וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי ילין בגמר הקייאקים

25.8.2004 / 8:45

עם פיניש מדהים סיים שלישי בחצי הגמר והבטיח מקום בגמר 1,000 מטר ליחיד. ילין: "זה ללא ספק הישג השיא שלי בקריירה"

חותר הקייאקים רועי ילין, הבטיח מקום בגמר לקייאק בודד 1,000 מטרים. ילין, שידוע כמי שמתחיל חלש יחסית ומסיים חזק, נראה מחוץ לתמונת הגמר בחלק הראשון של המירוץ. לקראת קו האמצע, התייצב במקומות 4-5, אבל במרחק ניכר מהשלישייה המובילה. ואז הגיע הפיניש המדהים שלו, ב-150 המטרים האחרונים צימצם רועי מרחק של פעמיים גוף הקייאק מהפולני סרוז'ינסקי וממש על קו הסיום שלח את חוטם הקייאק שלו לפניו, כשהוא מקדים אותו בהפרש זעום של 196 אלפיות השניה, ששולחות אותו לגמר ואת הפולני מאוכזב הביתה. מקצה הגמר ייערך בבוקר יום שישי (08:30, מתוכנן שידור בערוץ 1).

ילין סיים את 1,000 המטרים בזמם של של 3:30.05 דק', בעוד הפולני עצר את השעון על 3:30.20. את המקצה ניצח המועמד לזהב, נייתן באגלי האוסטרלי, שסיים עם 3:28:417 לפני הגרמני יורגן גולדשמיט עם 3:29.561. וכמה נחמד לשם שינוי להיות בצד הנכון של הפוטו פיניש.

"זה ללא ספק הישג השיא שלי בקריירה"

ילין: "אני שמח להיות הישראלי הראשון שעולה לגמר באולימפיאדה הזאת, ואני מקווה שמישה ולריסה יצטרפו גם הם", שימו לב שאת רמי צור, שותפו לשעבר של רועי בסידני 2000, שמייצג כיום את ארה"ב, לא הזכיר הקייאקיסט. "זה ללא ספק הישג השיא שלי בקריירה, אבל אם אני אכניס לעצמי עכשיו בראש שאני עושה סיכומים כבר, אני לא אגיע מוכן ליום שישי".

"ב-500 מטר זה כבר היה נראה אבוד", סיכם יו"ר היחידה לספורט הישגי גילי לוסטיג. "אבל רועי עשה פה יופי של פיניש. הוא עמד בלחץ. זה הישג מצויין שייתן לו הרבה ביטחון. הוא עמד במשימה הראשונה ועכשיו מצפה לו הגמר. אני לא רוצה לעלות גבוה מדי, אבל הוא הפך לקייאקיסט השני שעולה לגמר אולימפי אחרי מיכאל קולגנוב. זה יפה מאוד".

האוסטרלי שסיים ראשון ראשון במקצה של ילין והנורבגי שעלה ישירות מהמוקדמות לגמר, שולטים כבר שנה וחצי בענף הקייאקים, ונראה כי בתסריט הכי אופטימי רועי יוכל לסיים במקום השלישי בגמר. לאחר המקצה, ניגש האוסטרלי באגלי לרועי ואמר לו, "שיחקת אותה ילד", השניים עברו ביחד את המחנה האחרון בבלגיה, כחודש לפני האולימפיאדה.

שני חותרי הקייאק שלנו ל-500 מטר, מיכאל קולגנוב ולריסה פסחוביץ', יתמודדו מחר בבוקר במקצי חצי הגמר שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully