וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן עליו

מיכל הרשטיג

19.9.2004 / 22:35

את הכותרת הזו בטח תראו עוד כמה פעמים, אלא אם כן יניב קטן יעבור לאירופה, שם מקומו. הערב הוא סידר לקולאוטי 0:1 והעלה את מכבי חיפה לפסגה. הפועל ת"א? חושך, כמו קריית אליעזר

הליגה הזאת, שנקראת משום מה ליגת העל, פשוט קטנה על יניב קטן. הערב, סידר הקוסם הקטן של קרית אליעזר 0:1 קטן (היינו חייבים להכניס את זה שוב) על הפועל ת"א ופשוט עשה מה שהוא רוצה על המגרש. אחרי כמה עונות טובות בהן לא הגשים את כל הפוטנציאל שטמון בו, נראה כי העונה הזו מקבע קטן סופית את מעמדו כשחקן הטוב ביותר בארץ, ונראה לגמרי מוכן לאירופה.אפילו העיתונאים הנורבגים שהגיעו בזמנו עם רוזנבורג, לא הבינו מה הוא עושה כאן.

ומה ראינו מהפועל תל אביב? חושך. מזל שהפסקת החשמל שהגיעה בדקה ה-25, לא מנעה מקולאוטי וקטן לעשות צדק, למרות שהאדומים האמיתיים עוד יתבכיינו על הפנדל שהיה צריך להשרק לזכותם.במהלך 15 השנה האחרונות ניצחה הפועל ת"א את מכבי חיפה רק פעם אחת בקריית אליעזר, אצטדיון הביזיון שראוי לכותרת משלו. אולי כדאי שיעברו לקריית חיים, שם לפחות יש מי שידליק את האורות (בבקשה).

מהלך המשחק

התצוגה של יניב קטן התחילה כבר בדקה 6, כשהקוסם פירפר את שי אבוטבול באגף הימני כאילו הוא לא קיים והוציא כדור רוחב מושלם לזנדנברג החופשי, שממטר בעט למשקוף והחוצה. בדקה ה-18 ראינו בפעם הראשונה איך עובד שיתוף הפעולה המצויין בין זנדברג לקולאוטי. הקשר הכניס כדור עומק טוב לחלוץ שהסתובב ברחבה ובעט גבוה מעל השער. אח"כ שוב שיתפו פעולה השניים ושוב היה זה קולאוטי שבעט מעל השער.

בדקה ה-25, חצי דקה לפני שהחושך ירד (שוב) על קריית אליעזר, הצליחה מכבי חיפה לכבוש. יניב קטן שוב פירפר את ההגנה המקרטעת של גילי לנדאו, הוציא בעיטה חדה ומסוכנת מ-16 מטר. אלימלך הצליח רק להדוף, קולאוטי עט על הריבאונד וכבש ממטר את שער הליגה הראשון שלו.

הפועל עוד ניסתה להגיב בדקה 38, כשאוגבונה נשלח לכדור ארוך ברחבה והוכשל בפראות ע"י השוער דוידוביץ'. המשרוקית של השופט מאיר לוי נדמה משום מה והפועל תל אביב הלכה להרים כדור קרן. גיא צרפתי הגביה לואלדיירו והחלוץ הברזילאי כמעט והבקיע שער יפהפה במספרת אחורית.

גם בפתיחת המחצית השניה ראינו רק קבוצה אחת, או יותר נכון שחקן אחד. בדקה ה-47 יניב קטן שוב חגג על ההגנה של הפועל, שיצאה לא טוב לנבדל. הפעם הוא העביר את שביט אלימלך, אך שלח את עצמו רחוק מדי ולא ניצל את המצב להבקעה. שתי דקות מאוחר יותר הוא סיים מבצע אישי יפה בבעיטה מסובבת, אך לא מדוייק לעבר שערו של אלימלך.

בדקה ה-60, כדור עומק של דירסאו סטייל אייל ברקוביץ', מצא את יניב קטן באחד על אחד מול אסי דומב. קטן ניפנף את הדומב בלי בעיה, אך שביט אלימלך בהדיפה כפולה (באדיר בעט את הריבאונד), השאיר את לוח התוצאות על 0:1 בלבד. קטן, שהוחלף בדקה ה-81, זכה לתשואות אדירות מהקהל שיודע להעריך מה שיש לו.

"אם לא ננצח בבלומפילד, אז אוי ואבוי"

יניב קטן, חלוץ מכבי חיפה שהיה גם הטוב במשחק, היה צנוע כהרגלו לאחריו: "הגענו להמון מצבים, אם היינו מבקיעים אותם התוצאה היתה גבוהה יותר. אני לא אוהב להתעסק בדיבורים האלה על מעבר לאירופה. אני משתדל לעשות מה שצריך, להתקדם כמה שיותר ממשחק למשחק ולהשיג את התוצאות שהקבוצה צריכה".

רוני לוי, מאמן מכבי חיפה: "כמובן שאני מרוצה מהמשחק. היתה לנו בעיה בניצול המצבים, הגענו להרבה הזדמנויות ולא ניצלנו אותם. כשהליגה תימשך, גם זה ישתפר. לגבי הזרים אמרתי מהתחלה שצריך סבלנות. ההשתלבות המקצועית והחברתית שלהם היא טובה מאוד. לגבי קטן: "שחקן שעובד קשה מאוד ואת היכולת שלו כולם רואים. תמיד האמנתי שהוא ישחק באירופה". לוי נשאל גם לגבי רוסו, שחסרונו לא הורגש היום, בלשון המעטה: "קודם כל שירגיש טוב. אני לא צריך לספר לכם כמה רוסו תרם למכבי חיפה, והוא עוד יתרום העונה".

ובצד של הפועל תל אביב הצרות הן אמיתיות. הקפטן שמעון גרשון: "מתחילת המשחק לא ראינו את הפועל שרצינו לראות. זו התחלה קשה של העונה עבורנו. אבל זה קורה, גם קבוצות כמו ריאל מדריד מפסידות בתחילת העונה. אנחנו מתכוונים להמשיך בדרך שלנו וזה אומר להתאמץ להביא ניצחון ביתי ראשון. בכדורגל כשאתה עושה ניצחון אחד, אפשר להמשיך את המומנטום. בשבוע הבא אנחנו חוזרים לבלומפילד ואם לא ננצח שם, אז אוי ואבוי לנו. לכל שחקן יש את החשבון נפש שלו ואנחנו לפני יום כיפור, אז עוד יותר".

הרכבים

מכבי חיפה: דוידוביץ; מגרלשווילי, גוסאלבש, בנאדו, אוזן; באדער, דירסאו, בוקולי (ברדה, 71), זנדברג, קטן (גזל, 82); קולאוטי (עידן טל, 58).

הפועל ת"א: אלימלך; חליס, גרשון, דומב, בן ניסן; אבוטבול (אבוקסיס, 54), צרפתי (רוזן, 64), כפיר אדרי, מארקש; אוגבונה, ואלדיירו (אבי כנפו, 46).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully