וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה: אוהדי הפועל צריכים לשלוח לשופט פרחים

30.8.2004 / 18:26

יום אחרי המשחק המצוין שהיה אתמול בטדי, כולם כולל המאמן מתעסקים באייל צור. פניג'ל אף שלח מכתב זועם לאיגוד השופטים

אוהדי הכדורגל שהגיעו אתמול לטדי, יכולים להגיד (מי יותר ומי פחות) שקיבלו תמורה מלאה לכספם, אפילו אם מדובר במשחק בליגת העל. הם ראו שער יפהייפה של עידן מליחי, ומשחק שוטף וקצבי, רווי באירועים, כשבמרכזו דרמה בחסות השופט, אייל צור, שלהגנתו יכול לטעון שהוא פשוט סידר שקט תעשייתי לשבוע הקרוב גם אצל לנדאו, שניצח בטדי (1:2) אחרי הפסד הפתיחה, וגם אצל אוחנה ש'היה יותר טוב אבל מה לעשות שהשופט הרג לי את הילדים'.

אייל צור, ששרק במחצית הראשונה לפנדל מעבירה שגם אם היתה התבצעה מחוץ לרחבה, ועוד פסל שער חוקי של אמסלם בזמן פציעות, נאלץ לצאת מטדי בליווי משטרתי צמוד, וספג האשמות קשות מאנשי בית"ר בסיום. "אני חושב שהפועל ת"א צריכים לשלוח פרחים גם לשופט וגם לקוון. כבשנו שער חוקי לחלוטין שנפסל. קיבלנו פנדל שלא היה ולא נברא, היה מטר או שניים מחוץ לרחבה", אמר לאחר המשחק מאמן הצהובים, אלי אוחנה, "אני מאד מבסוט מהמשחק שלנו היום. נהניתי ממה שהשחקנים עשו על המגרש. שלטנו באופן מוחלט במחצית הראשונה והפגנו משחק תוסס ושוטף. חוסר ריכוז של שנייה אחת גרם לנו לספוג שער שלא היינו צריכים לספוג. הפסדנו רק בגלל השיפוט".

לפי 'ידיעות אחרונות', חברי הנהלת בית"ר נשמעו פחות ציוריים. מאיר לוי צעק לעבר אייל צור, "אתה שופט מכור ומגעיל. בושה למדינה", ופניג'יל קינח ב- "זו שערורייה. אתה שופט של ליגה ג', אנחנו נתלונן עלייך". יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, דני קורן, הביע את דעתו על אירועי השיפוט אתמול בטדי, "אלה החלטות שגויות. לא היה פנדל, ולא היה אופסייד", כשהוא לא חוסך ביקורת גם מהקוון, גסן סולטן, "הוא היה צריך לעזור לשופט בשני המקרים, אבל הוא לא עשה כן, למרות שאייל היה בעמדה מספיק טובה כדי לפסוק אחרת".

דוד אמסלם, שהשער שכבש נפסל, אמר: "במחצית הראשונה נתנו להפועל להשתלט על מרכז השדה, ורק אחרי שהשווינו חזרנו למשחק. גם השופטים הם בני אדם ויכולים לטעות".

במחנה של לנדאו יירד השבוע הרבה לחץ מהשחקנים האדומים, שהצליחו לחזור מטדי עם כל השלל, ואפילו הפגינו בחלקים מסוימים של המשחק כדורגל יפה ומסוכן. אותם, מן הסתם, תצוגת השיפוט מעניינת פחות. "מעולם לא התיחסתי להחלטות שיפוט ואני לא אחרוג ממנהגי גם עכשיו", אמר אתמול מאמן הפועל, גילי לנדאו. "כיף גדול, ניצחון ראשון ועוד בחוץ. אמרתי לשחקנים שמה שהיה בשבוע שעבר זו תקלה, ויש להם 90 דקות להוכיח את זה. בעטנו הרבה לשער, הגענו ל-6-7 הזדמנויות שהיינו צריכים לנצל, ובגדול נראינו מסודרים ומאורגנים. אין ספק שאבוקסיס מכניס סדר למגרש. הוא סחט את עצמו 45 דקות. מה שחשוב שהניצחון הזה יחזיר את תחושת הביטחון לשחקנים".

פניג'ל שלח מכתב חריף לאיגוד השופטים (אתר ספורט 5)

יושב ראש בית"ר ירושלים, מאיר פניג'ל, שלח מכתב חריף ליושב ראש איגוד השופטים, אריה זייף, וליושב ראש הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, דני קורן, בעקבות שיפוטו של השופט אייל צור במשחק ההפסד של בית"ר (2:1) להפועל תל אביב.

פניג'ל תאר את שיפוטו של צור כ"פשוט שערורייתי", והוסיף: "שיפוטו של איל צור היה רצוף בכל כך הרבה טעויות קריטיות, אחת אחרי השנייה, אשר הכריעו למעשה את גורל המשחק וגזלו מבית"ר ירושלים נקודות".

פניג'ל ביקש מאיגוד השופטים לחקור את התנהלותו של איל צור מאז הגעתו למגרש, ועד שלא יתקבלו תוצאות החקירה לפסול אותו מלשפוט בליגות הבכירות. כמו כן, ביקש פניג'ל להעמיד את צור לדין משמעתי, להשעותו לתקופה ארוכה ולא לשבצו יותר במשחקי בית"ר ירושלים.

כעת יצטרך צור לספק הסברים לוועדה המקצועית, ובכל מקרה נראה כי הוא לא ישפוט בשבועות הקרובים במשחקי ליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully