וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואיט היה הקרבן בפרק 4 של אגדת פדרר

13.9.2004 / 6:31

ר'וזה פדרר סגר את גמר הפלאשינג מדו עם 0:6, 6:7, 0:6, ורשם סלאם שלישי השנה ורביעי בכלל. רק הוא עצמו מתקשה להאמין

דיברו על משחק מתוח, דיברו על כך שלייטון יואיט חוזר לכושר שיא, על כך שהוא לא שמט מערכה עד הגמר. אז דיברו, עכשיו אפשר לחזור לדבר על כמה גדול רוז'ה פדרר. השוויצרי בן ה-23 הוכיח שנכון להיום הוא בליגה משלו בטניס העולמי, כזאת אליה הגיעו מעטים, כשניצח אמש את יואיט 0:6, 6:7, 0:6 וזכה בפעם הראשונה בפלאשינג מדו.

משחק הגמר לא הועבר בשידור ישיר בישראל, ולמי שלא רוצה להפסיד תצוגת טניס משובחת של אגדה בהתהוות, מומלץ להתחבר לשידור המוקלט של יורוספורט ב-13:30. על זה שהעבירו לנו, שוב, טורניר שלם של שידורים ישירים מלבד הגמרים, אין לנו כבר מה להוסיף.

תקציר המשחק

המערכה הראשונה היתה כל כולה בשליטה של השוויצרי כשכבר במשחקון הראשון השיג פדרר שבירה על האוסטרלי והמשיך לא לתת ליואיט להיכנס למשחק ששבר אותו בקלות גם במשחקון השלישי והחמישי בדרך ל-0:6 חלק, שהושג תוך 18 דקות בלבד. השוויצרי לקח 24 מ-29 הנקודות במערכה, כולל ה-12 האחרונות. היתה זו המערכה הראשונה שיואיט הפסיד בטורניר.

גם פתיחת המערכה השניה היתה של פדרר עם שבירה קלה. האוסטרלי עלה לראשונה על הלוח במשחקון השלישי, אבל פדרר המשיך לשמור על השבירה שלו עד המשחקון העשירי. פדרר, במצב של 4:5 לזכותו, עלה להגיש כדי לזכות במערכה השניה ויואיט, שידע שזאת ההזדמנות האחרונה שלו, כפה שוויון שאחריו היתרון נע 5 פעמים מצד לצד, עד לשבירה של האוסטרלי שהובילה לשובר שוויון. שם כבר פדרר חזר להיות מפוקס וניצח בקלות 3:7.

מי שציפה לראות משחק צמוד במערכה השלישית, התבדה אחרי שהשוויצרי שבר שוב כבר במשחקון השני, כשאת ההגשות שלו הוא לוקח על האפס. זה לא נמשך עוד הרבה זמן ובמשחקון האחרון נראה היה כי יואיט רק מחכה שזה ייגמר. וזה אכן נגמר.

קצת סטטיסטיקה:
ווינרים - 12:40 לפדרר
אסים - 1:11
שבירות - 1:7
פדרר עלה 35 פעמים לרשת וחזר עם 31 נקודות.

"עדיין קשה לי להאמין שעשיתי את זה"

"לא יכולתי לקוות ליותר", סיפר פדרר לאחר המשחק. "זה ספורט מאוד תובעני. העונה ארוכה. אין הרבה זמן לנוח. בגלל זה אני אסיר תודה על כל טורניר, כל גרנד סלאם בו אני זוכה. אתה אף פעם לא יודע מתי זה יהיה האחרון שלך".

בעולם הטניס מדברים כבר על הסיכוי שלו לשבור את שיאו של סמפראס, העומד על 14 תארי סלאם. פיסטול פיט השלים את הרביעי שלו בגיל 22 ופדרר מפגר אחריו בינתיים בשנה, אבל מצד שני המשחק שלו מגוון ומתאים יותר לכל סוגי המשטחים.

לג'ון מקנרו, אגדה בפני עצמו, אין ספק במה מדובר: "הוא עשוי להיזכר בהיסטוריה - הוא בדרך לשם - כשחקן הגדול ביותר אי פעם".

"כשהוא משחק ככה", הסביר יואיט. "הוא בליגה אחרת משאר השחקנים נגדם שיחקתי בשבועיים האחרונים...אני לא חושב שמישהו היה יכול לנצח אותו בטורניר הזה. אולי פיט סמפראס".

פדרר, מצדו נשמע הרבה יותר צנוע: "אפילו בחלומות הכי פרועים שלי לא חשבתי שאני הולך לזכות ב-US OPEN. עכשיו שעשיתי את זה, עדיין קשה לי להאמין. בסוף השנה, כשאסתכל לאחור, עדייו אחשוב 'איך עשיתי את זה?'".

סמפראס, מאחוריך

אלו המספרים שרשם פדרר בספר ימי הדברים של הטניס עם הזכיה בתואר בניו יורק:

תואר גרנד סלאם רביעי - הטניסאי הראשון אי פעם לנצח את כל ארבע גמרי הסלאם הראשונים שלו

גרנד סלאם שלישי השנה - הראשון מאז וילאנדר ב-1988 לעשות זאת, כשלפניו עשה זאת ג'ימי קונורס ב-1974. 5 שנים קודם לכן, השלים האוסטרלי רוד לייבור את הגרנד סלאם המלא (4 תארים בשנה), בפעם הראשונה והאחרונה בעידן המודרני של סבב הגברים.

נצחון 11 ברציפות בגמר של טורניר בסבב.

נצחון 17 ברציפות על שחקנים מהעשירייה הפותחת.

הראשון שמנצח את ווימבלדון והפלאשינג ברצף מאז סמפראס ב-1995.

המאזן השנה: 6:64, עם 9 תארים.

כל זה - בלי מאמן, אחרי שפיטר את פיטר לאנדגרן בדצמבר האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully