וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א

15.10.2004 / 7:30

אז מה כבר יכול להיות מעניין אצל הצהובים. כמה פעמים הם יפסידו? כמה דקות יקבל הלפרין? טוב, זו לא אשמתם

אז למה כבר אפשר לצפות ממכבי ת"א? הרי זה ידוע שהאליפות כבר שלה. מה שכן, בגביע תמיד אפשר להמר על הפתעה כלשהיא, שתוכל להרוס קצת לצהובים את העונה. חוץ מזה, אפשר לשחק בניחושים של כמה הפסדים יהיו לה העונה, באיזו מהירות היא תסיים את סידרת גמר הפלייאוף והאם יותם הלפרין יהיה השנה גורם משמעותי יותר בקבוצה.

בסגל עצמו נעשה השנה היכרות עם הפורוורד היווני-אמריקאי נסטורס קומאטוס, נראה את יניב גרין שחצה את הכביש מאוסישקין בצהוב ובמשחקים הקלים יותר נראה כמה פעולות של אסף דותן, שאחרי שהקריירה שלו כבר נראתה גמורה, חזר לקדנציה נוספת בקבוצה לפי בקשתו של קואץ' פיני גרשון. חוץ מזה, הדברים הרגילים: האסיסטים של שאראס, הוירטואוזיות של פארקר, הדאנקים של באסטון, השלשות של שארפ, הריבאונדים של ווייצ'יץ' ועוד כמה ניצוצות כדורסל מקומי מבית היוצר של טל בורשטיין וגור שלף. המתאזרח דיון תומאס ימשיך עוד עונה בקבוצה ויאפשר לשחקנים הגבוהים מנוחה.

הקיץ האחרון היה די סוער במכבי ת"א. מה לעשות, אחרי עונה כל כך מושלמת הבלגאנים היו חייבים לבוא. פיני גרשון הוציא לאוהדים את הנשמה עד שסוף סוף חתם לשנתיים ודייויד בלאט עזב לטובת הכסף הגדול שחיכה לו בסנט פטרסבורג. פיני גרשון סידר למאמן בני השרון יעקב ג'ינו את תפקיד העוזר הנכסף, אבל הסיפור הגדול ערב פתיחת העונה הגיע דווקא מכיוון ההנהלה. האיומים של מוני פנאן על עזיבה עשו יותר כותרות ממה שעשו כל שחקני מכבי ת"א יחד עם המאמן בקיץ. בסופו של דבר, גם הסוגייה הזאת נפתרה במסיבת העיתונאים החגיגית של פתיחת העונה. אז זהו, הכל מוכן. מכבי ת"א יכולה לצאת לדרך שלה באירופה – בארץ אין לה יותר מדי מה לחפש.

את הכנות טרום העונה עשתה מכבי ת"א במחנה אימונים מוצלח בסלובניה ובטורניר ברלין, שבו היא כבר השיגה את התואר הראשון שלה העונה. ביחד עם הנצחון הלא רציני משהו על נבחרת כוכבי הליגה ביום חמישי בערב, עומד מאזנה של מכבי ת"א במשחקי האימון על 0:8.

תחזית – לוקחת את האליפות בהליכה. אולי היא תמעד 3-2 פעמים בדרך כמו בכל שנה, אבל שהיא תגיע לסידרת גמר הפלייאוף, השחקנים יעשו הכל כדי לדפוק סוויפ בדרך לחופשת קיץ ארוכה.

הסגל

רגב פנאן –
1.83 מ', גארד, בן 23
רגב פנאן חוזר לקדנציה שנייה במכבי ת"א כנער פוסטר. הבן של מנהל הקבוצה עזב לתקופת ריענון בגליל עליון ובעירוני ר"ג. גם בקבוצות האלה הוא לא ממש שיכנע. יחמם את הספסל באירופה ואולי יזכה לדקות של חסד בליגה.

מייסיאו באסטון –
2.06 מ', פאוור פורוורד, בן 28
באסטון מתחיל עונה שנייה במכבי ת"א. את טבילת האש שלו בקבוצה בעונה שעברה הוא עשה בהצלחה. למרות זאת, במכבי ת"א בדקו בקיץ אופציות למחליף הולם יותר אבל בסופו של דבר סגרו עם באסטון לעונה נוספת.

דרק שארפ –
1.83, גארד, בן 33
השחקן הותיק ביותר במכבי ת"א היה הראשון שסגר עם הקבוצה על חוזה בקיץ האחרון והוא יישאר צהוב לפחות עוד שנתיים או למעשה עד סיום הקריירה שלו. העונה הקרובה תהיה התשיעית של שארפ בקבוצה. המהלך שלו בשנה שעברה במשחק ההזדמנות האחרונה מול ז'לגיריס הפך אותו מעוד שחקן מבריק של מכבי ת"א לאחד מגיבורי הספורט בהיסטוריה של המדינה. גם השנה הוא ימשיך להיות הלב והנשמה של הקבוצה.

ניקולה ווייצ'יץ' –
2.11, סנטר, בן 26
הוא קרואטי כמו ג'ובאני רוסו ואוהב את הארץ לא פחות ממנו. ווייצ'יץ' הפך תוך שתי עונות בקבוצה לאחד השחקנים הנערצים ביותר כאן וידו עוד נטויה. כמו שחקני הנבחרת, הקיץ האחרון היה עמוס בפעילות גם עבור ווייצ'יץ' ששיחק בקמפיין של נבחרת קרואטיה. בניגוד לשחקנינו, הוא עשה את זה ממש בהצלחה.

אנתוני פארקר –
1.98 מ', גארד, בן 29
מה עוד אפשר לספר על השחקן מספר 1 בקבוצה? נכון לימים אלו הוא עדיין סובל מפציעה בכתף, שהשביתה אותו בטורניר ברלין, אותו ניצחה מכבי ת"א בשבוע שעבר. לקראת המשחק הראשון בליגה, פארקר כבר אמור להיות מוכן לעוף.

גור שלף –
2.01 מ', פורוורד, בן 30
הקפטן של מכבי ת"א נח טוב טוב בקיץ אחרי שויתר על השתתפות בקמפיין הנבחרת ועכשיו הוא מגיע בכוחות מחודשים לעונה השביעית שלו בקבוצה.

טל בורשטיין –
1.98 מ', גארד, בן 24
בשנה שעברה הוא היה שותף משמעותי לכל ההישגים של הקבוצה רק כדי לסתום את הפיות של אלו הטוענים כי העובדים הזרים הביאו לישראל את גביע אירופה. אחד השחקנים המוכשרים של הכדורסל הישראלי אי פעם גימגם במשחקי הנבחרת בקיץ אבל נראה שבמחנה האימונים האחרון הוא חזר לעצמו, במיוחד במשחק הגמר של טורניר ברלין מול אלבה, שבו הוא קלע 20 נקודות.

יותם הלפרין –
1.93, גארד, בן 20
סימן השאלה הגדול של מכבי ת"א. הוא כל כך רצה להתרענן בקבוצה אחרת הקיץ אבל לא קיבל שיחרור. אז עכשיו הלפרין יצטרך להילחם על הדקות שלו ואולי כמו שפיני גרשון אומר: "הוא צריך להיות יותר רע". התסריט האופטימי - מי שמכיר את יותם הלפרין יודע שמדובר בשחקן תותח. בתסריט הפסימי – מי שמכיר את יותם הלפרין, יודע שקשה להוציא ממנו רוע.

אסף דותן –
1.94, גארד, בן 30
בהיותו שחקן צעיר בספסל של מכבי ת"א ובקבוצת הבת המיתולוגית מכבי דרום, אסף דותן נחשב לאחד הגארדים המוכשרים והאתלטיים ביותר של הכדורסל הישראלי. מאז הוא דווקא הלך ודעך עם הזמן ולא הפך להיות שחקן ממש משמעותי בתחנות בהן עבר לאחר מכן ובהן מכבי ר"ג והגליל. הוא כבר הגיע לגן יבנה מליגה א' במה שנראה כמו הדרך לסיום הקריירה, אלא שפיני גרשון, שכבר אימן אותו בעבר, דאג לסדר לו דרכון מפוצץ בחותמות השנה.

שרונאס יאסיקביצ'יוס –
1.93 מ', גארד, בן 27
סיים במקום השני בקיץ בסיפוק הכותרות לעיתונים אחרי מוני פנאן. לקראת סיום העונה שעברה, אף אחד לא האמין שנראה כאן את שאראס גם השנה. אז נכון, את ברצלונה הוא הכיח אוהב בעולם, אבל אפשר להתנחם בעובדה שהוא מעדיף לגור כאן בת"א מאשר במוסקבה.

נסטורס קומאטוס –
2.03 מ', פורוורד, בן 27
מחליפו היווני של דייויד בלותנ'אטל אמור לעשות השנה יותר עבודה בהגנה ובאיזור הצבע. הוא לא יהיה קלעי כמו בלות'נטאל, כך לפחות טוען פיני גרשון, אבל לדעת מומחים רבים, מדובר בשחקן יותר משמעותי למכבי, מה שאמור לעשות את אחד ההבדלים לטובה בין מכבי של שנה שעברה למכבי המחודשת.

דיון תומאס –
2.04, פאוור פורוורד, בן 33
אולי זה הנשמה הגדולה שהא הפגין בעונה שעברה כשחיכה לסיום משחק יורוליג כדי לטוס לבנו החולה או שאולי זה פשוט בגלל שהוא בן אדם נחמד. מכבי ת"א החליטה לסדר למתאזרח שהגיע בשנה שעברה עוד שנה בקבוצה. אז נכון, תומאס לא מי יודע מה שיכנע בשנה שעברה וקבוצות יורליג מהדרג הגבוה היו מנצלות את המשבצת שלו לשחקן איכותי יותר, אבל כמו שאמרנו, תומאס נחמד.

יניב גרין –
2.06 מ', סנטר, בן 24
בשנה שעברה הוא היה האליל של שונאי הקבוצה הזאת באוסישקין ולמרות הכל, כולם ידעו שבסופו של דבר הוא יעשה את המעבר הפנים-עירוני הזה ליריבה השנואה. פיני גרשון העדיף אותו בקיץ על פני עמית תמיר והמשימה החשובה ביותר שלו השנה, תהיה בעצם דומה לזו שהייתה לו בהפועל בשנה שעברה – להוכיח שגם גברים ישראלים יכולים. דבר אחד בטוח, השנה הוא יחגוג אליפות ראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully