וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב חמישי למייקל פלפס

20.8.2004 / 22:41

הפנומן האמריקאי ניצח את ה-100 פרפר בקרב מטורף מול בן ארצו קרוקר. ויתר על השתתפות בגמר השליחים, אבל יזכה במדליה בה תזכה ארה"ב בזכות השתתפות במוקדמות

מלך הבריכה של אולימפיאדת אתונה, מייקל פלפס, המשיך להדהים גם הערב. פלפס זינק למשחה הגמר ל-100 פרפר כאשר המאצ' אפ שלו היה מול בן ארצו איאן קרוקר, שנחשב לפייבוריט.

בחצי הראשון של המשחה קרוקר הצדיק את הציפיות ממנו והוביל בפער משמעותי בקצב שמהיר ב-3 מאיות משיא העולם. עד אמצע הבריכה השנייה, היתרון של קרוקר נראה עדיין בטוח, אלא שפלפס, בתנועות פרפר לא מהעולם הזה, הצליח לעקוף את בן ארצו ממש במטרים האחרונים ולעצור את השעון בשיא אולימפי של 51:25 שנ'. קרוקר סיים 4 מאיות אחריו ואנדריי סרדינוב מאוקראינה זכה במדלית הארד.

זוהי מדלית הזהב החמישית של מייקל פלפס באולימפיאדת אתונה (ניצח גם ב-400 ו-200 מעורב אישי וב-200 פרפר) והמדליה השביעית בסך הכל (זכה גם בארד בשליחים 4X100 חופשי ובארד ב-200 חופשי). בזכות הניצחון במשחה היום, פלפס הבטיח את מקומו כשחיין הפרפר ברביעית השליחים ל-4X100 מטר מעורב אבל בצעד מפתיע הוא החליט לפנות את מקומו במשחה הזה לסגנו איאן קרוקר.

למרות שלא יתחרה במשחה הגמר, שומר עדיין פלפס על סיכוי להישג חסר תקדים של 8 מדליות באולימפיאדה אחת, וזאת משום שהתקנון האולימפי קובע ששחיין שהשתתף במשחה המוקדמות, יזכה במדליה שזכתה נבחרתו גם אם שלא שחה במשחה הגמר. בקיצור, פלפס תלוי בחברים שלו.

פלפס אמר כי הוא מעדיף לתת לחברו איאן קרוקר את ההזדמנות לזכות בזהב במשחה השליחים. מאמן נבחרת השחייה האמריקאית אדי ריס אמר בתגובה: "הצעד הזה מגיע אך ורק ממייקל פלפס. אני בכלל לא דיברתי איתו על הנושא הזה".

קצת לפני משחה הפרפר לגברים השיגה השחיינית כריסטי קובנטרי מזימבבואה היסטוריה לארצה כשזכתה במדלית זהב עם תוצאה של 2:09:19 דק'. היא הקדימה את סטניסלבה קומרובה הרוסיה שזכתה בכסף ואת רייקו נקאמורה היפנית ובושולטה הגרמניה, שסיימו בזמן זהה וזכו במשותף במדלית הארד.

איי שיבאטה היפנית השיגה מדלית זהב נוספת לארצה בבריכה אחרי שניצחה במשחה ה-800 חופשי בזמן של 8:24:54 דק', איטי בהרבה משיאה העולמי של אוואנס האמריקאית אבל מספיק כדי לזכות בתואר הנכסף. מי שזכתה בזהב בחצי המרחק, לורה מנאדו הצרפתיה סיימה שנייה ודיאנה מונז האמריקאית זכתה במדלית הארד.

משחה הגמר האחרון הערב היה הספרינט 50 חופשי לגברים. הפייבוריט העיקרי לניצחון כאן היה הספרינטר המצויין רונלד שומן שהוביל את דרום אפריקה לזכייה במשחה השליחים. אלא שב-50 חופשי כידוע, הכל יכול לקרות וכך קרה שעוד לפני שהספקנו להגיד רונלד שומן, היה זה האמריקאי הותיק גארי הול, שעצר ראשון את השעון בזמן מצויין של 21:93 שנ'. הוא הקדים במאית אחת בלבד את חברו לאימונים דרגאניה הקרואטי. שומן קבע 22:02 שנ' והסתק במדלית הארד.

הישגיו של מייקל פלפס באולימפיאדת אתונה

400 מטר מעורב - מדלית זהב

200 מטר מעורב - מדלית זהב

200 מטר פרפר - מדלית זהב

100 מטר פרפר - מדלית זהב

4X200 מטר חופשי - מדלית זהב

4X100 מטר חופשי - מדלית ארד

200 מטר חופשי - מדלית ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully