וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנבחרת מפורקת. אסור למשוך את זה יותר מדי"

אריה ליבנת

11.10.2004 / 9:52

בכיר באיגוד הכדורסל לגבי סוגיית המאמן הבא. בירינבויים עדיין המועמד המרכזי, דרוקר עשוי לשמש כעוזרו

יממה אחרי התפטרותו של מולי קצורין מעמדת מאמן נבחרת הכדורסל, באיגוד הכדורסל לא ממהרים לקבוע מאמן חדש לנבחרת. מחר אמור קצורין למסור דו"ח מקצועי על כישלון הנבחרת לוועדה המקצועית ורק בישיבות הבאות אם בכלל יידון נושא מחליפו.

אפי בירנבוים, שהפסיד לקצורין במאבק על מישרת המאמן ביולי 1997, הוא המועמד המוביל כרגע. באיגוד תמיד מזכירים שלאפי נעשה עוול כאשר ראשי האיגוד הבטיחו לו בסיום האליפות בברצלונה 1997 שימונה למאמן הבא, אבל לוועדה המקצועית היו אז תוכניות אחרות. "יש כאלה שהם כאילו מועמדים אבל רק מהשפה ולחוץ, כי הם מפחדים. להביא את הנבחרת לאליפות אירופה, אחת מתוך תשע נבחרות, זו משימה קשה מאוד ואפי אוהב אתגרים", ציין אחד ממקורביו.

דייויד בלאט, שגם הוא סוחב עוול מטירפוד מינויו למאמן הנבחרת בקיץ 1999, הוזכר בשבועיים האחרונים כמועמד המוביל אבל בוועדה המקצועית נחושים בכך שרק מאמן שיאמן העונה בליגה הישראלית או שישהה בארץ יוכל לאמן את הנבחרת, למרות שהפעילות הרשמית תהיה רק באוגוסט. "ראינו השנה שאי אפשר לאמן את הנבחרת בשלט רחוק מפולין, או דרך קלטות או בשיחות עם חברים", אמרו השבוע באיגוד. בלאט סוחב בעייה נוספת והיא סירובו לעבור קורס מאמנים מזורז שיקנה לו תעודת מאמן כמתחייב מחוק הספורט.

גורמים בוועדה המקצועית היו מעוניינים במהפכה כוללת בנבחרת ומינוי צוות מאמנים צעיר בראשותו של שרון דרוקר, כמו שקרה בנבחרת לאטוויה. אבל דרוקר, טוענים שם, צעיר מדי, יש לו את הפועל ירושלים על הראש "ויהיה טוב לו ולנבחרת אם בדרך לעמדת המאמן הוא יהיה עוזרו של אפי שנה או יותר".

לארז אדלשטיין מערכת יחסים מצויינת עם חלק מהשחקנים וקרירה עם חלק אחר, אבל סיכוייו נמוכים אחרי שפוטר מאימון נבחרת הנוער לפני שנתיים, בעקבות חוסר שביעות רצון ראשי האיגוד מהשתוללות שלו על הקווים באליפות אירופה בגרמניה. ליורם חרוש יש תמיכה מסויימת בוועדה המקצועית אבל "הכישלון לא רק של קצורין ואי אפשר שהעוזר יקבל פתאום פרס על הכישלון", טען בכיר בוועדה.

"אני רק מקווה שההליך יהיה מהיר כי הנבחרת מפורקת והשחקנים שבורים ולטובת הכדורסל הישראלי אי אפשר לסחוב את זה יותר מדי," אמר אתמול אחד הגורמים בענף וביטא תחושת רבים. עכשיו הכדור אצל איתן רוב.

מה עשה קצורין בשבע שנותיו בנבחרת?

מאזן: 29 ניצחונות, 24 הפסדים

מיקום בטורנירים: 1999 - מקום 9, 2001 - מקום 10, 2003 - מקום 7

הנצחונות הגדולים , 1999, אליפות אירופה: ישראל - סלובניה 65:67; 2003, אליפות אירופה: ישראל - לאטוויה 75:91, ישראל - סלובניה 76:78, ישראל - רוסיה 82:89.

ההפסדים המביכים , נובמבר 2000- הולנד - ישראל 53:71. ינואר 2001 אשקלון: שבדיה - ישראל 81:83. נובמבר 2002, יד אליהו: בלגיה - ישראל 66:67. ספטמבר 2004: לאטוויה - ישראל 59:82, פורטוגל - ישראל 96:101, בולגריה - ישראל 65:72

הסיכוי של כל מועמד

אפי בירנבוים. סיכוי: הטוב ביותר. נהנה מתמיכת חברים רבים בוועדה המקצועית ביניהם מעסיקו הנוכחי שאול איזנברג. באיגוד עדיין חשים חובה מוסרית כלפיו כשקופח במינוי הקודם.

ארז אדלשטיין. סיכוי: קלוש. מוערך כבעל מקצוע טוב אבל גורמים באיגוד טוענים שהתנהגותו והתנהלותו כמאמן נבחרת הנוער באליפות אירופה בגרמניה לפני שנתיים הרחיקה אותו מהאיגוד. סיכוי קטן להתמנות כעוזר מאמן הנבחרת.

יורם חרוש. סיכוי: קטן. נהנה מתמיכתו של יו"ר הוועדה המקצועית איתן רוב אבל בוועדה המקצועית טוענים שכמו קצורין גם הוא צריך לשלם את המחיר על הכישלון האחרון ולהישאר רק בתפקידו כמאמן העל לנבחרות הצעירות.

שרון דרוקר. סיכוי: בינוני. מסומן כמאמן הבא של הנבחרת. כרגע מקוטלג כצעיר מדי וצריך לעבור גם את מסלול עוזר המאמן שם הוא ניראה כמועמד המוביל.

פיני גרשון. סיכוי: קלוש. באיגוד סבורים שהוא המאמן הישראלי הטוב ביותר אבל חוסר רצונו מחד וסלידה מהתבטאויותיו ישאירו אותו רק במכבי ת"א.

צבי שרף. סיכוי: אפסי. הבוטות והעובדה שכבר היה בסרט הזה הפכו אותו מראש כלא מתאים ולא ראוי. ההחלטה המסתמנת בוועדה המקצועית לפיה מאמן הנבחרת חייב לאמן בארץ שללה את מועמדותו על הסף.

דייויד בלאט. סיכוי: קלוש. נחשב למועמד מוביל אבל העובדה שיאמן ברוסיה, חיסרון בתעודת מאמן מוסמך, הופכת את מועמדותו ללא רלוונטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully