וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוח, המים - והאופניים

25.8.2004 / 11:39

הילד שוויתר על חברים לטובת הגלשן, גדל להיות מדליסט הזהב הראשון שלנו. בין ארוחות הערב עם המשפחה בכרכור, החיים עם החברה מיכל והשעות בים, את השקט שלו הוא מוצא על הכביש

בראש השנה הקרוב יחגוג גל פרידמן יום הולדת 29. לגלשן הוא נדבק בגיל 7. האולימפיאדה הראשונה שלו, באטלנטה, הסתיימה במדליית ארד כשהוא רק בן 21. במענקי הזכייה הוא קנה רכב (BMW כמובן) ואחרי שנה נשאר בלי כלום.

הוא נולד בכרכור, וכמו יתר תושבי המקום, אף לא הסתגל לגמרי ליריבים משדות ים הסמוכה, שבמועדן הפועל שלה הוא מתחרה ושמשם הגיעה לי קורזיץ. הוא קורא להם סטלנים.

בתור ילד אהב לבנות ולהטיס טיסנים. אז עוד גם היו לו חברים, כאלה שאיתם בילה את מרבית שעות הפנאי שלו. ילדים, אתם יודעים. בגיל 15 הוא התחיל להבין שהוא יכול לעשות משהו עם הגלשן, והחליט שאם הוא רוצה להתמקצע, הוא חייב לשנות את החיים שלו. מאז זה הפך ל-"אני, הגלשן והים", כשהחברים מפעם הולכים לאיבוד לאורך הדרך.

יש חיים אחרי הים

בשנת 96' פגש את מיכל ומאז הם ביחד. היא יודעת שהוא קצת פנאטי בכל הקשור לעבודה שלו, אבל מצד שני, הוא אחד הספורטאים היחידים ברמת העולמית שברגע שסיימו את יום העבודה לא מדברים עליה יותר. המשפחה מספרת שברגע שגל יוצא מתחרות או מסתם אימון, הוא לא יחשוב אפילו לרגע על הים.

האהבה הנוכחית שלו היא אופניים. קצת אחרי סידני, כשהתחיל להשקיע יותר ויותר זמן בדיווש, דיברו על כך שהאיש פורש מהענף. אולימפיאדת סידני לא עניינה אותו כי הוא לא לקח בה חלק, אז הוא העדיף לרכב על אופניים. שם גם החיה חלק שהזניח שנים ארוכות ומצא חברים חדשים. כל מושג החברות היה כאילו חדש עבורו, כי החברים האחרונים שלו היו כאמור מתישהו בגיל 12. שנים אחרי שהחליט לוותר על קשרים סוציאליים הדוקים מדי לטובת הספורט, הוא גילה שיש כזה דבר ספורט קבוצתי. "האופניים לימדו אותי לעבוד בצוות", סיפר לנו לאחרונה. "ערכים כמו חברות, שלא יצא לי להיתקל בהם ביומיום שלי".

מיכל מאוד רוצה, אבל לא נראה שגל מתכוון להתחתן בקרוב. הוא עדיין גר עם המשפחה בכרכור ואוכל עם כולם. כדי לנקות את הראש הוא יוצא עם האח יובל לרכיבות ארוכות על האופניים. אמא דגנית ואבא אורי לא התרגשו מהמדליה באטלנטה ולא מתרגשים מהמדליה הנוכחית. "מדליה זה חשוב, אבל יש דברים יותר חשובים בחיים" הם תמיד אומרים לילדים.

גל פרידמן - הישגים

1995
מקום 2, אליפות אירופה, אנגליה
מקום 2, אליפות עולם, חיפה

1996
מדליית ארד, אולימפאדת אטלנטה

1997
מקום 3, אליפות אירופה, ספרד

2001
מקום 3, אליפות אירופה צרפת
מקום 4 אליפות אירופה, יוון

2002
מקום 1, אליפות העולם פטאיה, תאילנד
מקום 2, אליפות אירופה

2003
מקום 2, שבוע הייר, צרפת
מקום 3 אליפות עולם, קאדיז, ספרד
מקום 2, קדם אולימפי, יוון

2004
מקום 20, אליפות עולם, טורקיה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully