וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפר את השיטה, לא את האמונה

חיים ברעם

10.9.2004 / 17:54

בשעתו תמכתי בבחירתו של איצ'ה מנחם לתפקיד יו"ר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, מאותה סיבה שגרמה לפרשנים אחרים לפסול אותו. הוא איש עממי ופשוט, שבא מהשטח, נעים הליכות במיוחד, שחקן לא רע לשעבר (בעוונותי אני זוכר אותו היטב כקיצוני ימני בהפועל תל-אביב), וגם עברו כפעיל איגודים מקצועיים רק הוסיף למניותיו בעיני. צאו וראו מה מעוללת הבעלות הפרטית לקבוצות הכדורגל שלנו, ותבחנו היטב את פרשת המשחק שלא שודר, שתסמל מעתה ועד עולם את הקרבתו של עם שלם למולך הקפיטליסטי.

כיוון שרוב קורבנות הקפיטליזם הולכים כצאן לטבח מרצונם החופשי (ראו את האהדה העממית לביבי) גם אוהדי הכדורגל חיפשו קורבנות במקום הלא נכון. לא היה כאן מחדל, אלא שיטה. הכדורגל, שהוא נכס לאומי, צריך להיות מולאם בדיוק כמו הרכבות, או חברת החשמל. שידור משחקים רשמיים של הנבחרת ברשת ציבורית, הנקלטת במחנות צה"ל, בכפרים הערביים ובכל מקום בארץ, חייב להיות מעוגן בחוק. אין לכם תקציב? אז תורידו קצת את השמנת מן ההתנחלויות כשלב ראשון לקראת פירוקן הסופי.

איצ'ה מנחם אינו אשם שהוא חי בסביבה שאימצה את המודל הפרימיטיבי והקניבלי ביותר של הרכושנות, ובמדינה שפשוט תקרוס בהעדר סולידריות חברתית. ההגינות מחייבת לציין שהשר אהוד אולמרט עשה כמיטב יכולתו ויותר מזה כדי לאפשר שידור. טענות יש להפנות כלפי השיטה, ולא נגד איש זה או אחר, והדרישות של החברה המשדרת היו באמת סחטניות.

הרבי איצ'ה כפרה

אבל אני בכל זאת מתבייש באיצ'ה. לא בגלל השידור שלא היה, וגם לא בשל הלגיטימציה שהוא העניק למאמן אברהם גרנט ולכדורגל המגונה שלו. אבל המכתב שלו ל"כבוד קדושת הרבי מלובביץ' המלך המשיח שליט"א" גרם לי בחילה פיזית קשה. הוא מסמל את ההתמוטטות של החינוך החילוני, של מה שכינו פעם בשם ערכי תנועת העבודה. איצ'ה התרפס בפני המנוח, כינה אותו "מלך המשיח", וזהו חילול השם. תשעים אחוז מכלל החרדים דוחים את היומרה החב"דניקית המסוכנת למשיחיות, שלא לדבר על הציבור החילוני והמסורתי.

תשאלו את הרב עובדיה יוסף ואת הרב אלישיב מה הם חושבים על התופעה השבתאית שאיצ'ה נותן לה גושפנקה בקלות דעת מטופשת כזאת. ומי הסמיך אותו "לפרסם בשילוט" את התועבה האלילית הזאת? האם חב"ד תשלם על השלטים, או שמא מסתפק היו"ר בקמעות ובלחשים, כמו פיני גרשון? והאם שכח איצ'ה שחב"ד היא תנועה פוליטית ימנית קיצונית, התוקפת את כל ממשלות ישראל בגין ויתורים שבינתיים לא היו ולא נבראו?

יו"ר ההתאחדות נוטה לשכוח, ולכן נשתדל להזכיר לו חדשות לבקרים, שהוא עצמו מארגן ומנצח על חילול שבת המוני, ולכן פנייתו לגורו דתי אינה אלא צביעות תהומית ומבישה. כמוהו כרבנים שמחו על משחקי הכדורגל בצ'מפיונס~ליג בערב ראש~השנה, כשהם מנסים להשכיח מאיתנו שרק יום הכיפורים קדוש יותר ביהדות משבת. מי שבולע משחקי כדורגל בשבת, מוטב לו שישתוק כאשר משחקים ביום הרבה פחות קדוש מבחינת הלכתית.

אני מצפה מאיצ'ה להתנצלות בפני ציבור ענק של חובבי כדורגל שפנייתו למשיח השקר פגעה ברגשותיהם. הוא לא שלח מכתב פרטי, אלא מסמך רשמי על נייר המכתבים של ההתאחדות, חתם בשמו המלא ובתוארו, ועליו לחזור בו או להתפטר. אני מאוד מאוכזב מהאיש, שהצטייר כשריד אחרון בעידן של שפיות ושל הוויה חילונית גאה ובלתי מתנצלת. הכדורגל הוא חלק מהתרבות הישראלית (לא היהודית), ואין להפקיע אותו ולהחכיר אותו לפלג קיצוני אורתודוכסי, המנוכר לרוב אזרחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully