וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבמבה במקום מסיקה

אשר גולדברג ואלון זנדר, אמסטרדם ואוריאל דסקל

19.10.2004 / 5:25

קלינגר הולך על הרכש הקמרוני במקום הישראלי במשחק מול אייאקס. 1,500 ישראלים ביציעי הארינה מתוך 45 אלף שאמורים להגיע. 20:45, 5+

אמסטרדם ארינה, השופט שורק לפנדל וברונו הייס בועט בקור רוח פנימה. הוא רץ ליציעים, שם ממוקמים 200 מאוהדי מכבי תל אביב. כל שחקני מכבי מתנפלים עליו בערימה צוהלת. רק שהדברים קרו באימון הערב אתמול באמסטרדם ארינה, השופט היה ניר קלינגר ומלבד 200 האוהדים של מכבי יתר האיצטדיון היה כמעט שומם. "הלוואי שכך יהיה גם מחר (היום)", מסכם הייס.

במכבי תל אביב לא הסתירו אתמול כי התחושה לקראת המשחק הערב (20:45) בארינה מול אייאקס היא מעט שונה. הפעם לא מדובר בבאיירן או יובנטוס. "אני מאמין שאחרי שני משחקים טובים בתחילת הקמפיין, נצליח לצבור נקודות ראשונות", אמר אתמול המאמן קלינגר, "רונלד קומאן פירגן לי במסיבת העיתונאים ואנחנו חייבים להצדיק את המחמאות. אנחנו יודעים שאייאקס פייבוריטית, הם משחקים בבית, האיצטדיון יהיה מלא, יש להם יותר ניסיון, אבל אנחנו נמשיך עם ההרכב האירופי שלנו, עם יותר תשומת לב להגנה. תמיד יש הפתעות. אחת מהן יכולה לקרות כבר הערב".

אמיל אמבמבה שוב הזכיר שהוא מכיר את אייאקס. "אני שמח להיות כאן בארינה, כי כבר שיחקתי נגדם והיה לי משחק טוב. אני יכול להבטיח שהימים הרעים מאחורי, הגיע הזמן שמכבי תעשה משחק טוב, תתגבר על החולשה של השבועות האחרונים ותחזור הביתה מאושרת סוף סוף".

ג'ון פנטסיל קיים אתמול שיחה ארוכה עם קלינגר, שבסיומה אמר: "אני רוצה למחוק את כל החודשים האחרונים הרעים שלי, שהחלו עם סילוקה מהארץ של חברתי סינדי. התחתנתי אתה לפני שבועיים וכל המסמכים כאן בישראל. אני רוצה לעשות קאמבק שמח ולחזור להיות המנהיג של הקבוצה, אותו שחקן שכל המועדון אהב. אני מודה למאמן קלינגר שנותן לי את התמיכה והכוח".

באייאקס נותנים כבוד ליריבה

במכבי ת"א אמורים להחליט מיד אחרי המשחקים בליגת האלופות על גובה המענקים על העלייה לשלב הבתים. הכוונה היא שגם השחקנים שלא חתמו על מענק מיוחד בחוזים, לא יקופחו.

מכבי ת"א בודקת אפשרות לצרף לשורותיה בתחילת ינואר את הקשר הדרום אפריקאי של אייאקס, סטיבן פיינאר. "יכול להיות שמכבי תל אביב בודקת, אבל אני לא יודע כלום", אמר פיינאר. "איש ממכבי לא דיבר אתי. אולי אתם יודעים יותר, אני לא יודע כלום". הבעיה של מכבי, מלבד מחירו של פיינאר, היא שגם ריאל סוסידאד, אינטר, מידלסברו, טוטנהאם, ניוקאסל ואוורטון שמו עליו עין ומוכנות לשלם בעדו 10 מיליון יורו.

מאמן אייאקס, רונלד קומאן, אמר במסיבת העיתונאים כי "מכבי תל אביב מוכרת לי ולשחקני. עשינו עליהם סקאוטינג ארוך. זו קבוצה מאוד מאורגנת, ליובנטוס ולבאיירן מינכן היה קשה נגדה. אבל עם התמיכה של האוהדים שלנו, יהיה לנו קל לנצח את מכבי".

קומאן התייחס גם לתמיר כהן: "אני מכיר אותו היטב ויודע את איכויות המשחק שלו. יש בהחלט אפשרות שהוא יגיע בעתיד לאייאקס, אבל זה לא יקרה עכשיו. הרשימה שלנו סגורה. הוא שחקן טוב והעובדה שאנחנו עוקבים אחריו אומרת הכל".

את המשחק הערב הגדיר קומאן כ"חשוב ביותר", והוסיף כי "מדובר בשבוע קובע מבחינתנו. אם נצליח מול מכבי, דרכנו נפתחת שוב. ואת זה אנחנו חייבים לבצע. נחזור לבסיס ונשחק כמו קבוצה. שער מוקדם חשוב למהלך המשחק. כך נוכל לנהל אותו. אם לא, תהיה לנו בעיה עם השחקנים הבלתי מנוסים שלנו. אבל אני בוטח בהם במאה אחוז".

הפרשן של העיתון "האלחמיין דאחבלאד", כריס ואן ניימאטן, אמר כי "קומאן, מצדו, משחק לפעמים על תוצאה ומשנה את שיטת המשחק. זה המלכוד שלו, כי באייאקס הוא חייב גם לשחק יפה וגם להביא תוצאות. אייאקס שוקעת תחת משקל המורשת שלה".

אגב, למרות שהעיתונאים המסקרים את הקבוצה מרבים לקטול אותה בזמן האחרון, לא יימצא שם אחד שיעניק ניצחון למכבי או אפילו תיקו. הרוב מדברים על 0-2 או 0-3.

באייאקס מצפים ל-48 אלף צופים באיצטדיון.

הערכה באייאקס: תיקו יביא לשינויים

"לפני האימון קומאן ביקש מאתנו לעשות הכל כדי לצאת מהמשבר ולנצח את מכבי תל אביב", אמר קשר אייאקס, דניאל דה רידר, וביטא את מה שעובר המועדון ההולנדי בשבועות האחרונים. "המאמן ביקש גם שהאימון יהיה עם הרבה צחוקים, בדיחות ושמחה. באייאקס יש מבחן התוצאה, כמו במועדונים אחרים באירופה".

באייאקס דיווחו אתמול על רווח נקי של 10 מיליון יורו ממכירת שחקנים, לעומת הפסד של 4 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. אולם לצד הפרסומים על הרווחים הגדולים, מגיעות ידיעות על ירידה גדולה מאוד במכירת הכרטיסים.

אחרי ההפסד הביתי בשבת להירנביין (3-1), ההערכות באייאקס כי בכושר הנוכחי אין לקבוצה סיכוי להעפיל לשלב השני בליגת האלופות. ובמידה שהקבוצה לא תמשיך גם לגביע אופ"א, שחקני החיזוק יגיעו רק בסוף השנה. לכן המשחק הערב כה חשוב למועדון ההולנדי, היחיד שמונפק בבורסה.

"הפסד או תיקו ואי העפלה לגביע אופ"א או לשמינית גמר ליגת האלופות יביאו לשינויים גדולים במועדון", אומר עיתונאי הולנדי. "לאייאקס יש שחקנים צעירים שכל אירופה מכירה. הם יימכרו, אם לא ירצו להתחייב למועדון. קומאן יעזוב, תהיה בנייה מחדש, אולי זה מה שאייאקס צריכה".

השוואות והרכבים

אייאקס אמסטרדם
--------------------

תקציב: 50 מיליון יורו

השחקן היקר: ואן דר וארט (מיליון יורו)

תארים מקומיים: 29 אליפויות, 15 גביעים

תארים באירופה: 4 אליפויות אירופה, 1 גביע אופ"א, 1 גביע המחזיקות

ממוצע קהל: 33 אלף

הרכב צפוי: בוקדן לובונט, חתם טרבלסי, ג'וני הייטנגה, ניג'אל דה יונג, מקסוול, סטיבן פיינאר, ואן דר וארט, מארו רוזאלס, ווסלי סונק, דניאל דה רידר, נורדין בוחרי

מכבי ת"א
------------

תקציב: 4.74 מיליון יורו

השחקן היקר: ברוך דגו (114 אלף יורו)

תארים מקומיים: 18 אליפיות, 24 גביעים

תארים באירופה: 5 אליפויות אירופה (כדורסל? כדורגל? מה זה משנה...)

ממוצע קהל: 8,000 צופים

הרכב צפוי: לירן שטראובר, ג'ון פנסטיל, אבי סטרול, ג'ובאניני, שוקי נגר, ברונו הייס, משה מישאלוב, תמיר כהן, ארז מסיקה, לירן כהן (אממבה), ימשעאל אדו

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully