וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הוגרלה בבית המוות

26.8.2004 / 17:10

יובנטוס, אייאקס ובאיירן מינכן, שתארח את מכבי ב-15/9, יגיעו כולן לר"ג במסגרת ליגת האלופות. שומי, ביחד עם ארסנל, ינסה לנקום ברוזנבורג. בארסה ביחד עם מילאן. לוני: מוכנים לאתגר

עוד לפני שהוגרלו קבוצות הדרג הרביעי, כולם כבר דיברו על בית ג' כבית המוות. ההגרלה זימנה לאותו בית את באיירן מינכן מגרמניה, יובנטוס מאיטליה ואייאקס ההולנדית, 3 אלופות אירופה בעבר הלא רחוק, שיילחמו בשן ועין על שני הכרטיסים לשמינית הגמר בליגת האלופות.

ואז הוציא מישל פלאטיני את הכדור עליו היה כתוב "מכבי תל אביב", והכניס אותו למשבצת הפנויה. עכשיו לוני יצטרך לשבור את הראש. מצד אחד, אם הוא לא מחזק את הסגל, הוא יכול לקבל מכות שיפרקו לו את הקבוצה להרבה שנים. מצד שני, גם אם הוא יחזק את הקבוצה, יש סיכוי לא קלוש שהמכות בוא יבואו. מה שבטוח, קופה הוא הולך לעשות. עכשיו הוא צריך להחזיק אצבעות לרכזי השב"כ בשטחים, שאף אחד לא יבריח לו פתאום את הקבוצות.

את הקבוצות באמת שאין שום צורך להציג. יהיה מעניין לראות את דגלי ישראל מונפים באצטדיון באמסטרדם שהוא גם הקמע של האוהדים ההולנדים. באיירן, שלא זכתה העונה באליפות בגרמניה, ועפה בשלב מוקדם יחסית מליגת האלופות, תקווה לעונה מוצלחת יותר עם שחקני חיזוק ומאמן חדש. יובה? נאחל למכבי שהעונה שעברה היתה רק התחלה של תקופה רעה לגברת הזקנה, אבל עם קאפלו על הקווים אין יותר מדי סיכוי שזה יקרה.

לוני הרציקוביץ', הבעלים של הקבוצה, אמר לאחר ההגרלה: "זה אירוע ראשון בקנה מידה כזה בישראל. אני משוכנע שנראה כדרוגל ברמות הגבוהות ביותר ושאיצטדיון רמת גן יהיה מפוצץ בקהל הצהוב. זה נותן הזדמנות כקבוצה, להתמודד מול קבוצות הצמרת הגדולות של אירופה. זה מאוד מאתגר ואנחנו מוכנים לאתגר גדול כזה".

מאמן מכבי ת"א, ניר קלינגר, התייחס כמנהגו להפתעה היוונית ביורו, אך הודה כי היה מעדיף לקבל בית מעט יותר קל מבחינה מקצועית. לגבי חיזוק אמר קלינגר: "אין ספק שעכשיו נצטרך לשנות כיוון ונשקיע ככל הנראה יותר בחיזוק, אבל אסור לשכוח שגם ההכנסות יהיו גבוהות יותר בזכות ההגרלה האטרקטיבית. גם יוון פחדה מתבוסות לפני היורו, אנחנו לא פוחדים. אנחנו אופטימיים מהיותנו ספורטאים ונצטרך להמשיך לעבוד קשה, אפילו קשה יותר מהרגיל".

לירן שטראובר הגיב לאחר ההגרלה למכבי.קום: "זה משהו חלומי. ההגרלה ללא ספק קשה ביותר. יהיה מעניין לראות את מינכן ויובנטוס בישראל וכמובן את אייאקס שהאוהדים שלה מזוהים עם ישראל. תהיה חוויה ללא ספק. מה שאני יכול להגיד זה שאנחנו לא באים לשמש תפאורה של אף אחד אנחנו ניתן את כל כולינו בשביל לעבור לשלב הבאים הבא בליגת האלופות. רק צריך להאמין".

מכבי ת"א מתכננת חבילות מנוי לשלושת המשחקים, אך רק ביום ראשון ייקבע מחיר עבורן ויוחלט כמה אחוזי הנחה יינתנו לרוכשי מנוי לכל העונה. להלן סדר המשחקים:

15/9: באיירן מינכן (ב)
28/9: יובנטוס (ח)
19/10: אייאקס (ח)
3/11: אייאקס (ב)
23/11: מינכן (ח)
8/12: יובנטוס (ב)

שאר הבתים

בית נוסף שנראה פתוח הוא בית בית ו', בו ישחקו ברצלונה, מילאן, סלטיק ואלופת אוקראינה שחטיור דונייצק. את אלופת סקוטלנד תמיד צריך לספור וגם האוקראינים לא יוותרו בקלות.

גם הבית של ריאל מדריד, שתשחק מול רומא, לברקוזן ודינמו קייב, נראה על הנייר רצוף מוקשים, וקמאצ'ו יצטרך לארגן את הקבוצה שלו היטב על מנת לסיים בשני המקומות הראשונים.

מפגש מעניין מאוד צפוי למאמן צ'לסי החדש, ז'וזה מוריניו, מול קבוצתו בעונה שעברה, פורטו, עמה כזכור הוא גם זכה באליפות אירופה. הבוס של מוריניו, רומאן אברמוביץ', יחזור גם הוא הביתה - למוסקבה, למשחק מול צסק"א המקומית. פ.ס.ז' תנסה להתברג בשני המקומות הראשונים בבית.

הנציג הישראלי הנוסף במפעל, יצחק שום וקבוצתו פנאתינייקוס, יקוו לעונה יותר מוצלחת השנה במפעל ובמבט ראשון נראה שיש להם סיכוי, כולל אפשרות לנקמה עבור מכבי חיפה ברוזנבורג הנורבגית. פאנא שובצה לבית אחד יחד עם פ.ס.וו איינדהובן ועם ארסנל, שאחרי הכל צפויה לזכות בו בקלות יחסית.

כל הבתים:

בית א': דפורטיבו לה קורוניה, ליברפול, מונאקו, אולימפיאקוס

בית ב': ריאל מדריד, רומא, לברקוזן, דינמו קייב

בית ג': יובנטוס, באיירן מינכן, אייאקס, מכבי ת"א

בית ד': מנצ'סטר יונייטד, ליון, ספרטה פראג, פנרבחצ'ה

בית ה': ארסנל, פנאתינייקוס, פ.ס.וו איינדהובן, רוזנבורג

בית ו': ברצלונה, מילאן, סלטיק, שחטאר דונייצק

בית ז': ולנסיה, אינטר, אנדרלכט, ורדר ברמן

בית ח': פורטו, צ'לסי, פ.ס.ז', צסק"א מוסקבה

באיירן מינכן

באיירן מינכן שהוגרלה כראש בית היא הקבוצה הגדולה ביותר בגרמניה. בשנה שעברה היא איבדה את האליפות לוורדר ברמן. באיירן לא הצליחה בשנתיים האחרונות בליגת האלופות וזכתה ארבע פעמים באליפות אירופה, בפעם האחרונה ב-2001. השנה מאמן אותה פליקס מגאת' והיא מנסה להסתער על שלושת התארים, אליפות גרמניה הגביע וליגת האלופות.

שחקנים בולטים: מיכאל באלאק, רוי מקאיי, רוקה סנטה קרוז, קלאודיו פיזארו, אוליבר קאן, מהמט שול, לוסיו, טורטן פרינגס, מרטין דמיקליס, זה רוברטו, סבסטיאן דייסלר, בסטיאן שוויינשטייגר, חסן סליהמידז'יץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יובנטוס

יובנטוס הופיעה לפני שנתיים בגמר ליגת האלופות, היא זכתה 27 פעמים באליפות איטליה, פעמיים (1984/85 ו-1995-96 בליגת האלופות. בעונה שעברה סיימה יובנטוס רק במקום השלישי בליגה ומאמנה מרצ'לו ליפי עזב את הקבוצה (מונה לפני חודשיים למאמן נבחת איטליה). במקומו הגיע פאביו קאפלו, שכבר זכה בגביע אירופה עם מילאן ולקח אליפויות גם עם קבוצותיו לשעבר, ריאל מדריד ורומא. יובה החדשה של קאפלו, נראתה במיטבה במשחק הניצחון אתמול 1:4 על דיוגארדן החזקה, במשחק החוץ על אדמת שבדיה.

שחקנים בולטים: אלסנדרו דל פיירו, דויד טרזגה, פאבל נדבד (שחקן השנה ב-2003/4), פבריציו מיקולי, אמרסון, אוליביה קאפו, סטפן אפיה, מאורו קמורנזי, ג'יאלואיג'י בופון, פאולו מונטרו, ליליאן טוראם, ג'ונתן זבינה ואיגור טודור

אייאקס

אייאקס זכתה באליפות הולנד בשנה שעברה, האליפות ה-25 שלה. היא ידועה ביכולת שלה לגדל שחקנים צעירים ולהפוך אותם לכוכבים בקבוצות אחרות, למרות שבשנים האחרונות ייבאה וגידלה שחקנים מחוץ להולנד. בין השחקנים הגדולים שטופחו בקבוצה נמצאים יוהאן קרויף, מארקו ואן באסטן, מאמן הקבוצה הנוכחי רונלד קומאן ושחקנים שמשחקים בה היום כמו זלטאן איברהימוביץ' השבדי. היא זכתה ארבע פעמים בליגת האלופות בתחילת שנות השבעים (71, 72, 73) בתקופת קרויף וב-1995 כשאימן אותה לואי ואן חאל.

למרות שבשנים האחרונות עזבו את הקבוצה אנדי ואן דר מיידה, כריסטיאן קיבו, חתאם טרבלסי, מידו, יארי ליטמאנן ואחרים, אייאקס נחשבת לקבוצה חזקה ביותר עם שמות צעירים שבוודאי עוד נשמע עליהם רבות בעתיד הקרוב.

שחקנים בולטים: מקסוול, בוגדן לובונט, ג'ון הייטינחה, רפאל ואן דר וארט, זלאטן איברהימוביץ', סטיבן פיינאר, ווסלי סניידר, ווסלי סונק, תומאס גלאשק, נייג'ל דה יונג ודניאל דה רידר החצי ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully