וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמעט הפסדנו לנכי הפועל ת"א"

דורון ברגרפרוינד

19.10.2004 / 7:24

עמוס לוזון, בעוד רגע של קלאסיקה לוזונית, אחרי ה-2:2 אמש. לנדאו ממשיך לדבר על שיפור, לאוהדים נגמרה הסבלנות

אין כמו כפיר אודי כדי להמשיל את מצבה של הפועל ת"א. שנתיים אחרי שעזב את הפועל, וזה לא פרדוקס להשתמש בשמו כמשל. בדקה ה-64, כשנכנס אודי לחזק את התקפת מכבי פ"ת, קבוצתו פיגרה 2:0. כפיר אדרי כבש את הראשון בדקה השמינית מבעיטה חזקה מרחק עשרה מטרים, ואת השני בדקה ה-58 מבעיטה חופשית, הפעם מ-22 מטר. אבל אז נכנס אודי.

אודי שייך לדור ההוא של ארבעת המופלאים, זה שסולק מהמועדון ומסמל את עידן פשיטת הרגל הניהולית/מקצועית של הפועל. מתחילת העונה הוא כמעט ולא משחק, אפילו במכבי פ"ת הוא לא מצא את מקומו. אבל שתי דקות אחרי הכניסה, הגעגועים לבלומפילד כבר צצו החוצה.

בהפועל ההיא של אודי, לימדו את השחקנים דבר אחד או שניים על עיקשות וכאילו כדי להזכיר את הימים ההם, בהם על כל שער היו רשומות כמה החמצות, באה הדקה ה-93 בה הוא שוב נותר לבדו מול שביט אלימלך, אבל בעט לרגליו.

"אני רוצה להודות לאלוהים שהיה איתי במשחק הזה, למרות ההחמצה בסוף", אמר אודי בסיום. "התחלתי את העונה לא טוב, בלי אימוני טרום עונה. היה חשוב לנו לא להפסיד בבלומפילד ולהוכיח לעצמנו שאנחנו קבוצה ראויה. אני עוד אכנס לכושר. כל החיים שיחקתי בהפועל, ואני יודע כמה קשה לחזור מפיגור 2:0 בבלומפילד".

אודי יודע משהו שהרבה שחקנים בהפועל כבר שכחו. הנה שלושת הזרים הברזילאים לדוגמא, שתרומתם לקבוצה מורכבת: האחד ראוי ומלא חשק (ג'ובאני ואלדיירו), השני ראוי אבל בלי חשק (מארקש) והשלישי לא ראוי ובלי חשק (פאביו רוסה).

עמוס לוזון, נשיא מכבי פ"ת, היה רציני בסיום המשחק. "כמעט הפסדנו לנכי הפועל ת"א, זאת לא קבוצה", אמר למקורביו, ובפניו לא נע שריר של חיוך. "אם לא היינו מנצחים אותה, אז גם אנחנו לא קבוצה", הוסיף. ולמרות השחצנות הטבועה בלוזון, הפעם הוא לא הגזים. הרבה בזכות אודי.

בסיום המשחק נשמע גילי לנדאו, מאמן הפועל תל אביב, מאוכזב: "אני חושב ששלטנו במשחק. שיחקנו טוב, הנענו נכון את הכדור. יש אצלנו בעיה של ספיגת שערים לאחר הובלה. זה קורה לנו פעם שנייה השבוע ונצטרך לעבוד קשה כדי לשפר זאת. זה הסגל ואין בינתיים מחשבות על חיזוק הקבוצה".

לנדאו הוסיף ל'שבת של כדורגל': "אני מסתכל על הדברים החיוביים והיו כאלה. זה היה כדורגל כמו שאני רוצה, אבל עדיין לא אינטנסיבי כמו שאני מצפה, אבל אנחנו במגמת שיפור". כשביקש להתייחס ל'קומץ' הקהל אמר לנדאו: "לא יתכן שכל פעם ש-50 עד 100 אוהדים מקללים אותי אתם תתייחסו לזה ככה. זה חוסר כבוד כלפי המאמן". על סיפסולו של יוסי אבוקסיס, שנכנס למשחק רק בדקה ה-75 אמר לנדאו: "כולם ברי תחרות והחלפה. ליוסי לא היה שבוע אימונים מלא בשבוע שעבר. אם הוא יכנס לכושר טוב, אין סיבה שהוא לא יהיה בחזרה בהרכב".

וחוץ מארבעת השערים במשחק, היה גם שער צדדי

גילי לנדאו נאלץ לצאת מאיצטדיון בלומפילד דרך שער צדדי כדי להימלט מהאוהדים הזועמים. לנדאו התכוון לצאת משער השחקנים, ממנו יוצאים אנשי הקבוצה באופן קבוע. כרבע שעה לאחר סיום המשחק, ביקש לנדאו ממנהל הקבוצה אריה הרשקוביץ' שידאג ליציאתו, אך הרשקוביץ' הבחין כי קרוב לאלף אוהדים ממתינים לו בחוץ, כשהם לא מפסיקים לקלל אותו.

הבעלים משה תאומים ומוטי אורנשטיין עזבו את המקום דרך שער השחקנים. האוהדים הרבו להקניט אותם, כמו גם את אדוארדו מרקש, אך כולם חיכו ללנדאו. כעבור מספר דקות הגיעו שמונה שוטרים למתחם חדרי ההלבשה והחליטו לצאת עם לנדאו דרך שער השחקנים המזרחי. מספר אנשים דאגו להוביל את רכבו של לנאדו למקום, כאשר המאמן היה מבודד לחלוטין.

ניהול המשחק של לנדאו דורש הסבר (אלון עידן)

הפועל ת"א איבדה שתי נקודות בגלל גילי לנדאו. התהיות הפסיכולוגיות - האם לנדאו מסוגל לשלוט במועדון גדול וכו' - פינו אתמול את מקומן לשאלה ארצית יותר: האם לנדאו הוא מאמן כדורגל טוב.

את שני השערים של מכבי פ"ת כבש כפיר אודי, ההוא שלנדאו לא מצא לו מקום בתחילת העונה. את השער השני הוא כבש בקלות, כי פאביו רוסה לא סגר את האגף עליו הוא אחראי. העובדה שרוסה אחראי על משהו בהפועל ת"א, ועוד כזה שקשור להגנה, מחייבת חרוז מוצלח במיוחד של לנדאו כדי לספק סנגוריה סבירה. חרוז נוסף מתבקש כדי להסביר את מידת החוכמה שהיתה בהכנסתו של עידן סרור - צעיר ורך ובעיקר תועה - במקום צרפתי במצב לחוץ (2-1). איבוד כדור של סרור הוביל לשער השני של פ"ת.

האם אבוקסיס הוא הבעיה האמיתית של גילי לנדאו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully