשטיין כינס מסיבת עיתונאים וטען כי "הפועל ת"א זה מועדון חזק אבל אנחנו לא יכולים לסבול אי הצלחות. אני יודע שאתם שואלים על המחלוקת עם יוסי אבוקסיס, אבל אני אומר לכם שאין שום מחלוקת".

אורנשטיין הודיע כי שמוליק חנין יאמן כרגע את הקבוצה. גיל לנדאו, עוזרו של לנדאו, ימונה לעוזרו, אך בקרוב הוא עשוי להחליף חנין במחלקת הנוער.

המנהל אריה הרשקוביץ' הודיע לכל השחקנים כי עליהם להגיע ב-16:00 לשיחת פרידה עם לנדאו. המאמן שוחח עם השחקנים מספר דקות ואמר כי הוא משוכנע שהקבוצה יכולה להצליח בקרוב. יוסי אבוקסיס הגיע למרות שסבל מחום גבוה. מספר אוהדים במקום האשימו אותו במתרחש. אבוקסיס ביקש שלא להרחיב, וכשנשאל על לנדאו אמר: "תמסרו לו דרישת שלום ממני". השוער שביט אלימלך אמר: "נהנינו לעבוד עם לנדאו, אבל זו היתה תקופה קצרה מאוד. לצערי לא השגנו תוצאות ומישהו היה צריך לשלם את המחיר".

המועמדים להחלפה

1 דרור קשטן: המועמד הבולט, מצוי ביחסים מצוינים עם סגול. קשטן יסכים לחזור רק אם יובטח לו בחוזה סעיף שחרור לנבחרת

2 אלי כהן: חברו של מוטי אורנשטיין. אימן בעבר במועדון, איתו זכתה הקבוצה בגביע והפסידה את האליפות ב"פרשת השרוכים"

3 יצחק שום: כרגע מעדיף לבחון הצעות מאירופה, מעריך שבהפועל תל אביב לא יוכל להרוויח את הסכומים המשולמים בחו"ל

4 אורי מלמיליאן ומשה סיני: את מועמדותו של מלמיליאן בחנה הקבוצה בקיץ, סיני נהנה מתמיכתו של יו"ר הדירקטוריון, חיים רמון

5 שמוליק חנין: האחראי על מחלקת הנוער, יאמן את הקבוצה בתקופה הקרובה. גם אם יבוא מאמן אחר, ישאר בצוות המקצועי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully