וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי המשיכה את משחקי האימון, נהריה עוד בפגרה

אתר ספורט 5 בשיתוף

17.10.2004 / 22:20

הביסה את בני השרון בחוץ 64:94. גם ירושלים לא התאמצה מול רמה"ש/חיפה. נהריה נוצחה באשקלון, נצחון לפ"ת על ראשל"צ

על מה חשבו באיגוד הכדורסל כשהחליטו לקרוא לליגת העל בכדורסל "ליגת ווינר". האמת שלא היתה להם הרבה ברירה, שכן היא זו שממנת את הליגה הזו, אבל מה בדיוק הקשר בינה לבין המונח "ווינר"? נצחונות ב-30 הפרש? קבוצות מפורקות? קהל של 150 איש ביציעים?

אז ליגת העל לעונת 2004/05 ניפתחה אתמול בקול ענות חלשה עם ארבעה משחקים בלבד מתוך שישה, כשהמשחק בין הפועל תל אביב לגליל עליון נדחה להיום והמשחק בין מ.כ. חיפה לגבעת שמואל נידחה למועד לא ידוע.

בשנתיים הראשונות שלה כקבוצה מאוחדת ספגה בני השרון את הפסדה הראשון בבית מול מכבי ת"א. העונה, ההגרלה זימנה לבני השרון משחק ביתי מול מכבי כבר במחזור הראשון ושוב בני השרון יורדת מנוצחת ועוד בתבוסה כואבת של 30 הפרש מול המכונה המשומנת היטב של הצהובים. מכבי ניצחה בשמונת משחקי האימון שקיימה הקיץ, וגם המשחק הערב היה נראה כמו עוד משחק אימון.

הפועל ירושלים פתחה עונה שלישית ברציפות עם משחק ביתי קל על הנייר, הפעם מול רמת השרון. עד המחצית זה היה עוד איכשהו צמוד, אבל אז ירושלים עשתה את העבודה עם נצחון קליל. מכבי פ"ת וראשל"צ נתנו פייט עד השניות האחרונות וזה נגמר בסופו של דבר לזכות הביתייים במשחק ראשון בליגה הבכירה.

ההפתעה של הערב שייכת לעירוני נהריה, זו ששנתיים ברציפות הגיעה לפיילאוף, אבל הפעם היא פתחה עונה ברגל שמאל בהפסד לאליצור אשקלון שפשוט רצתה יותר. בשבוע הבא, אגב, לנהריה יש משחק מול בני השרון, ומי שתרשום הפסד שני ברציפות, כבר תהיה בבעיה.

בני השרון - מכבי ת"א 94:64

מכבי פתחה מצוין את המשחק ואחרי שלוש וחצי דקות של משחק הוליכה ב-4:11, כשקומאטוס הרשים עם חמש נקודות. הריצה הצהובה המשיכה עם שתי שלשות של שארונאס יסיקביצ'יוס. יניב גרין עשה עבירה בלתי ספורטיבית, קומאטוס ופארקר פיספסו שלשות חופשיות ובני השרון צימקה את ההפרש הצהוב לשלוש נקודות בלבד, 18:21. יניב גרין עוד הצליח לקלוע אחת משתיים מקו העונשין ומכבי ירדה בסיום הרבע עם יתרון של ארבע נקודות, 20:24.

יותם הלפרין, שעלה בשניות הסיום של הרבע הראשון, היה שותף לפתיחה הטובה של הצהובים ברבע השני. הלפרין קלע ארבע נקודות בריצה של 0:7 לצהובים. דרק שארפ בשתי שלשות רצופות העלה את ההפרש הצהוב ל-20 נקודות ולמעשה כבר היה ניתן להרגיש את תחילת הגארבג' טיים. הלפרין המשיך לשחק טוב והוביל את מכבי ליתרון של 22 נקודות במחצית, 29:51.

אם היו בכלל ספקות שהמחצית השנייה תהיה טיול למכבי תל אביב, החלה האלופה הצהובה את הרבע השלישי באותה רמת אינטנסיביות בה שיחקה ברבע השני וההפרש בפתיחת הרבע נע בסביבות 25 נקודות לזכות האורחים. לבני השרון לא היתה תשובה לא בהתקפה ובטח שלא בהגנה ובהנהגת יותם הלפרין הגדילה מכבי תל אביב את ההפרש ל-30 נקודות. מכבי פגעה מכל מצב, בני השרון היתה אנמית ובשתי מילים – לא כוחות. 41:79 למכבי תל אביב בסיום הרבע השלישי.

מכבי עלתה לרבע האחרון ביתרון של 39 נקודות. הגנת מכבי הורידה הילוך, אבל בהתקפה נשארה עם הרגל על הגז ולא נתנה למארחים להוריד את ההפרש. בדקות הסיום כבר העלה גרשון את שחקני הספסל למגרש, מה שלא עזר לבני השרון להמתיק את הגלולה. בסיום ניצחון מרשים במיוחד למכבי תל אביב במחזור הפתיחה 64:94 על בני השרון.

"לא הגדלנו את הפער מהליגה"

פיני גרשון, מאמן מכבי תל אביב, אמר בסיום המשחק: "די חששתי לפני המשחק כי יש להם הרכב שחקנים טוב. יש להם בסיס לעשות קבוצה לא רעה. ברוב המשחק הצגנו כדורסל טוב והגנה מתואמת. אני לא יודע אם זה הקנה מידה אם שיחקנו טוב או לא. אני לא חושב שמכבי הגדילה את ההפרש שלה מהליגה. בסך הכל, מלבד מכבי, ירושלים ונהריה, גם בני השרון ואשקלון יהיו קבוצות טובות. היום הגעתי למצב טוב עם יותם, הוא ביקש שאוציא אותו כי הוא התעייף. אני צריך להוריד לו את השגיאות כי לא אקח לו את מה שהוא יודע".

יותם הלפרין: "אני שמח שהיה לי משחק טוב. ציפינו למשחק יותר קשה כאן. משחק אחד לא מבשר שום דבר. זאת נקודה טובה מבחינתי. צריך להמשיך הלאה ולא לנוח על זרי הדפנה. הייתי טוב, אז פיני נתן לי דקות. כשלא אהיה טוב, אהיה על הספסל, זה בסדר גמור".

שמעון מזרחי, יושב ראש מכבי תל אביב: "אנחנו עם מגבלה שאחד השחקנים לא יכל לשחק וזה באסטון. אנחנו אחרי מחנה אימונים בברלין ואנחנו צריכים עוד כמה משחקי אימונים כדי שהקבוצה תהיה טובה. נכון לעכשיו אנחנו מרוצים מהשילוב של גרין וקומאטוס, אבל הם עדיין לא מסונכרנים לחלוטין".

רונן גינצבורג, מאמן בני השרון: "גם מכבי מאומנים ואנחנו לא התכוננו יותר מידי נגד מכבי כי יש לנו את הבעיות שלנו. זאת היתה בושה מה שהיה על המגרש מהרבע השני. אני אופטימי, יש דברים בדקות מעטות שעשינו שיכולים ללכת נגד קבוצות אחרות. לא היתה לנו רוח לחימה, אנחנו לא מחוברים, מכבי משחקים מתוחכם. אני מקווה שנתקדם תוך כדי תנועה".

הפועל ירושלים - הפועל חיפה/רמת השרון 70:97

לאחר שבעונה שעברה זכתה הפועל ירושלים ביול"ב קאפ והגיעה לגמר הגביע, קיוותה קבוצתו של שרון דרוקר להתחיל את עונת 2004/5 ברגל ימין. היריבה שחיכתה לאדומים במלחה היתה קבוצתו של מיקי ברקוביץ', רמת השרון/ חיפה, שרוצה לסיים בין שמונה המקומות הראשונים. המשחק היה בשליטה ירושלמית מתחילתו, כשבסיום הרבע הראשון עמדה התוצאה על 18:24 לזכות האדומים. ברבע השני ברחו שחקניו של שרון דרוקר וירדו להפסקה ביתרון דו ספרתי, 32:47. ירושלים שמרה על יתרון דו ספרתי גם במהלך הרבע השלישי. ברבע האחרון החליטו שחקניו של שרון דרוקר לסיים את המשחק בהפרש גבוה, הפציצו מכל פינה ורשמו ניצחון מרשים 70:97.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

עירוני אשקלון – עירוני נהריה 83:91

קרב קצוות מרתק במיוחד התקיים בין הקבוצה הצפונית ביותר לזו הדרומית ביותר בליגת העל. עירוני נהריה שמרה על מרבית הסגל מהעונות האחרונות וצפויה לדבר חזק בצמרת בעונה הקרובה. אשקלון בנתה גם היא סגל מאוזן שינסה להתמודד על מקום טוב בפליאוף. המשחק החל מצוין עבור האשקלונים שפתחו פער של 11 נקודות כבר ברבע הראשון, 14:25. ברבע השני היתה נהריה טובה יותר מאשר בראשון, אך אשקלון הצליחה לשמור על היתרון וירדה להפסקה כשהתוצאה היתה 36:44 לזכותה. ברבע השלישי הפגינו שחקניו של אבי אשכנזי משחק טוב, צימקו את התוצאה והגיעו לרבע המכריע בפיגור של נקודה בלבד, 64:65. הרבע האחרון היה מותח במיוחד, כשנהריה הצליחה להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון קטן. אך בדקות הסיום היו אלה דווקא שחקניו של אריאל בית הלחמי שקיבלו את ההחלטות הנכונות יותר וניצחו את המשחק בתוצאה 83:91. ארז כץ ואבי סוכר הובילו את אשקלון עם הגנה טובה לניצחון.

מכבי פתח תקווה – מכבי ראשון לציון 97:99

גיא גודס השאיר את ראשון בעונה שעברה בליגת העל ופרש מכדורסל. את עונת 2004/5 פתח גודס כעוזר המאמן בראשון לציון. המשחק נפתח בצורה מדהימה כשראשון הוליכה בסיום הרבע הראשון בפער של 14 נקודות, 18:32 והיה נראה כי היא בדרך לניצחון קל על פתח תקווה, מועמדת ודאית לירידה. חניכיו של צביקה ירדן עלו לרבע השני בטירוף, צימקו את התוצאה וירדו למחצית בפיגור של שלוש נקודות בלבד, 44:47. ברבע השלישי הגיע המהפך. ראשון לא הצליחה להסיק את המסקנות מהרבע השני, פתח תקווה המשיכה לרוץ ועלתה ליתרון של 11 נקודות, 62:73. ראשון הצליחה לחזור למשחק ברבע האחרון אך לא לבצע את המהפך. בסיום מותח הצליחה פתח תקווה להשיג ניצחון ליגה חשוב במיוחד, 97:99. ניצחון היסטורי בליגה הראשונה אחרי 34 שנים בליגות הנמוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully