וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו הנכים יכולים להרגיש כמו ספורטאים אמיתיים

אברהם תשובה, עבור

27.9.2004 / 19:10

המשלחת למשחקים הפראלימפיים סיימה את הופעתה עם הודעה מעודדת על שידרוג בגובה המענקים ושיחה מראש הממשלה

הופעות הישראלים באולימפיאדת הנכים אתונה 2004 הגיעו היום לסיומם, יום לפני טקס נעילת המשחקים הפאראלימפיים. הנציגה הישראלית האחרונה של המשלחת הישראלית, ענבל פיזארו, סיימה הערב במקום החמישי במשחה הגמר ל-50 מטר חופשי בדרגת הנכות S5.

במוקדמות הבוקר, פיזארו שחתה במקצה השני וסיימה שלישית עם זמן של 41:42 שניות. זמנה של הישראלית היה החמישי בטיבו מבין שמונה השחיניות שהעפילו לגמר. במקצה הגמר פיזארו שיפרה את התוצאה שלה וקבעה 40:71 שנ', אבל זה הספיק לה למקום החמישי. האוקראינית אולינה אקופיאן זכתה במדלית הזהב עם 37:26 שנ'.

לענבל פיזארו שתי מדליות ממקצים קודמים באולימפיאדה: ארד ב-200 מטרים חופשי וכסף ב-100 מטרים חזה. המשלחת הישראלית כולה זכתה עד כה ב-13 מדליות: 4 מדליות זהב (2 של יצחק ממיסטבלוב, אחת של קרן ליבוביץ ואחת של צוות השייטים). 4 מדליות כסף (2 של ליבוביץ, אחת של פיזארו ואחת של ממיסטבלוב), 5 מדליות ארד (2 של דורון שזירי, אחת של פיזארו, אחת של יצחק צבירן ועוד אחת של קרן ליבוביץ).

רוכב אופני היד זיו בר שירה, סיים במקום ה-11 במירוץ הכביש נגד השעון.

קרן ליבוביץ' התראיינה הערב ל'חדשות הספורט' והתייחסה ליכולת שלה: "אני מרגישה שלא מיציתי את עצמי בתחרות, אבל זה יהיה די מתוק ב-4 השנים הקרובות".

ביום ד', בשעה 03:20, תנחת הנבחרת ותזכה לקבלת פנים רשמית באמצע הלילה, כאשר גם השרה ליבנת הבטיחה כי תגיע לקבל את הספורטאים.

זוכי המדליות יקבלו מענקים כספיים

השרה לימור לבנת הודיעה בצהריים על הענקת מענקים כספיים לספורטאי משלחת הנכים שזכו במדליות בתחרויות הפראלימפיות באתונה.

גובה המענקים יהיה 125,000 ¤ לזוכים במדליית זהב, 60,000 ¤ לזוכים במדליית כסף ו-40,000 ¤ לזוכים במדליית ארד (כל זוכה יקבל מענק כספי בודד על פי ההישג הטוב ביותר שלו).

קרן ליבוביץ', שמנהלת מאבק לשיוויוניות בספורט כבר הרבה זמן אמרה בתגובה: "זה מאוד משמח. אני מרגישה שזה צעד ראשון למאבק שאני מנהלת כבר 5 שנים. זה צעד נכון וחיובי וזה משמח".

כמו כן, החליטה השרה לבנת, בשיתוף עם הנהלת המשלחת, להעניק למאמני הסגל הפראלימפי את אותו גובה המענקים שהוענק למאמנים של גל פרידמן ואריק זהבי.

ראש הממשלה אריאל שרון התקשר לברך את חברי המשלחת, והודיע שהוא עומד מאחורי כל ההבטחות של שרת החינוך, בכל מה שקשור להמשך התמיכה בספורט הנכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully