וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים

15.10.2004 / 7:28

לא מזמן היא נראתה כמו אימפריה מתרסקת, אבל הכסף שזרם וכמה הברקות של דרוקר יעשו את הפועל ירושלים אטרקטיבית גם הפעם

בשנה שעברה הפועל ירושלים זכתה בגביע יול"ב, אבל לא הצליחה לעלות לחצי גמר הפלייאוף בליגה. בקיץ היא ויתרה על ההשתתפות ביורוליג ובמבט מרחוק זה נראה היה כמו סלילת דרך לסוג של התרסקות. העובדה ששרון דרוקר החל לאבד את הזרים שלו (וויל סולומון, קלי מקארתי וטונג'י אוואג'ובי) לקבוצות באירופה והקבוצה ה'מושלמת' שלו ממש לא נראתה באופק, גרמה למועדון המפואר ממלחה לא להיראות טוב. אבל אז, בכמה מהלכים שנראים על הנייר מבריקים, דרוקר אסף אליו כמה פליטים מהליגה הסרבית, המכללות (ריקי פולדינג), דרום קוריאה (ליאון טרימינגהאם), מכבי ת"א (יוני ניר), רמת השרון (גיא קנטור) והפועל ת"א (וויליאם אייברי ומתן נאור) וניצל בצורה היפה ביותר את תקציב 3 מיליון הדולרים שסיפק לו היו"ר דני קליין. עוד מהלך מבריק, שעזר לחיסול כל המנויים למלחה כבר ממזמן היה השארתו של דורון שפר בקבוצה ומינויו לתפקיד הקפטן.

כהכנה לפתיחת העונה התמודדה ירושלים בהצלחה מול כמה מקבוצות ליגת העל, כאשר במחנה האימונים בצרפת זה הלך קצת פחות טוב עם שני הפסדים ונצחון בודד. במשחק האימון הרשמי הראשון, שהתקיים במלחה לעיני 2200 אוהדים, ניצחה הקבוצה את מכבי ראשל"צ 70:87. עושה רושם שהחמישיה הפותחת של הפועל ירושלים העונה תהיה דורון שפר יחד עם 4 הזרים. גיא קנטור, שחקן ליגת על טיפוסי יעלה לעזור בעמדת הגארד וכמוהו גם רביב לימונד, שצורף לקבוצה באמצע העונה שעברה. עודף הגארדים הזה הביא בעצם לעזיבתו של הקפטן הקודם ארז כץ לאשקלון. עידו קוז'יקרו יחכה גם הוא להזדמנויות שלו מהספסל.

תחזית – צריך להיות זהירים בעקבות המעידה של הקבוצה ברבע גמר הפלייאוף בשנה שעברה מול בני השרון, שבסיומו ירושלים סיימה את העונה מוקדם מהצפוי. על הנייר, התקציב השני בליגה אמור להביא את ירושלים למקום השני, שהוא בעצם האליפות האמיתית של ליגת העל. נסיון העבר מלמד אותנו שגם מקום רביעי לא יפתיע בכלל. אי העפלה לחצי גמר הפלייאוף תחשב כהפתעה גדולה בייחוד השנה, כשהרמה בליגת העל אמורה להיות קצת יותר נמוכה.

הסגל

מתן נאור –
1.94, גארד, בן 24
מתן נאור הגיע הקיץ לתחנה השלישית שלו בליגת העל אחרי מכבי ר"ג והפועל ת"א. יהיה מעניין לראות את השחקן המוכשר הזה תחת שרביטו של שרון דרוקר. ארז אדלשטיין אמר עליו בשנה שעברה שהוא עוזר המאמן על המגרש וזה בדיוק סוג השחקנים שדרוקר אוהב ומעריך. השאלה הגדולה היא כמה קרדיט יקבל נאור בסגל כל כך רחב.

רביב לימונד –
1.91, גארד, בן 20
המעבר שלו להפועל ירושלים בעונה שעברה היה קפיצה רצינית בתחילת הקריירה של הגארד המוכשר הזה. עכברי הכדורסל זוכרים את לימונד עוד כשחקן בקבוצת הנוער של מכבי נתניה שהתמודדה בגמר הפלייאוף מול מכבי ת"א של הלפרין. מאז השניים האלה עברו דרך ארוכה ויפה ביחד שהגיעה לשיאה באליפות אירופה לנבחרות צעירות בקיץ. האליפות הזו הקפיצה בכמה אחוזים טובים את מניותיו של לימונד, אבל גם כאן יש סימן שאלה גדול שמזכיר את מעמדו של יותם הלפרין – כמה דקות הוא במאת יקבל ברגעים הקריטיים ועד כמה הוא באמת יוכל להוביל את הקבוצה?

תום בסרגליק –
2.03 מ', פורוורד, בן 19
יהיה השנה אחד מנערי הפוסטר של הפועל ירושלים. מדובר בסמול פורוורד מבית היוצר של מחלקת הנוער בגבעתיים, שאולי ילמד משהו מהגדולים.

אלעד אליהו –
1.93, פורוורד, בן 19
שחקן בית שקיבל בשנה שעברה כמה דקות משחק. גם בעונתו השנייה בקבוצת הבוגרים הוא לא אמור להיות גורם משמעותי בקבוצה, אבל יש לזכור שמדובר בכישרון צעיר שיכול להפתיע.

וויליאם אייברי –
1.88 מ', גארד, בן 25
אחד השחקנים האיכותיים ביותר שנחתו במלחה. אייברי, בוגר מכללת דיוק והליגה הטובה בעולם נכנס לנעליו של וויל סולומון האגדי, אבל יש לזכור שמדובר בשינוי פאזה של שרון דרוקר. אייברי הוא בטח לא הגארד האגואיסט שלוקח את העניינים על הכתפיים כמו סולומון וכאן בא לידי ביטוי החיבור שלו עם דורון שפר ושאר השחקנים. הוא הגיע להפועל ת"א באמצע העונה שעברה ולא היה לגמרי יציב. הירושלימים יכולים להתנחם בעובדה שנגד מכבי ת"א הוא כבר הוכיח שהוא יודע להתמודד בכבוד גדול. אייברי ניסה לחזור ל-NBA בקיץ אבל ויתר מהר על הרעיון ונחת בזרועותיו של דרוקר.

גיא קנטור –
1.86 מ', גארד, בן 30
זה לא יהיה מוגזם להגיד שגיא קנטור הוא חלומו של כל מאמן בקבוצה שנאבקת על משהו בליגת העל, קרי כולן חוץ מהאחות הגדולה מכבי ת"א. קנטור כבר עבר אינספור תחנות בליגת העל אבל נראה שדווקא אחרי גיל 30 הוא מגיע לתחנה הגדולה מכולן.

יוני ניר –
2.02 מ', פורוורד, בן 18
ניר הוא אולי השחקן הכישרוני ביותר בנבחרת הנוער הנוכחית יחד עם הבן של מ-י-ק-י. מדובר בשחקן בית של מכבי ת"א, שבמקום לעשות את המסלול מקבוצת הנוער לפוסטר, החליט לנסות את מזלו דווקא בקבוצה הבכירה השנייה בארץ. למה דווקא? כי אולי בקבוצה קטנה יותר הוא היה יכול לצבור הרבה יותר נסיון, אחרי הכל , יוני ניר מעולם לא שיחק בליגת העל. בכל מקרה, מדובר באחד משחקני העציד של הכדורסל הישראלי וזה יהיה תענוג לראות אותו זוכה לדקות משחק אצל דרוקר.

עידו קוז'יקרו –
2.02 , פורוורד, בן 26
תעלומה גדולה. את השנה שעברה הוא פתח כמו ענק אחרי שהיה אחד השחקנים הבולטים של הנבחרת באליפות אירופה. בהמשך העונה הממוצעים בנקודות והריבאונדים החלו לרדת ובקיץ האחרון הוא בקושי ראה דקות על הפרקט בקמפיין של הנבחרת. קוז'יקרו לא אמור להיות העונה שחקן חמישיה וקשה להעריך עד כמה הוא הולך לתרום מהספסל.

ריקי פולדינג –
1.95 מ', פורוורד, בן 22
הזר הבולט ביותר של הפועל ירושלים במשחקי ההכנה. רבים טוענים שמדובר בהחתמה סופר מבריקה של שרון דרוקר. מדובר בבוגר מכללת מיזורי, שמסיבות כאלה ואחרות לא הגיע לסיבוב הראשון של הדראפט ונבחר בסופו של דבר בסיבוב השני על ידי אינדיאנה. הוא כבר הספיק אפילו לרשום הופעה בנבחרת ארה"ב במשחקי הפאן אמריקאן. במשחק האימון הרשמי של הקבוצה מול ראשל"צ הוא הטריף את הקהל במלחה עם כמה מהלכים מבריקים ו-22 נקודות. בשנה שעברה כולם היו רעבים לסולומון, השנה במלחה יהיו רעבים לפולדינג.

קימאני פרינד –
2.11 מ', סנטר, בן 27
לסנטר הג'מייקני הזה יצא להכיר את האולם במלחה טוב מאוד עוד בשנה שעברה, כששיחק מולה יחד עם ריפלקס בלגרד בגביע יול"ב. למרות שהוא לוקה בכמה מיסודות המשחק ולא ממש מבריק מקו העונשין, הוא סומן כבר אז כאחד הגבוהים המשמעותיים באירופה, לפחות ברמה של גביע יול"ב. באימונים הראשונים שלו במלחה הוא לא הרשים במיוחד, אבל הוא משתפר עם הזמן. השאלה עד כמה זה יהיה טוב לליגת העל וליול"ב.

דורון שפר –
1.94 מ', גארד, בן 32
רק תנו לו את השקט שהוא צריך והוא כבר יעשה את העבודה. האייסמן קיבל השנה את תפקיד הקפטן, כך שקשה להאמין שהוא יוכל לאפשר לעצמו לשתוק הרבה. הוא ויתר על כמה הצעות מפתות במיוחד מהקבוצות באירופה והוא מוכן ומזומן לעשות את הבלתי ייאמן. טוב, לא צריך להגזים, אבל אם אפשר לגנוב ממכבי ת"א נצחון אחד או שניים זה יהיה נחמד ומרענן

ליאון טרימינגהאם –
2.01 מ', פורוורד, בן 33
מדובר בעוד קומבינה של אמריקאי שמגיע למלחה על תקן של בוסמן בזכות דרכון של איי וינסנט אותו שאיכשהוא הגיע לידיו. לפי האימונים של הקבוצה נראה שהוא משתלב לא רע. נראה אותו משתלב בליגה ביום ראשון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully