וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון אדום באדיבות השופט

29.8.2004 / 23:18

שתי החלטות מעוררות מחלוקת של השופט אייל צור, העניקו להפועל ת"א ניצחון ראשון העונה (1:2) והשאירו את בית"ר ירושלים רותחת מזעם. חוץ מזה, היה לנו משחק התקפי ועמוס באירועים

כל מי שחשש איך תיראה העונה הפועל ת"א לאחר תצוגת הנפל מהשבוע שעבר (הפסד 1:0 להפועל פ"ת), יכול הערב לנשום לרווחה. האדומים השיגו ניצחון ראשון, ועוד בחוץ מול היריבים המרים ביותר שלה, בית"ר ירושלים. אבל הניצחון הזה ייזכר בעיקר בשל שתי החלטות מעוררות מחלקות של השופט אייל צור, שבוודאי עוד סגור עכשיו בחדר ההלבשה בטדי.

הארוע הראשון התרחש בדקה ה-14. אייל צור שרק לבעיטת 11 מטר לזכות הפועל ת"א, לאחר שאדוארדו מרקס הוכשל ברחבה. בצפייה חוזרת בטלוויזיה, נראה כי ההכשלה בוצעה מחוץ לרחבה. כל הויכוחים מצד הבית"רים לא עזרו. הארוע השני ארע בתוספת הזמן כשדוד אמסלם מצליח לכבוש שער, אך הקוון מרים דגל לנבדל וצור פוסל את השער. בדיקה חוזרת באמצעות הטלווזייה לא הוכיחה ב-100 אחוז כי אכן היה מדובר בנבדל.

בית"ר, שהציגה משחק התקפי שוטף ואף שלטה בחלקים רבים מהמשחק, רואה את עצמה מקופחת ומאשימה ישירות את השופט בהפסד. הפועל ת"א, ששיפרה את משחקה ללא הכר מהשבוע שעבר, חוזרת לבלומפילד שבעת רצון, בידיעה שהפעם המזל שיחק לטובתה.

בכל מקרה, שתי הקבוצות הפגינו משחק פתוח, מהנה, קצבי ועמוס בהזדמנויות לשני הצדדים, כשמצד אחד מליקסון ואסולין 'משגעים' את ההגנה מת"א, ומצד השני אדרי ומרקס מביכים לא פעם את המגינים מירושלים.

מהלך המשחק

המשחק נפתח דווקא בלחץ של האורחים. כבר בדקה השביעית שולח גיא צרפתי מצוין את כפיר אדרי לתוך הרחבה, אבל האחרון בועט חלש לגופו של סלומון ומחמיץ הזדמנות חד פעמית.

בדקה ה-11 אבוקסיס מסתער על כדור חוזר מהגנת בית"ר, מופל ברחבה, וטוען לעבירה. צור לא מגיב וגרשון ממשיך את הכדור מעל השער. בדקה 13 נשרק הפנדל המדובר להפועל ת"א. מרקס מחליף דאבל פס עם כפיר אדרי ומוכשל ברחבה. שחקני בית"ר טוענים כי העבירה בוצעה מחוץ לרחבה. אייל צור לא משתכנע ושמעון גרשון מדייק בבעיטה חדה לפינה השמאלית הנמוכה. 0:1 להפועל ת"א.

6 דקות חולפות ובית"ר מגיבה בשער משלה. קלדיירה מעביר כדור עומק לעידן מליחי שניצב 18 מטר משער הפועל ת"א. מליחי מרים את הרגל ובועט כדור מפתיע שמוצא את אלימלך לא מוכן. 1:1. בית"ר ממשיכה את המומנטום ובדקה ה-25 אסולין פורץ מימין ושולח כדור מסוכן שחולף סמוך לקורה של אלימלך. 8 דקות אח"כ, אסי דומב נוגח מזווית נוחה החוצה.

בדקה 40 קורית ההחמצה של המחצית. מליקסון הפעלתן, משתלט על כדור מצד ימין ושולח כדור רוחב לתוך הרחבה. אסולין מגיע בריצה ובועט מבלי לחכות, אבל מוצא את אלימלך במקום. סמוך לשריקת המחצית, נשלח אוגבונה לבד מול סלומון שיוצא מחוץ לרחבה. סלומון מצליח להסיט מעט את הכדור, אך אוגבונה מסתובב במהירות ובועט כדור לא מספיק מדויק שמפספס את המסגרת.

המחצית השנייה נפתחת בקצב איטי יותר, כשרק בדקה ה-55 נרשמת בעיטה מסוכנת של אסולין כ-25 מטר אלכסונית מהשער התל אביבי. דקה לאחר מכן פורץ מליקסון משמאל, מסחרר בדרך את המגן רוסה ומול אלימלך, מזווית קשה, בועט לרגליו של השוער. הלחץ הבית"רי נמשך וכדקה מאוחר יותר מזנק אסולין לבד במרכז הרחבה ונוגח החוצה.

בדקה ה-64 תורה של הפועל ת"א להחמיץ כשאוגבונה מעביר כדור עמוק פנימה לכפיר אדרי, שמתמהמה ולבסוף בועט החוצה. בית"ר לא נחה וכעבור דקה בועט שלומי ברויכאן כדור חזק מימין, אלימלך שומט ואת הריבואנד שולח אסולין החוצה.

אך דווקא כששחקני בית"ר לוחצים על הדוושה, הם סופגים שער חובה מתחת לאפם. בדקה ה-68 חודר כפיר אדרי לרחבה משמאל, עובר מגן אחד, מטייל על קו החוץ, אבל מצליח להעביר כדור חד שחותך את הגנת בית"ר ומגיע למרקס שמרים את הרשת מקרוב. 1:2 לאדומים.

בתוספת הזמן עוד מפח נפש לחניכיו של אלי אוחנה. אמסלם קולט כדור גבוה בתוך רחבת הפועל ת"א, ובועט מקרוב גבוה ופנימה. הבית"רים כבר מתחילים לשמוח, אבל השופט אייל צור עוצר את החגיגות ביציעים ופוסל את השער בטענת נבדל.

לנדאו: "הניצחון הזה יחזיר את הביטחון לשחקנים"

מאמן הפועל ת"א, גילי לנדאו: "מעולם לא התיחסתי להחלטות שיפוט ואני לא אחרוג ממנהגי גם עכשיו. כיף גדול, ניצחון ראשון ועוד בחוץ. אמרתי לשחקנים שמה שהיה בשבוע שעבר זו תקלה, ויש להם 90 דקות להוכיח את זה. בעטנו הרבה לשער, הגענו ל-6-7 הזדמנויות שהיינו צריכים לנצל, ובגדול נראינו מסודרים ומאורגנים. אין ספק שאבוקסיס מכניס סדר למגרש. הוא סחט את עצמו 45 דקות. מה שחשוב שהניצחון הזה יחזיר את תחושת הביטחון לשחקנים".

מאמן בית"ר ירושלים, אלי אוחנה: "אני חושב שהפועל ת"א צריכים לשלוח פרחים גם לשופט וגם לקוון. כבשנו שער חוקי לחלוטין שנפסל. קיבלנו פנדל שלא היה ולא נברא, היה מטר או שניים מחוץ לרחבה. אני מאד מבסוט מהמשחק שלנו היום. נהניתי ממה השחקנים שהם עשו על המגרש. שלטנו באופן מוחלט במחצית הראשונה, והפגנו משחק תוסס ושוטף. חוסר ריכוז של שנייה אחת גרם לנו לספוג שער שלא היינו צריכים לספוג. הפסדנו רק בגלל השיפוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully