וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת מוכנה לאירופה, בית"ר לאוהדים

13.9.2004 / 22:46

הלוזונים, בלי יותר מדי מאמץ, ניצחו 0:2 וסידרו לפניג'ל כאב ראש חדש אחרי ארבייטמן - איך בונים קבוצה?

מכבי פ"ת לא היתה צריכה להבריק יותר מדי הערב מול הקבוצה של אוחנה, אבל בחלקים של המשחק (במיוחד עם כניסתו של עומר גולן בחצי השני), נראתה מסוכנת ומחוברת. למשחק מול הירנביין בשבוע הבא, הקבוצה של לוזון מגיעה במומנטום חיובי.

לא ברור אם הראש של בית"ר ירושלים עדיין נמצא בפרשת ארבייטמן, מה שבטוח שהאוהדים הצהובים לא סולחים והערב ביציעים הם תלו שלטי ענק שקוראים לפניג'ל להתפטר. עכשיו יש לאוהדי בית"ר סיבה נוספת, ומוצדקת הרבה יותר, לזעום (והם אכן זועמים) כי הקבוצה שלהם פשוט נראית איום ונורא וגם עם נמני, שחזר מההרחקה בשל פרשת וניטה וקורנפיין, שחזר מההרחקה מול מכבי חיפה, לא ממש יכלו למנוע הפסד שני רצוף בשלושה מחזורי הפתיחה ונשירה עד למקום הלפני האחרון בטבלה.

אבל הסיפור של המשחק היא דווקא הקבוצה הזוהרת והנוצצת שהעמידו הלוזונים השנה וממשיכים את הקו של סיום העונה הקודמת. גם בלי משחק מבריק, שחקני מכבי פ"ת נראים פשוט יוצא מן הכלל ויוצאים הערב עם 3 הנקודות בצדק רב אחרי נצחון ביתי 0:2 על בית"ר. דוברובין, בדקה ה-55, וכפיר אודי הרכש החדש, בדקה ה-74, הביאו לנצחון השני וגם מקום שני בטבלה אחרי מכבי חיפה.

תקציר המשחק

שתי הקבוצות הרבו לתקוף במחצית הראשונה אבל ללא הצלחה. ההזדמנות הראשונה במשחק היתה של פ"ת כבר בדקה השניה מקרן. דוברובין עלה הכי גבוה אבל נגח מעל המשקוף. בדקה השמינית ברדק אחד גדול בהגנת בית"ר כשרוביל סרסור, בהזדמנות כפולה, מצא את עצמו חופשי מול קורנפיין אבל לא הצליח לבעוט כמו שצריך לשער. בדקה ה-11 ההזדמנות הראשונה של בית"ר במשחק. טעות של מגמאדוב איפשרה לברק יצחקי להתנהל חופשי מול שערו על אוהד כהן אבל הבעיטה היתה מזוית קשה מדי.

בדקה ה-18 מגמאדוב הכשיל את ליאור אסולין ברחבה, אבל השופט אסף קינן מחליט לא לשרוק, למרות שמצלמות הטלויזיה הראו שאכן בוצעה עבירה. בהמשך המומנטום עבר לבית"ר כשלאסולין היו חסרות אולי שני סנטימטרים כדי שהרגל שתלו תפגוש את כדור הרוחב כשעמד מרחק חמישה מטרים מהשער פ"ת. בדקה ה-29 גל אלברמן ניסה את כוחו בבעיטה מ-20 מטר שרק במזל פגעה בשחקן צהוב ויצאה לקרן. לקראת סיום המחצית הזדמנות טובה בכל צד: התקפה מרובת שחקנים של מכבי פ"ת, בדקה ה-38, שהתחילה עם גנון, דרך פרינס, עמר וסרסור, אבל הגנת בית"ר הסתדרה עם כולם והתקפה מסוכנת של בית"ר לקראת סיום המחצית התחילה עם אסולין והסתיימה עם נמני, אבל הכדור חלף רק ליד הקורה.

דווקא בית"ר היתה זו שפתחה טוב יותר את המחצית השניה. בדקה ה-47 בעיטה חופשית לזכות בית"ר. נמני בעט שטוח לפינה של אוהד כהן לא הסתדר עם הכדור אבל למזלו הכדור פגע בגופו ונהדף. עומר גולן, שנכנס כמחליף בתחילת המחצית, איים לראשונה על השער של קורנפיין בדקה ה-52 בבעיטה מסובבת, אבל השוער הביתר"י הציל שער בטוח.

מכבי פ"ת עלתה ליתרון ראשון בדקה ה-55. הגבהה מאגף שמאל מצאה את הראש של עומר גולן שהוריד לדוברובין וזה מהאויר בעט לפינה הרחוקה כדי להכניע את קורנפיין. שתי דקות חלפו ופרירה הגיח עד לשערו של אוהד כהן, אבל המסירה האחרונה שלו לעבר נמני, לא מצאה כתובת. בדקה ה-65 אסי משיח פרץ לעבר רחבת בית"ר והוכשל על ידי אמסלם ממש על קו ה-16. הבעיטה של צמח מצאה רק את החומה. בדקה ה-69: ברוכיאן, בהזדמנות הטובה ביותר של בית"ר במחצית השניה, בעט חזק ומדוייק מ-16 מ' אבל אוהד כהן הדף וגם על הריבאונד היה השוער ראשון.

בדקה ה-71 רגע המחלוקת של המשחק כשופט הקו פוסל שער של בית"ר לאחר שאסולין היה בנבדל. האוהדים, הספסל ושחקני בית"ר השתוללו, אבל זה לא ממש עזר להם. הטלויזיה הראתה שאכן היה נבדל קטנטן. 3 דקות חלפו ובית"ר עדיין עסוקה בוויכוחים עם השופט ומהצד השני חוטפת את השני. גל אלברמן הכין לכפיר אודי, שנכנס כמחליף, והחלוץ הכשורני דחק בקלות פנימה כדי לכבוש את הראשון שלו העונה.

לקראת הסוף בית"ר עוד ניסתה לעשות משהו אבל בלי יותר מדי הצלחה. בדקה 76 נמני, שהיה חלש מאוד, שוב פגש רק את הגוף של אוהד כהן מעשרה מטרים. בדקה ה-81 הפעם זה תורו של קאלדיירה להחמיץ ממצב קורץ ביותר. אולי בצמשחק הבא נזכה לראות קצת יותר כדורגל מהם.

"השחקנים צריכים ללמוד שעם כשרון בלבד לא מנצחים משחקים"

אלי אוחנה, מאמן בית"ר אמר בסיום: "אכזבה גדולה. אם בשני המשחקים הקודמים שיחקנו טוב, הפעם לא הגיע לנו כלום. מבחינה אופטית אולי שלטנו אבל ההגנה שלנו לא תיפקדה. לא נכנסנו טוב למשחק. שום שחקן לא היה ברמה שלו. כשרון לבד לא מנצח משחקים. לא רצנו, לא עבדנו. פ"ת לא שיחקה משחק גדול אבל היו יותר נחושים מאיתנו ולכן האכזבה שלנו גדולה. לא הגיע לנו יותר ממה שעשינו יותר. נמני ניסה לעשות את המקסימום, אבל גם הוא לא היה במיטבו".

גיא לוזון, מאמן פ"ת, אמר בסיום: "בחצי הראשון לא היינו במשחק אבל בחצי השני היתה קבוצה כמו שאני אוהב עם אופי ושחקנים הרבה יותר דינמיים. ככה אני אוהב אותם. יש לי צרות טובות עם סגל שחקנים כל כך רחב. כולם כמו האחים הקטנים-גדולים שלי. היחסים שלי עם כולם מצויינים. אנחנו צריכים את הקהל שלנו שיעמוד אחורינו לאורך כל העונה ונעשה דברים גדולים".

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן; איסמעיל עמר, מוראד מגמדוב, פטריק וילרס, קובי גנון; סולי צמח, אסי משיח, גל אלברמן, פרינס דאייה; רוביל סרסור, סטניסלב דוברובין.

הרכב בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין; דניאל היידמן, אינדיו פאריירה, אלירן חודידה, דוד אמסלם; קאלדיירה, עידן מליחי, אבי נמני, מאור מליקסון, ברק יצחקי; ליאור אסולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully