וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 5 שנים: טייגר וודס איבד את הפסגה

דודי כליפא

7.9.2004 / 11:21

עכשיו זה רשמי: ויז'יי סינג, הפיג'יאני בן ה-41, הוא הגולפאי הטוב בעולם

מה שהיה ברור לכל במשך החודשים האחרונים, קיבל חותמת רשמית. טייגר וודס כבר אינו הגולפאי הטוב בעולם. ויז'יי סינג, הפיג'יאני בן ה-41, הדיח אותו מראשות הדירוג העולמי הרשמי. בתום ארבעת ימי אליפות 'דוייטשה בנק', אותה אירח באופן לא רשמי טייגר וודס בבוסטון, ובתום דו קרב מרתק בסיבוב האחרון, בו צוותו השניים יחדיו בקבוצה האחרונה, ויז'יי סינג הוכיח כי אף אחד בעולם כיום אינו מתקרב אליו.

אחת השאלות בסקר שנערך בין נושאי הכלים (קאדי) של שחקני סבב הפי ג'י איי בגיליון חודש אוגוסט של מגזין ה'גולף דיאג'סט' היתה: "את התיק של מי לא תרצה לשאת לעולם" כ 7% השיבו- של ויז'יי סינג. הסיבה, איננו רוצים לבלות את כל היום במטווח האימונים. מוסר העבודה של סינג יוצא מהכלל, הוא אינו נח לרגע, לוח התחרויות שלו עמוס מזה של כל שחקן בכיר אחר, וכל שעה פנויה הוא מבלה במטווח בחידוד כישרונו. התוצאה, בטחון עצמי אדיר ביכולתו לבצע כל חבטה אפשרית תחת לחץ, גם כשטייגר וודס נושף בעורפו.

6 חבטות מתחת לתקן לטייגר בסיבוב הראשון לאליפות הפיחו תקווה בלב אוהדיו שמנת התסכול אותה נחלו השנה קרובה לסיום, וניצחון ראשון בפורמט חבטות (ניצחונו היחיד השנה היה בפורמט Match Play ) קרוב. ויז'יי סינג חשב אחרת, סיבוב שני מלא השראה עם 8 חבטות מתחת לתקן החזיר את טייגר וודס למקום הטבעי שלו השנה, אל מאחורי גבו הרחב של סינג. אין הרבה אהבה בין ויז'יי לטייגר, יחסיהם צוננים, והם כמעט לא מדברים ביניהם במשך המשחק. זו הסיבה שלסיבוב הסיום היה אופי כל כך אישי. טייגר, אשר פיגר ב 4 חבטות לאחר הגומה הראשונה, הצליח במשחק וירטואוזי למחוק את הפער כליל לאחר 12 גומות. חזרה מדהימה כזו של טייגר בעבר הייתה גורמת לידיהם של גדולי הגולף בעולם להתחיל לרעוד. לא עוד. בשנתיים האחרונות הדומיננטיות המאגית של וודס נעלמה, והוא אינו נתפס יותר כבלתי מנוצח. בקור רוח מדהים ויז'יי השחיל 3 בירדיס בארבע הגומות האחרונות והשלים את המשימה החשובה בחייו.

זהו היה נצחונו השישי של סינג מתחילת השנה, וה 43 בקריירה הבינלאומית שלו. 8 מיליוני הדולרים בהם זכה מתחילת השנה כמעט מבטיחים לו את ראשות רשימת הכסף בפעם השנייה ברציפות, ואין אף אחד היכול לקחת ממנו את תואר גולפאי השנה בו לא זכה מעולם. עבודה קשה משתלמת.

דיוויד דובל הוא אחד מתריסר האנשים אשר עמדו בראש הדירוג העולמי הרשמי מאז כינונו ב1980 . דובל הוא גם אחד מחמשת הגולפאים היכולים להתהדר בתוצאה הנמוכה בהיסטוריה בסיבוב תחרותי (59 חבטות). דובל, אחד הגולפאים האהובים באמריקה, סבל בשנים האחרונות משפל בעקבות שרשרת פציעות והדרדר למקום ה 612 בדירוג העולמי. המשך הקריירה המקצוענית שלו היה נתון בספק. אליפות דוייטשה בנק, לתקוות רבים, מסמנת את חזרתו. בפעם הראשונה מזה 15 חודשים הוא עבר את הקאט, חבט 4 חבטות מתחת לתקן בסיבוב האחרון, סיים במקום ה 13 וטיפס למקום ה 451 בדירוג העולמי.

צמרת הדירוג העולמי

1. ויז'יי סינג (פיג'י) 12.72 נק'
2. טייגר וודס (ארה"ב) 12.27 נק'
3. ארני אלס (דרא'פ) 10.99 נק'
4. פיל מיקלסון (ארה"ב) 8.84 נק'
5. דייויס לאב (ארה"ב) 7.56 נק'
6. רטיף גוסן (דרא'פ) 7.54 נק'
7. מייק וויר (קנדה) 6.34 נק'
8. פדרייג הארינגטון (אירלנד) 5.47 נק'
9. אדם סקוט (אוסטרליה) 5.1 נק'
10. ג'ים פיוריק (ארה"ב) 5.06 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully