וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן ירד למקום השני, אבל הבטיח מדליה

23.8.2004 / 17:45

גולש המיסטרל סיים 5 בשיוט העשירי ואיבד את ההובלה, אבל יחזור מאתונה עם מדליה. סנטוס ראשון, קקלמנאקיס שלישי. שיוט הנעילה - ביום רביעי

שיוט אחד נותר לתחרות המיסטרל האולימפית באתונה, והגולש הישראלי גל פרידמן ירד למקום השני בדירוג הכללי, אבל הבטיח לעצמו מקום על פודיום המדליות. המדליה של גל תעלה ל-2 את סך המדליות של המשלחת הישראלית באתונה, וגם את את מאזן המדליות האולימפיות האישי שלו, אחרי הארד בו זכה באטלנטה 1996.

פרידמן הגיע ליום השיוטים כשהוא מדורג ראשון, בשוויון נקודות עם הברזילאי ריקרדו סנטוס ועם יתרון של 6 נקודות על האלוף האולימפי והגיבור המקומי ניקוס קקלמנאקיס. אבל, בשני השיוטים שנערכו היום (9 ו-10) הוא סיים במקומות 8 ו-5, אחרי שני יריביו הגדולים, מה שהוריד אותו בשקלול עשרת השיוטים שנערכו אל המקום השני, 3 נקודות מאחורי סנטוס ו-2 לפני קקלמנאקיס. בכל תסריט שלא יהיה, לפרידמן מובטח מקום בשלישייה הראשונה בסיום התחרות, אבל בשיוט הנעילה הוא יצטרך להקדים את סנטוס בשלושה מקומות כדי לזכות בזהב (הסבר על שיטת הניקוד בהמשך). השיוט האחרון ייערך ביום רביעי אחר הצהריים.

למי שממשיך לחפש בשלט - תעזבו, ערוץ 1, שמחזיק בזכויות השידור של המשחקים האולימפיים בארץ, נשאר תקוע גם היום עם רצועת השידור של החינוכית. שיוטי היום לא נכללו בחבילת הבסיס היומית של השידורים הישירים, אבל במהלך שידור של תחרות השייט בדגם הטורנדו ביצעו פריצות לשידור מתחרות המיסטרל. בפספוס של הפריצות האלה קשה אולי להאשים את אורי לוי ושות', שלא יכלו לדעת על כך מראש, אבל בכך שלא דאגו להקדיש את הזמן והכסף (הלא רב יחסית להשקעה שלהם בזכויות) להרמת שידורו של אחד מאירועי השיא באולימפיאדה מנקודת המבט הישראלית, אפשר וצריך להאשים אותם.

בערוץ 1 הסבירו לנו (בזעם, יש לומר) כי לא עמדה בפניהם האפשרות להעביר את השיוטים, מאחר ואלו לא שודרו על ידי ארגון השידור המרכזי, אבל מבירור שערכנו מול גורמי שידור בכירים באתונה, בתכנון מראש, ובהשקעה (בזבזנית) של 10 אלפים דולר, לא היתה בעיה להרים את השידור. נזכיר שאת זכויות השידור רכש הערוץ הממלכתי בעלות של כ-1.2 מיליון דולר, לא כולל עלויות הפקה. גם הטענה על המחוייבות לשעות השידור של הטלוויזיה החינוכית לא נראית רצינית לאור העובדה שביום הקרבות של זאבי כן הצליחו לשדר בשעות הצהריים. אלא שברשות השידור התרגלו כנראה שכולם נובחים והשיירה עוברת, אז למה לשבור את הראש בתסבוכות הפקתיות ולריב עם הממונים על עוד כמה דולרים לתקציב, כשאפשר לא לעשות כלום ולהמשיך לגבות אגרה.

הנחמה: ברשות השידור הבטיחו לנו היום שידור חי ומלא של השיוט ביום רביעי (החל מ-13:00).

שיוט 9

פרידמן התחיל לא טוב את השיוט הפותח של היום ודורג 22 אחרי המצוף הראשון, כשהוא נמצא בפיגור ביחס לשני יריביו הגדולים. תוצאות השיוטים הקודמים הציבו את השלושה במרחק בטחון מיתר הגולשים, מה שאומר כי מבחינתם הם לא מתמודדים למעשה מול כלל המשתתפים אלא בעיקר זה מול זה. קקלמנאיקס, שסבל גם הוא מזינוק בינוני, נתן את השיוט הטוב יותר שלו מתחילת התחרות, נראה חזק ובטוח והתקדם בהדרגתיות לכל אורך השיוט, כשהוא לא מאפשר לפרידמן ולברזילאי לבצע תקיפות יעילות.

פרידמן נשאר צמוד לסנטוס ובין המצוף הרביעי לחמישי (האחרון לפני הסיום), ביצע תקיפה מוצלחת ופתח פער קטן מהברזילאי עליו שמר עד לסיום. קקלמנאיקס סיים את השיוט חמישי, גל שמיני וסנטוס תשיעי, מה שהשאיר את דירוג השלישייה ערב השיוט בעינו. המאבק בין השלושה, שמחייב אותם לשמור זה על זה, מונע מהם לקחת סיכונים שבמקרה של שינוי רוח ישאירו אותם מאחור, ועקב כך יכולים המתחרים האחרים לנצל זאת ולפרוץ קדימה. כך קרה גם בשיוט הפותח של היום והגולשים מבריטניה ופולין סיימו ראשונים וסגרו קצת את הפער ממשולש הצמרת, מה שמשאיר להם סיכוי תיאורטי לגנוב את מדליית הארד.

דירוג השיוט התשיעי:
1. ניק דמפסי (בריטניה)
2. פז'יסלאב מירצ'ינסקי (פולין), 16 שניות +
3. טום אשלי (ניו זילנד), 26 שניות +
4. ג'וליין בונטמפס (צרפת), 40 שניות +
5. ניקוס קקלמנאיקס (יוון), 45 שניות +
6. לארס קלפיץ' (אוסטרליה), 52 שניות +
7. ז'ואאו רודריגז (פורטוגל), 54 שניות +
8. גל פרידמן (ישראל), 1:01 דק' +
9. ריקרדו סנטוס (ברזיל), 1:22 דק' +
10. איבן פסטור (ספרד), 1:26 דק' +

שיוט 10

בעקבות החלשות הרוח, שונה המסלול, הצוותים הוזזו לכיוון הרוח ולאחר עיכוב קל, שכלל את הוצאת שיוט הבנות לדרך, יצאו הגולשים לשיוט הלפני אחרון בתחרות.

הברזיליאי פתח אותו טוב, גל נצמד אליו וניקוס תפס את המקום החמישי. לקראת סוף המצוף התבהרה תמונת הדירוג של 34 הגולשים, והשלושה שראו זה את זה מקרוב, הגבירו קצב. לקראת המצוף הראשון גל הוביל את החבורה והגיע אליו במקום השני הכללי. בדרך למצוף הבא, העסק התחיל לקרטע. גל איבד את הרוח, סנטוס השיג אותו וגם ניקוס נדבק מאחורה. הברזילאי הגיע ראשון למצוף השני, גל שלישי וניקוס רביעי.

לקראת המצוף השלישי פרידמן איבד את הרוח ונותר מאחורי סנטוס וקקלמנאקיס, שגלשו על מכות רוח חזקות. הברזיאלי הצליח לעלות למקום הראשון על חשבון האירי שהוביל עד המצוף, ניקוס נתן גם הוא גז והצליח לעבור את גל, שכאמור פיפס את חלון הרוח וירד עד למקום השמיני.

המצב נשמר גם אחרי המצוף הרביעי רק שאז נכנסו לתמונה גם האיטלקי והניו זילנדי. גל העדיף להתרכז בניקוס מכיוון שראה שהברזילאי פותח פער בלתי מחיק. בסיום הגיע הברזילאי במקום הראשון בפער גדול (48 שנ' לפני המקום השני), כאשר האיטלקי מקדים את הניו זילנדי בפוטו פיניש. גל לא הצליח להשיג את ניקוס למרות הקרב הצמוד וסיים במקום החמישי, אחד מאחורי יריבו הוותיק.

דירוג השיוט ה-10:
1. ריקרדו סנטוס (ברזיל)
2. ג'וליין בונטמפס (צרפת), 48 שניות +
3. טום אשלי (ניו זילנד), 1:15 דק' +
4. ניקוס קקלמנאקיס (יוון), 1:32 דק' +
5. גל פרידמן (ישראל), 1:40 דק' +
6. ניק דמפסי (בריטניה) 2:02 דק' +
7. פז'יסלאב מירצ'ינסקי (פולין), 2:13 דק' +
8. ז'ואאו רודריגז (פורטוגל), 2:55 דק' +
9. הו צ'י הו (הונג קונג) 3:52 דק' +
10. מריאנו רותמן (ארגנטינה) 3:35 דק' +

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הדירוג הכללי ושיטת הניקוד

דירוג כללי (לאחר 10 שיוטים, בניקוי השיוט הגרוע של כל גולש):

1. ריקרדו סנטוס (ברזיל) 37 (54)
2. גל פרידמן (ישראל) 40 נק' (48 ברוטו)
3. ניקוס קקלמנאיקס (יוון) 42 (56)
4. ניק דמפסי (בריטניה) 52 (67)
5. פז'יסלאב מירצ'ינסקי (פולין) 57 (73)
6. ז'ואאו רודריגז (פורטוגל) 70 (105)
7. לארס קלפיץ' (אוסטרליה) 70 (101)
8. ג'וליין בונטמפס (צרפת) 71 (106)
9. יואנגו ז'ו (סין) 81 (102)
10. טום אשלי (ניו זילנד) 87 (105)

* הניקוד בתחרויות השייט הוא שלילי, כך שבעל מספר הנקודות הנמוך ביותר הוא המוביל. מי שמסיים ראשון בשיוט מקבל נקודה אחת, השני מקבל 2 נקודות וכך הלאה. בחישוב הדירוג הכולל של התחרות זורקים את התוצאה הגרועה ביותר של כל משתתף. גל הבטיח לעצמו מדליה (היחיד מבין המתחרים לעשות זאת), כי גם במקרה ויסיים אחרון או ייפסל, יוכל לזרוק את השיוט האחרון, מה שישאיר אותו עם ניקוד הברוטו שלו כעת - 48 נקודות, בעוד למדורג רביעי יש כבר עכשיו 52 נקודות.

קורזיץ קפצה למקום ה-13 בדירוג הכללי

יום מוצלח יחסית לגולשת הישראלית באותו דגם - לי קורזיץ'. את השיוט התשיעי, שפתח את היום, סיימה קורזיץ במקום השביעי, הטוב ביותר שלה מאז שהחלה התחרות. גם השיוט העשירי היה לא רע עבורה והיא סיימה אותו במקום העשירי. בניקוד הכללי מדורגת קורזיץ במקום ה-13, קפיצה של 4 מקומות מאמש, עם 105 נק' נטו.

גם השיוט הנועל של קורזיץ יסתיים ביום רביעי והגולשת הישראלית תעשה מאמצים להתברג בעשירייה הראשונה.

את התחרות אצל הנשים מוליכה האיטלקיה אלכסנדרה סנסיני, 2 נק' יותר מאשר הצרפתיה פאוסטין מארט. במקום השלישי, מרחק 5 נק' מהמקום הראשון מדורגת הסינית יין ג'יאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully