וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד ושוויץ פתחו בטירוף, גם אלבניה

אתר ספורט 5 בשיתוף

4.9.2004 / 18:40

אירלנד הביסה 0:3 את קפריסין. שוויץ הביסה 0:6 את איי פארו. אלבניה הדהימה את אלופת אירופה, אנגליה פיספסה ניצחון בוינה

משחקי מוקדמות מונדיאל 2006 יצאו לדרך ברחבי אירופה, וחוץ מההפתעה של ישראל קיבלנו עוד כמה משחקים שפתחו קמפיין שעל הנייר נראה מבטיח.

הבית הישראלי

העיניים של ישראל היו נשואות לעבר שני מגרשים אחרים, באירלנד ובשוויץ, שם נערכו משחקי בית 4, הבית בו משחקת ישראל.

האירים, שהגיעו עם הרכב חסר כאשר הנעדר הבולט הוא רוי קין, נהנו מאווירה מדהימה והיו עדיפים לכל אורך המשחק. בדקה ה-33, דמיאן דאף הגביה כדור וקלינטון מוריסון נגח לרשת. כעבור ארבע דקות הגדיל אנדי ריד, בבכורה במשחק רשמי בנבחרת, את התוצאה בשער יפה מ-20 מטרים.

בדקה ה-55 פרץ דאף המצטיין לרחבה והוכשל. רובי קין כבש מהנקודה הלבנה ועלה לראשות כובשי אירלנד בכל הזמנים במדי הנבחרת (עם 21 כיבושים, שווה לשיאו של ניאל קווין).

הנבחרת הצנועה של איי פארו, שהדהימה בעבר הלא רחוק עם כמה תוצאות לא רעות, הגיעה לבאזל והציגה הגנה מחוררת כמו גבינה שוייצרית. יוהאן וונלאטן, שהפך לפני חודשיים לכובש הצעיר באליפויות אירופה הרגיע בדקה ה-10 את 10,000 הצופים שבאו לראות את נבחרתו מנצחת את איי פארו בקלות. זה התחיל עם החטאה מדהימה של האורחים הצנועים בדקה ה-5 והמשיך עם שלושער של וונלאטן (10, 14, 56).

אלכסנדר ריי בן ה-31 משחק בנוישאטל והוא נכלל בסגל הנבחרת רק בגלל פרישתו של סטפן שאפוזאייט, הרחקתו של אלכסנדר פריי (בגלל יריקה על סטיבן ג'רארד ביורו) ופציעתו של דניאל ג'ייגאקס. ריי כבש בדקות 44 ,29 ו-57 שלושער משלו. שווייץ ואירלנד יתמודדו ביניהן ביום רביעי.

אלבנים בסגנון יווני

בבית 2 קיבלה אלבניה את פניה של אלופת אירופה החדשה בטקס ארוך באיצטדיון הלאומי בטיראנה, ובו מופע זיקוקי דינור ומלכות יופי אלבניות כיבדו את השכנים מיוון. יוון מעולם לא ניצחה את אלבניה על אדמת טיראנה והתרגשות רבה נראתה במדינה. בסקר שנערך כמה ימים לפני המשחק התגלה שרוב האלבנים רוצים ניצחון על יוון יותר מאשר עלייה לאליפות העולם ואת זה הם קיבלו. אלבניה ניצחה 1:2 משערים של אדווין מוראטי בדקה השנייה ואדריאג' אליאג' בדקה ה-10. סטליוס יאנקופולוס רק צימק בדקה ה-38.

אלטין לאלה, קשר אלבניה, גילה לפני המשחק: "נשחק כמו שיוון שיחקה ביורו 2004 ונעקוץ אותם. אין לי ספק". אלבניה ללא ספק עקצה.

ליוונים עוד ניתן לתת קרדיט, אבל בינתיים נראה כי היריבה השנואה, טורקיה, ממשיכה לצלול לתוך משבר. אתמול סיימה ב-1:1 מול גרוזיה למרות שהובילה 0:1 עד הדקה ה-87. ביום רביעי תתארח אלופת אירופה אצל השלישית בעולם (לפחות על פי המונדיאל האחרון), לקרב על הרבה כבוד, יוקרה ומעכשיו גם על שמירת סיכוי סביר להגיע לגרמניה.

דנמרק ואוקראינה סיימו ב-1:1 בקופנהאגן. מרטין יורגנסן כבש ראשון בדקה ה-9, לפני שאוקראינה השתלטה על המשחק והישוותה מנגיחה של הוסין בדקה ה-56. שבצ'נקו עוד יכול היה להכריע את המשחק בדקות הסיום, אבל הבעיטה שלו פגשה את המשקוף.

המאפיה באה לעזרתו של ליפי

"הפעם יהיה שונה, נגרום לאנשי איטליה להיות גאים בנו", אמר מרצ'לו ליפי, מאמנה החדש של נבחרת איטליה, שידע שבארץ המגף אף אחד לא יתחשב בחסרונם של אלסנדרו דל-פיירו, פרנצ'סקו טוטי ואנטוניו קסאנו, שרק מחלימים מפציעות. הבכורה של המאמן החלה במשחק לא קל מול נורבגיה, במגרש הביתי של ישראל לשעבר בפאלרמו.

הסיוט של ליפי, שהלך על נבחרת חדשה לגמרי (שהיא גם חלשה ולא מנוסה לדעת רבים), הפך למציאות לאחר 45 שניות, כשג'ון קארו/ב ניצל איבוד כדור במרכז השדה וכבש לזכות האורחים. דניאלה דה-רוסי, בבכורה בנבחרת, השווה כעבור שלוש דקות אחרי כדור רוחב של ג'וזפה פבאלי. 11 דקות לסיום כבש לוקה טוני, החלוץ המרשים של העולה החדשה לליגה הראשונה, פאלרמו, את שער הניצחון היקר. האוהדים הסיציליאנים המקומיים של טוני הצעיר (תודו שיש לו שם של מאפיונר), לא ידעו נפשם מאושר. גם ליפי.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

ותודה לדייויד ג'יימס

בית 6. "אפשר להפתיע את אנגליה, לא נעמוד בלחץ שלהם 90 דקות אבל נוכל לעשות להם הרבה בעיות", אמר הנס קרנקל, מאמן אוסטריה לפני משחקה מול אנגליה בווינה. המשחק הסתיים בהפתעה אוסטרית למרות שאנגליה הובילה 0:2 משערים של פרנק למפארד (24) וסטיבן ג'רארד (64). רולאנד קולמן צימק בדקה ה-71 ובדקה ה-73, דיוויד ג'יימס, השוער האנגלי הוסיף טעות לקורות החיים רוויות הטעויות שלו, ואיפשר לבעיטה חופשית לא מסוכנת של אנדראס איוונשיץ' להכניע אותו ולהשוות. 2:2 בסיום ועתידו של אריקסון נראה רע מתמיד.

בית 1. פינלנד ניצחה 0:3 את אנדורה. אלכסיי ארמנקו ג'וניור, קשר לצ'ה, כבש צמד. רומניה ניצחה 1:2 את מקדוניה משער בדקה ה-90 של אדריאן מוטו.

הרוסים שיחקו בצל הטבח

בית 3. פורטוגל נזקקה לשני שערים במרווח של דקה כדי לנצח בלטביה. כריסטיאנו רונאלדו ופדרו פאולטה כבשו בדקות 58 ו-59 בהתאמה והעניקו לנבחרת של פליפה סקולארי ניצחון 0:2.

רוסיה, שאירחה את סלובקיה למרות הטבח בברסלן, סיימה ב-1:1 מאכזב מאוד עבורה. לאחר דקת דומיה בתחילת המשחק, הרוסים עלו ליתרון בדקה ה-14 מרגלי בוליקין. בדקה ה-72 החמיץ אנדריי קאריאקה פנדל שהתברר כגורלי כי בדקה ה-87 הישווה רוברט ויטק מנירנגברג.

וויילס החלה את הקמפיין הנוכחי בתוצאה מביכה עבורה, 1-1 באזרביג'אן.

בית 7. ליטא (כבר מזמן בלי ז'וטא בסגל) סחטה 1:1 בבלגיה. ווסלי סונק מאייאקס העלה את הבלגים ליתרון 0:1 אבל אדגראס יאנקאוקאס, שעבר השבוע מפורטו לניס, הישווה עבור הליטאים.

זלאטן מתכונן למכבי

בית 8. חלוץ שבדיה, זלטאן איברהימוביץ', חגג את החתימה ביובנטוס עם רביעייה מול מלטה. פרדי ליונברג כבש צמד והנריק לארסון הוסיף אחד בניצחון 0:7.

זלטקו קראנצ'ר, מאמנה החדש של קרואטיה, החל את המסע למונדיאל עם ניצחון 0:3 על הונגריה ששיחקה מהדקה ה-13 עם עשרה שחקנים. דאדו פרשו (32) ואיוון קלאסניץ' (58) כבשו לקרואטים, גאבור ג'ייפס ההונגרי הוסיף שער עצמי לחובת ההונגרים.

חריסטו סטויצ'קוב רשם הצלחה במשחקו הרשמי הראשון כמאמן נבחרת בולגריה שניצחה באיסלנד 1:3. דימיטאר ברבאטוב מלברקוזן כבש צמד עבור הבולגרים, שבוע אחרי הצמד לרשתו של אולי קאן ובאיירן.

ידידות: בכורה מוצלחת לואן באסטן. פחות לאראגונייס

הולנד - ליכטנשטיין 0:3
מרקו ואן באסטן פתח את קריירת האימון שלו בצורה מוצלחת, אחרי שהוליך את נבחרת הולנד לניצחון קליל 0:3 על ליכטנשטיין. למרות פרישתם של כמה שחקני מפתח ותיקים, מצא ואן באסטן מקום בהרכב לואן דר סאר, אדגר דאוידס, בודווין זנדן ורוי מקאי, עליו מתכנן המאמן לבנות את הסגל שיגיע למונדיאל (ביחד עם ואן ניסטלרוי לכשיחלים מפציעתו). שאר ההרכב, למרבה ההפתעה, היה צעיר ונטול שחקני קבוצת העבר של מרקו, אייאקס (למעט ווסלי סניידר).

מי שכבש ראשון היה חלוץ איינדהובן, מארק ואן בומל (בדקה ה-23). איינדהובן שוב עלתה על הלוח, כשאת השער השני כבש המגן אנדרה אויחר (53). המחליף דני לנדזאט מאלקמאר, חתם את התוצאה בדקה ה-78. ואן דר וארט, הייטינחה ואחרים, נותרו על הספסל.

ספרד - סקוטלנד 1:1 (הופסק)
גם לואיס אראגונייס, אחד מהמאמנים הותיקים והיותר מוערכים בספרד, עשה את הסיפתח שלו עם הנבחרת הלאומית. אראגונייס החליט להושיב את מוריינטס וראול על הספסל ופתח עם הצמד טורס-טאמודו בחוד. צ'אבי אלונסו ורובן בראחה פתחו גם הם בהרכב, שחסר היה יצירתיות במחצית הראשונה (משחק פושר של רייס וחואקין באגפים). סקוטלנד ניצלה זאת ובכמה התקפות מסוכנות איימה על השער של איקר קסיאס. בדקה ה-18 הקהל המועט יחסית בולנסיה (או יותר נכון, ויאריאל), קיבל את השער הראשון במשחק מראשו של רובן בראחה, אלא שהקשר המקומי נגח לשערו הוא לאחר הרמת קרן פשוטה, שלא הורחקה כראוי.

במחצית השניה נפל למאמן הספרדי האסימון. ראול, שרק החלים מפציעה ולכן לא פתח, החליף את טורס הצעיר וחואן קרלוס ואלרון, נכנס במקומו של בראחה, שבוודאי ירצה לשכוח את המשחק כמה שיותר מהר. בדקה ה-56 מצאה מסירה של ראול את רייס בתוך הרחבה, אך לפני שקשר ארסנל הצליח לבעוט, הוא הוכשל מאחור ואת הפנדל כבש ראול בכדי להשוות. בדקה ה-60 קיבלו הצופים בויאריאל את ההרגשה כאילו הם באיצטדיון רמת גן, כשעמודי התאורה כבו לפתע ולוח התוצאות נותר פעיל. לשופט כבר לא חשק להמשיך את המשחק אחר כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully