וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאחס ישראלי

17.8.2004 / 17:50

דניאלה קרוקובר, שגדלה בארץ והיגרה לארגנטינה לפני 5 שנים, התקרבה היום למדליה בג'ודו. את חצי הגמר, עם עידוד ישראלי מאחוריה, סיימה עם פריקת מרפק, דמעות ומסר אהבה לעם שבציון

נאחס ישראלי, רק כך אפשר לקרוא לזה. אחרי שארבעת הג'ודאים שלנו לא הצליחו להתקרב למדליה בימים האחרונים ולפני שאריק זאבי יעלה על המזרן ביום חמישי, הפכה היום ג'ודוקא שמתחרה במדי ארגנטינה לסיפור החם במחנה הישראלי באתונה. הסיבה: הג'ודוקא, דניאלה קרוקובר, ישראלית שהיגרה לארגנטינה לפני חמש שנים והעפילה, בכחול-לבן הנוכחי שלה, לחצי הגמר האולימפי. התהליך: השמועה על ההישג הגיעה חיש קל לנציגות הישראלית באתונה ולקרב חצי הגמר שלה התייצבו באולם ישראלים רבים, מעולם הג'ודו והתקשורת. התוצאה: דקה וחצי בתוך הקרב נאלצה קרוקובר להיכנע לאחר שנכשלה בנסיון בריחה מריתוק של יריבתה היפנית, ופרקה את המרפק בצורה חמורה, מה שמנע ממנה גם להמשיך לקרב על מדלית הארד. קרוקובר, שכבר נפצעה בעבר באותו מרפק, קיבלה טיפול ראשוני במקום ותעבור בדיקות נוספות בבית החולים, בתקווה שלא תזדקק לניתוח.

עצוב היה לראות את הבחורה הנחושה הזאת, אלופת העולם מ-2003, מסיימת את הקרב בדמעות של כאב, שהתחלפו אחרי שהזריקה נגד הכאבים עשתה את שלה בדמעות של הלם. "אני רוצה להרגיע את כולם בבית. אני יודעת שעם ישראל צפה בי. ביקשתי למסור בבית שאני מרגישה בסדר ואני הולכת לבית חולים רק לבדיקות", אמרה לנו קרוקובר, כשהיא עדיין ממררת בבכי (בעברית צברית שוטפת אם אתם ממש חייבים לדעת). "הפציעה היתה אשמה שלי. מדובר בלוחמת גמישה שיודעת לעשות את התרגילים האלה על הרצפה, ואני שילמתי את המחיר. אני לא מרגישה אכזבה. אני בכל זאת מקום חמישי באולימפיאדה. אני חושבת שזה מקום מכובד. אני ישראלית ואני רוצה להודות ליעל ארד שהיתה הראשונה לעזור לי בחדר ההלבשה".

היפנית, למי שמתעניין, המשיכה לזכיה בזהב.

יעל ארד: עוד רגע עצוב לג'ודו הישראלי

ארד, שהיתה במקום וליוותה את קרוקובר לחדש ההלבשה, תיארה את הפציעה כקשה ביותר ("המרפק פשוט הסתובב") ואת האירוע כעצוב מאוד לג'ודו הישראלי "ולישראל בכלל". הרופא הארגנטינאי שהיה במקום ניסה במשך 15 דקות להחזיר את המרפק של הג'ודוקא למקום ללא הצלחה, עד שארד קראה לרופא יפני שהיא מכירה והוא ביצע את המלאכה בן רגע.

"אני מודה לעם ישראל שהחזיק לי אצבעות", הוסיפה קרוקובר וגם אני נדבקתי בדמעות. "אני יודעת שצפו בקרב. אני אוהבת אתכם". הקרב, אגב, הועבר בשידור ישיר בישראל, ביורוספורט.

לחצי הגמר עלתה קוקובר לאחר שניצחה ברבע את הצרפתיה לוסי דקוס בקרב שקול שהוכרע לטובתה רק בהארכה. הקרב על העליה לגמר היה סיפור אחרי לגמרי. היפנית איומי טנימוטו, אלופת העולם מ-2001, שניצחה את רבע הגמר שלה באיפון תוך 17 שניות, זינקה על הסמי-ישראלית באגרסיביות והכתיבה את מהלך העניינים על המזרן. ביתרון של יוקו, כדקה וחצי בתוך הקרב, הצליחה היפנית להוריד לריתוק את קרוקובר, שנפגעה במהלך התרגיל במרפק, ונאלצה להיכנע. בהשגחת הצוות הרפואי ועל גבי אלונקה, הורדה קרוקובר מהמזרן. את התחרות היא סיימה במקום החמישי. אל תתפלאו אם לקרבות של אריק זאבי לא ייתנו לעיתונאים ישראלים להיכנס.

בישראל לא היה לה מקום, אז היא הלכה למקום אחר

קרוקובר בת ה-29 נולדה בארגנטינה אבל עלתה לארץ בגיל 7 וקיבלה את ההכשרה הספורטיבית שלה בישראל. לקראת אולימפיאדת סידני הבינה קרוקובר שהכרטיס הישראלי יילך לעינת ירון, שהיתה טובה ממנה אז, ולאחר שקיבלה הצעה למילגת ספורט בארגנטינה, בעוד בארץ התקשתה למצוא מימון שיאפשר לה לנהל חיים ספורטיביים מקצועניים, היגרה לשם ב-1999. מאז הקריירה שלה בנסיקה. בשנה שעברה היא הפכה לנציגה הראשונה של הג'ודו הארגנטינאי שזוכה באליפות העולם, וכעת, כאמור, היא מסתערת גם על מדליה אולימפית. הוריה, חנה ויצחק, מתגוררים בכרמיאל.

אחרי זכייתה באליפות העולם, הואשם איגוד הג'ודו בכך שדחק את הספורטאית הצעירה לרדת מהארץ. יו"ר האיגוד, אדי קואז, הגיב אז: "מנפחים את זה יותר מדי. אני מאחל לדניאלה מזל טוב וזה הישג כביר בשבילה... אני מתייחס אליה בתור יורדת, היא בחרה להשתתף דרך ארגנטינה כי היא הייתה כל הזמן במקום השני ולא השיגה את הכרטיס לתחרויות. אם היא הייתה נמצאת במדינה, וזיהינו אותה כפוטנציאל, אז היא הייתה ממשיכה. התברכנו בהרבה כשרונות. אין מה להגיד שהיה מחדל. היא יורדת שקיבלה מהמדינה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully