וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת: ועכשיו נעבור לטפל בכושר הגופני

אשר גולדברג

11.10.2004 / 9:07

הנבחרת אמנם מגיעה לתוצאות לא רעות, אבל בעיית הכושר הלקוי לא נעלמת מעיני אף אחד כשהשחקנים עם ידיים על המותניים כבר מהדקה ה-60

נושא הכושר הגופני של שחקני נבחרת ישראל יעלה לדיון כבר בסוף השבוע הקרוב, בפגישה של הצוות המקצועי. במשחק שלשום נגד שווייץ, החל מהדקה ה-60, נראו עומרי אפק, עידן טל, וואליד באדיר, אדורם קייסי ושמעון גרשון עייפים מאוד וחלק מפעולותיהם הסתיימו עם ידיים על המותניים. באימונים שייערכו לקראת המשחק בקפריסין ב-17 בנובמבר יעבדו השחקנים על הנושא.

בהפסקה מול שווייץ ניגש המאמן אברהם גרנט למאמן הכושר, ד"ר אבי מויאל, וביקש ממנו לבדוק את הדופק של אפק, שמשחק בסלמנקה מהליגה השנייה בספרד. גרנט חשב שלפי תנועותיו של אפק, הוא סובל מדופק של לפחות 170, שמוכיח עייפות. גרנט כבר התכוון להחליפו, אבל התברר שהדופק היה פחות מ-160 והשחקן נשאר על כר הדשא.

הנבחרת כבר עובדת תקופה ארוכה, יחד עם היחידה לספורט הישגי שבמכון וינגייט, על נושא הכושר הגופני. גרנט רוצה שהשחקנים יתקרבו בכושרם לשחקנים האירופאים, אבל למרות שיפור אצל חלקם, עדיין יש כמה שבמבחנים האחרונים נמצאו מתחת לקו האדום.

"יש דרך ארוכה ואנחנו בשלב של ההתחלה", אמר ד"ר מויאל, "אין הוקוס פוקוס כי בשלושה ימי אימונים שקיימנו לקראת שווייץ אי אפשר להפוך את השחקנים לבעלי כושר כמו באירופה. השחקנים מגיעים לנבחרת מקבוצות רבות וממאמני כושר רבים. המטרה היא לשפר בהדרגה, אנחנו עובדים על זה, אבל הנושא נמצא בכיוון הנכון. היום כושר של 90 דקות מקביל לריצת 5,000 מטר, אבל המטרה שלנו ששחקן יוכל לסיים 90 דקות בתנופה וביכולת גופנית טובה, שזה מקביל לריצת 10,000 מטר".

בנבחרת כבר מתחילים לחשוב על שינויים בהרכב לקראת המשחק בחודש הבא מול קפריסין. יגאל אנטבי, אם יהיה כשיר, עשוי לפתוח בעמדת המגן השמאלי במקום אדורם קייסי, שמגלה חוסר ביטחון וכמעט אינו תורם למשחק ההתקפה. גרנט גם מבין שנכשל עם הצבתו של רביד גזל כמגן ימני, והמועמד לעמדה זאת הוא קלמי סבן. גם עומרי אפק עשוי לחזור לעמדה זו, אבל הבעיה היא שהוא אינו מקבל את הבמה בסלמנקה. עדיין לא ברור מי יחליף את עידן טל, שלא ישחק מול קפריסין בגלל כרטיסים צהובים. זאת תהיה הפעם הראשונה שטל יחמיץ משחק בעידן של גרנט.

לפני המשחק מול קפריסין ייערכו ארבעה ימי אימונים, שלושה מהם בקפריסין. גרנט ימריא ביום רביעי לקפריסין כדי לראות את משחקה נגד צרפת. בימים הקרובים אמור יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, להיפגש עם הקפטן אבי נמני כדי לדון בנושא המענקים.

דורון ברגרפרוינד מוסיף: ח"כ איתן כבל שיגר אתמול מכתב לאיצ'ה מנחם ובו ביקש לקבל פירוט על מספר ההזמנות שחולקו למשחק מול שווייץ. כזכור, פירסמה ההתאחדות כי למשחק הגיעו כמעט 38 אלף צופים, אך נמכרו רק 31 אלף כרטיסים. דובר ההתאחדות, שאול איזנברג, אישר כי ההתאחדות חילקה יותר מ-5,000 הזמנות. כבל ציין כי על פי ועדת סטרשנוב, אסור להתאחדות לחלק הזמנות, בוודאי שלא בכמות כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully