וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל על הגל

25.8.2004 / 13:50

52 שנים אחרי שהצטרפנו למשפחה האולימפית, עם תצוגה ספורטיבית נדירה בשיוט האחרון שלו, העניק לנו הגולש גל פרידמן מדליית זהב ראשונה

108 שנים אחרי החייאת המשחקים האולימפיים בעידן המודרני, ו-52 שנים אחרי המשלחת הישראלית הראשונה לאולימפיאדה, יש לנו מדליית זהב. האחראי לכך הוא גולש המיסטרל גל פרידמן, שסיים היום במקום השני בשיוט הנעילה של התחרות האולימפית, הרבה לפני יריביו על הזהב, והבטיח את נצחונו בתחרות. לגל זוהי מדליה אולימפית אישית שניה, אחרי שבאטלנטה, בגיל 21, זכה במדליית ארד. זוהי מדליה שניה של המשלחת שלנו באתונה ושישית בסך הכל במאזן המצטבר.

"עכשיו אני מאמין שיש לי זהב", אמר פרידמן הנרגש לוואלה! ספורט מייד לאחר סיום השיוט, ונחטף על ידי עשרות המברכים והחוגגים. גם עם משפחתו של ניקוס קקלמנאקיס היווני, שהיה יריבו הגדול של גל וזכה לבסוף במלדיית הכסף, נרשמו חיבוקים חמים.

גור שטיינברג, מאמנו של גל, אמר בתוך הבלגאן לערוץ 1: "באנו הנה עם משימה למדליה, וגל הבטיח את המדליה כבר שלשום. היום הוא עלה כדי לחזור עם הזהב והוא חוזר איתו. גל עומד פה כמו איזה דוגמן, יש פה המון צלמים וכולם מפרגנים לו. זה חשוב לנו אישית וחשוב לכל המדינה. עבדנו במקצוענות והוכחנו שגם ישראלי יכול לנצח את כל העולם".

חשוב לציין כי התוצאה עדיין לא רשמית, אבל מאחר וגל לא היה מעורב באירועים חריגים במהלך השייט, קשה לראות תסריט בו הוא נפסל.

טקס חלוקת המדליות התקיים באתר השייט הערב ב-20:00.

השיוט לזהב

פרידמן פתח מצויין וזינק עם הדבוקה הראשונה, כשמוביל התחרות לפני השיוט האחרון, ריקרדו סנטוס הברזילאי, בוחר בטקטיקה של היצמדות אליו. היווני ניקוס קקלמנאקיס לא הצליח להיצמד לחבורה המובילה, בראשה התייצב פסטור הספרדי. פרידמן, שנראה חד ונחוש מתמיד (וזה לא רק לשם הקלישאה), חיכה להזדמנות ובחלון הרוח המתאים, עוד לפני החלון הראשון, הצליח לברוח לברזילאי הפחות מנוסה, ממש לפי התחזית האופטימית ערב השיוט. הבריחה נעשתה בתזמון ואופן מושלם וכבר במצוף הראשון הקדים גל את סנטוס ביותר מ-4 המקומות שנדרשו לו כדי לזכות במדליית הזהב. הברזילאי נלחץ, הבין שסיכוייו להדביק את גל נמוכים והחליט לשמור על ניוקס היווני, על מנת להבטיח את מדליית הכסף.

בינתיים, הגולש הבריטי ניק דמפסי הצליח לתפוס את ההובלה לקראת המצוף השני, כשגל נצמד אליו ומגדיל את הפער משני יריביו על מדלית הזהב. פרידמן, שידע שמדינה שלמה צופה בו בטלוויזיה בשידור ישיר (ודיבר על החשיבות שבכך עבורו, לפני ואחרי), שמר על ריכוז מקסימלי, מה שתיאר בדיעבד "כבתוך חלום", נשאר צמוד למוביל הבריטי לכל אורך הדרך וסיים שני. מקום שני שהוא הכי ראשון שיש.

סנטוס, שניסה כאמור להבטיח את הכסף, לא הצליח להתמודד מפרש במפרש מול קקלמנאקיס המשופשף (בן 36, האלוף האולימפי מ-96'), צנח לאחור, והצליח לעשות את מה שנראה לא ייאמן לפני השיוט - לאבד את המדליה. דמפסי הבריטי עשה בדיוק את מה שהיה צריך - ניצח את השיוט ותפס ברגע האחרון את המקום השלישי. ניקוס נראה מאושר עם מדליית הכסף, עמה ייפרד מקריירת גלישה מופלאה.

הדירוג בסיום השיוט:
1. ניק דמפסי (בריטניה)
2. גל פרידמן (ישראל), 32 שנ' מדמפסי
3. יואנגו ז'ו (סין)
4. איבן פסטור (ספרד)
-
10. ניקוס קקלמנאקיס (יוון), 1:13 דק' מגל
17. ריקרדו סנטוס (ברזיל), 1:28 דק' מגל

הדירוג הכללי ושיטת הניקוד

דירוג כללי בתום 11 השיוטים של התחרות:

1. גל פרידמן (ישראל) 42 נק' (50 ברוטו)
2. ניקוס קקלמנאיקס (יוון) 52 (66)
3. ניק דמפסי (בריטניה) 53 (68)
--
4. ריקרדו סנטוס (ברזיל) 54 (71)
5. פז'יסלאב מירצ'ינסקי (פולין) 73 (93)
6. ז'ואאו רודריגז (פורטוגל) 78 (113)
7. יואנגו ז'ו (סין) 84 (105)
8. לארס קלפיץ' (אוסטרליה) 84 (115)
9. ג'וליין בונטמפס (צרפת) 89 (124)
10. טום אשלי (ניו זילנד) 98 (116)


* הניקוד בתחרויות השייט הוא שלילי, כך שבעל מספר הנקודות הנמוך ביותר הוא המוביל. מי שמסיים ראשון בשיוט מקבל נקודה אחת, השני מקבל 2 נקודות וכך הלאה. בחישוב הדירוג הכולל של התחרות זורקים את התוצאה הגרועה ביותר של כל משתתף. ניקוד הברוטו כולל את השיוט שנזרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully