וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן מוביל ומדבר על "אנרגיות מהעם בארץ"

21.8.2004 / 18:26

גל פרידמן סיים יום מפרך, בו הוכיח שוב יכולת טכנית ומנטאלית משובחת, ואחרי 8 שיוטים הוא מוביל את תחרות המיסטרל. הסיוט של שייטי ה-470 נגמר

לא רוצים לפתוח פה, בטח לא עם היסטוריה ספורטיבית טראומטית כמו שלנו, אבל כמו שזה נראה יש סיכוי, גולש המיסטרל גל פרידמן נמצא חזק בדרך למדליה נוספת למשלחת שלנו באתונה, והאופטימיים יגידו שמדליית הזהב נראית קרובה מתמיד.

ביום שהתחיל קשה אבל השתפר בהדרגתיות, סיים פרידמן במקומות 5 ו-1 ובתום שמונה מ-11 השיוטים שאמורים להיערך בתחרות, נמצא פרידמן במקום הראשון. בראשון יום מנוחה, ביום שני מתוכננים שיוטים 9 ו-10. בשלישי עוד יום מנוחה, וברביעי שיוט הסיום.

"היה לי היום יום קשה, אולי אחד הקשים עד עכשיו", אמר פרידמן לוואלה! ספורט. "אבל עבדתי קשה עד הסוף והצלחתי לתקן פתיחה לא טובה. אני מקבל המון אנרגיות מהעם בישראל ומודה לכולם על התמיכה. נשארו עוד מעט ימים קשים, שאחריהם אני מקווה להביא לעם ישראל שמחה". גם אמו של גל, דגנית, התקשרה ומסרה לבנה חיבוק גדול.

הניקוד בתחרויות השייט הוא שלילי - המוביל הוא מי שצבר הכי מעט נקודות, כאשר על מקום ראשון בשיוט מקבלים נקודה אחת, על מקום שני 2 וכך הלאה. בשקלול התוצאות לצורך דירוג זורקים לכל שייט את התוצאה הכי גרועה שלו ובמקרה שמתקיימים בתחרות יותר מ-10 שיוטים, זורקים את שתי התוצאות הגרועות.

זהו דירוג צמרת המיסטרל לאחר 8 שיוטים (בסוגריים הניקוד הכולל, ללא זריקה):

1. גל פרידמן (ישראל) 27 נק' (35)
2. ריקרדו סנטוס (ברזיל) 27 נק' (44)
3. ניקוס קקלמנאקיס (יוון) 33 נק' (47)
4. ניק דמפסי (בריטניה) 60 נק' (45)

איזה יום

פרדימן, שהגיע ליום השיוטים כשהוא מדורג שני, פתח בצורה מדאיגה, כשנקלע למצב לא טוב בזינוק של השיוט השביעי ולמצוף הראשון הגיע כשהוא מדורג 16, בעוד שני מתחריו הגדולים, הברזילאי ריקרדו סנטוס והיווני ניקוס קקלמנאקיס נמצאים בחמישייה הראשונה. אבל במה שתיאר אחר כך כאחד השיוטים הכי מתישים שעשה אי פעם, הצליח לסגור פערים בצורה הדרגתית והגיע לקו הסיום כשהוא מדורג חמישי. קקלמנאקיס המקומי סיים שני וצימצם מעט את הפער מגל, אבל את הברזילאי הוא הצליח להשאיר שני מקומות מאחור.

פרידמן נראה גמור לאחר השיוט, אבל הסיום המוצלח נתן לו אנרגיות מחודשות ובחלק השני של היום נתנן את השיוט הכי חלק שלו עד עכשיו בתחרות. בניגוד לשיוטים קודמים, אותם התחיל בצורה הססנית, הפעם היה פרדימן אגרסיבי מהפתיחה, עקף את סנטוס מייד אחרי הזינוק והוביל כל הדרך עד לקו הסיום. שני יריביו, מברזיל ויוון, סיימו מאחוריו (בפער ניכר למדי יש לציין, של 1:16 ו-1:31 דק') וכרגע נראה כי אלו השלושה שיעמדו על הפודיום, בתקווה שגם באותו סדר. פרידמן מרוחק 18 נקודות (נטו) מהמקום הרביעי, בו מחזיק הבריטי ניק דמפסי.

במשלחת הישראלית לא ממהרים לחגוג. "אין ספק שפרידמן הוא המועמד הבכיר שלנו לזהב", אמרו לנו עוד לפני שיוטי היום. "אבל כולם שומרים על שקט תעשייתי סביב הבחור". בכלל, נראה שעצם העובדה שהתחרות תסתיים רק ביום רביעי ושאתר השייט הוא האתר הכי רחוק ממוקד התחרויות באתונה, מורידים מפרידמן את הלחץ.

אודי וגידי סיימו 13, ורד וניקה 18. קורזיץ בינתיים 17

השייטים אודי גל וגידי קליגר סיימו היום את הופעתם המאכזבת באולימפיאדה, כאשר בשיוט האחרון הגיעו למקום ה-15 ובדירוג הכללי הם מסיימים במקום ה-13. גם צמד השייטות הישראליות, ורד בוסקילה וניקה קורנצקי, נפרדות מאתונה בתחושת אכזבה, כאשר בשיוט האחרון שלהן הגיעו למקום ה-18, בדיוק המקום בו הם מסיימות את התחרות.

גולשת המיסטרל, לי קורזיץ, סיימה היום במקום ה-14 בשיוט השביעי ו-12 בשמיני. בסה"כ מדורגת קורזיץ במקום ה-17.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully