וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת הפוטבול - הטובים והקרובים

רחביה ברמן

8.9.2004 / 17:10

בחלק הראשון של הפרומו לעונת 2004, נסקור את הקבוצות הטובות בליגה, ואת אלה שינסו להידבק אליהן. הו, אוויר הפסגות

טוב, העונה ממש מסתכלת לנו בלבן של העיניים (שהחיינו וקיימנו...), ומספר מדאיג מכם הביעו את דעתם שהם עדיין לא בטוחים מה הצפי לארבעת חודשי האטרף הבאים עלינו לטובה. אז אמנם השקענו וטרחנו בכתיבת עמוד שלם לכל קבוצה, שמסביר בדיוק מה קרה איתה בפגרה ומה צפוי לקרות איתה כתוצאה מזה בעונה, אבל זה רק חצי עבודה. אז הנה אנחנו מחברים את כל הנקודות ומגישים לכם תקציר של העובדות החשובות בנוגע לכל קבוצה, בחלוקה שמבהירה את תחזיתנו הכללית לגבי התפתחות העונה. אז לעבודה:

הטובים

ניו אינגלנד פטריוטס
האלופה מחזירה כמעט את כל הסגל שלקח תואר שני בשלוש שנים, ובנוסף החתימו הפטריוטים את הרץ האחורי המצוין קורי דילון מסינסינטי, שרעב להצליח אחרי שבילה שמונה שנים בקבוצה גרועה. רק הרוויה שלאחר אליפות תמנע מהם לשחק שוב עמוק לתוך ינואר.

בולטימור רייבנס
ההגנה האימתנית חוזרת, בראשות ריי לואיס בצירוף דיון סאנדרס המצוין שחזר מפרישה כדי לתת להם עומק בקו האחורי. יש כמה שאלות בנוגע להתקפת הריצה (ג'מאל לואיס המפלץ יהיה טרוד במשפט סמים, התאקל ההתקפי ג'ונתן אוגדן טיפה פצוע) והתקפת המסירה עדיין לא משהו, אבל הקווטרבק קייל בולר התבגר בשנה, והביאו לו את קווין ג'ונסון שיתפוס קצת כדורים. הם יהיו טובים.

אינדיאנפוליס קולטס
אינדי איבדה שחקני הגנה רבים ולא הביאה אף שחקן ותיק אחד, ובנוסף ויתרה על בחירת הסיבוב הראשון שלה. אבל המאמן טוני דאנג'י עובד כבר שנתיים על שיפור ההגנה של אינדי, ואפשר לשער שהוא השאיר רק את אלה שמתאימים לשיטה שלו. על פי הנחה זו, השחקנים שיקודמו מהספסל דווקא ישפרו את ההגנה. אם כך יקרה, אינדי תוכל להגיע לסופרבול, כי התקפה תהיה לה בשפע, עם פייטון מאנינג שחתם על הארכת חוזה שמנה במיוחד, התופס מרווין האריסון והרץ אדג'רין ג'יימס.

עוד טובים

פילדלפיה איגלס
השאלה היחידה כאן היא החור שנפער בקו ההגנה האחורי, עם עזיבתם של טרוי וינסנט ובובי טיילור. אבל הנשרים חיזקו מאד את קו ההגנה הקדמי עם "הפריק" ג'בון קרס ויו דאגלס שחזר לעיר אחרי שנה לא מוצלחת בג'קסונוויל, ושדרגו את משחק המסירה שלהם בכמה רמות עם התופס המעולה טרל אואנס. בהחלט מסוגלים לחזור בפעם הרביעית לגמר ה-NFC.

מינסוטה וייקינגס
לוויקינגים יש את אחד מצמדי הקווטרבק-תופס הקטלניים בליגה, אם לא הקטלני שבהם, בדמות דאנטה קולפפר ורנדי מוס. השבעיה אשתקד היתה ההגנה, שהתפרקה בחצי השני של העונה. עם התוספת של מגן הפינה אנטואן ווינפילד ונבחרי הדראפט קניצ'י אודזה ודונטריוס תומאס, ייתכן שלוויקינגים תהיה הגנה מספיק טובה כדי שההתקפה תיקח אותם לארץ המובטחת.

סיאטל סיהוקס
הרבה מאד פרשנים מריחים שזו תהיה השנה של המאמן מייקל הולמגרן וסוללת כוכבי ההתקפה שלו, וכמה שהיינו רוצים להיות מקוריים, לא נותר לנו אלא להסכים שעל הנייר, זה בהחלט נראה כך. ההגנה אמנם איבדה כמה שחקנים טובים, אבל יש גם לא מעט תוספות מרשימות, ותיקים וטירונים כאחד.

דנבר ברונקוס
שיפרו את ההגנה עם מגן פינה תותח (צ'אמפ ביילי) וסייפטי (ג'ון לינץ') שמרביץ חזק, ואם יצליחו לקבל תפוקה נאותה מהרצים האחרים (כי על הרץ התותח, קלינטון פורטיס, הם ויתרו בשביל לקבל את ביילי), אז הם מסוגלים לשחק עמוק לתוך ינואר.

ידגדגו את הצמרת

ניו יורק ג'טס
הקווטרבק צ'אד פנינגטון הוא אחד המדויקים בליגה, התופס סנטנה מוס הוא אמנם נמוך, אבל אחד המלהיבים בליגה, ועמיתו לחוליה ג'סטין מק'קאריינס מסתמן כתוספת המדויקת שנדרשה לתערובת ההתקפית. קו ההגנה הקדמי עמוס בכישרון צעיר, והשאלה הגדולה היא חוליית הליינבקרים – אשתקד הסריחו הג'טס בעצירת הריצה. אם ישפרו נקודה זו, יש בהחלט מצב לפלייאוף.

באפאלו בילס
ההגנה איבדה רק שחקן אחד (מגן הפינה אנטואן ווינפילד) ומיד החליפה אותו בשחקן ברמה שווה (טרוי וינסנט), ובנוסף הביאה את ג'ייסון גילדון הוותיק. בהתקפה יש לקבוצה שני רצים מעולים- וויליס מקגאהי וטראוויס הנרי, וסוללה של תופסים צעירים ומוכשרים מאחורי הכוכב אריק מולדס. השאלה הרצינית היחידה היא דרו בלדסו – האם עונת הנפל אשתקד היתה חד פעמית, או סימן לדעיכה סופנית? אם אפשרות א' היא הנכונה, אז באפאלו ינצחו לא מעט משחקים.

סינסינטי בנגאלס
אשתקד, אחרי יותר מעשור של עליבות תהומית, הצליח המאמן הטרי מרווין לואיס להפוך את הנמרים לקבוצה מכובדת, שסיימה במאזן של 50% וכמעט-כמעט לקחו את הבית ועלו לפלייאוף. בפגרה לא טיפלו הבנגאלס בהגנה המעאפנה שלהם, למעט הבאת מגן הפינה השנוי במחלוקת דלתא או'ניל. אבל המאמן לואיס הוא מורה הגנה נפלא, כך שיש לצפות שאפילו השחקנים הקיימים יגלו שיפור.

ג'קסונוויל ג'אגוארס
היגוארים בונים את קו ההגנה הטוב בליגה, עם צמד תאקלים צעיר ומפחיד. בהתקפה יש להם את פרד טיילור המצוין, ג'ימי סמית' הוותיק, רג'י וויליאמס הטירון המבטיח, כשמאחוריהם הקווטרבק המבטיח בשנתו השנייה ביירון לפטוויץ'. אם יממשו את הפוטנציאל, יש להם סיכוי (לא גדול, אבל סיכוי) לארח את הסופרבול שייערך באיצטדיונם.

גם כן יהיו בצמרת

קנזס סיטי צ'יפס
ההתקפה המעולה עדיין שם, עם הרץ התותח פריסט הולמס, הטייט אנד הטוב בליגה טוני גונזאלס והקווטרבק טרנט גרין. אבל הצ'יפים לא עשו שום דבר בנוגע להגנה המזעזעת שלהם, וזה ימנע מהם גם השנה להגיע לריקוד הגדול.

דאלאס קאובויס
לא ברור איך בדיוק ביל פארסלס עשה את זה, אבל עם העובדות אין להתווכח והבוקרים שלו היו מדורגים ראשונים מבחינה סטטיסטית בהגנה. השנה, עם שחקנים שיותר מתאימים לשיטה שלו ושדרוג בעמדות התקפיות שונות, יש לקאובויס סיכוי להמשיך את המסורת של מאמנם "הטונה" ולהפגין שיפור בעונתו השנייה בקבוצה.

קרוליינה פנת'רס
ההגנה החונקת חוזרת, הקווטרבק הסינדרלה ושחקני ההתקפה המרכזיים גם, והם היחידים שהשלימו קדם עונה ללא הפסד. אבל יש להם הרבה פציעות וחורים בקו ההתקפה, וזה עלול למנוע מהם לחזור למשחק השיא של העונה.

ניו אורלינס סיינטס
דוקטורט בפסיכו-פתולוגיה אפשר לכתוב על הכנופיה הזו. כל הכישרון נמצא שם – קווטרבק חמקמק עם זרוע חזקה, סוללת תופסים מהירים, רץ מהטובים בליגה, קו התקפה מעולה – ואופי של ערימת נוצות הנפגשת בפטיש 10 קילו. השנה אומרים שההגנה שיפרה מאד את מהירותה, ושהשחקנים נחושים להפסיק להיחנק ברגע האמת. נאמין כשנראה.

* בחלק השני - הקבוצות שצפויות להפתיע, אלה שצפויות לאכזב, וכל השאר. אז יאללה, תתנו בקליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully