וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורפ השאיר את ספיץ לבד

16.8.2004 / 19:44

הטורפדו ניצח ב-200 חופשי עם שיא אולמפי וחיסל סופית את סיכוייו של מייקל פלפס, שסיים שלישי, לזכות ב-7 מדליות זהב

זהו, בחברת ספידו יכולים לקפל את צ'ק מיליון הדולר שהכינו כבונוס לזכייה אפשרית של מייקל פלפס ב-7 מדליות זהב באתונה, אחרי שאיאן תורפ האוסטרלי ניצח במשחה הזה, השיג את מדלית הזהב השניייה שלו באתונה, וחיסל את הפנטזיה האמריקאית.

פלפס התייצב הערב לגמר ה-200 חופשי, כשסיכוייו לנצח היו מלכתחילה קלושים, כאשר המאצ' אפ העיקרי היה בין איאן תורפ לפיטר ואן דן הוגנבנד. בדיוק כמו באולימפיאדת סידני, ואן דן הוגנבנד היה זה שפתח טוב יותר והוביל בחצי המרחק. אבל מי שעקב אחרי הטורפדו בשנים האחרונות, ידע שזה היה רק עניין של זמן עד שתורפ יקח את ההובלה בדרך לניצחון ענק. אחרי 150 מטר כבר היה ברור שהאוסטרלי הולך לזכות, והשאלה הייתה אם הוא הולך לשפר את שיאו העולמי. בסופו של דבר זה נגמר רק בשיא אולימפי של האוסטרלי, 1:44:71 דק', אבל עם ניצחון משכנע. ואן דן הוגנבנד סיים שני בזמן של 1:45:23 דק'. פלפס עשה מעבר למצופה, נתן פיניש מצויין לקראת הסיום וסיים שלישי בזמן של 1:45:32, תוצאה הטובה בכמעט שניה וחצי משיאו האישי הקודם.

"זה היה קשה, אבל הצלחתי לתת הופעה טובה. אני מרוצה עד השמיים מהתוצאות, זה היה משחה חשוב לי במיוחד. ידעתי שפיטר יתחיל חזק ובסה"כ רציתי להישאר מספיק קרוב אליו. זו היתה תוצאה מצויינת במשחה אדיר". כך הגיב איאן תורפ לאחר זכייתו ב'משחה המאה' מול פיטר ואן דן הוגנבנד ההולנדי, מייקל פלפס האמריקני ובן ארצו האוסטרלי, גרנט האקט.

תורפ בן ה-21 עשה היסטוריה במולדתו, כשהפך לספורטאי עם הכי הרבה מדליות זהב - 5 במספר. בסיום נראה תורפ מתחבק עם השחיין ההולנדי: "פיטר אמר לי שהוא שמח בשבילי ואני חושב שהוא ספורטאי גדול שנהנה גם כן מהתחרות".

את פלפס כלל לא עניין איבוד הסיכוי להשיג את שיא המדליות המוזהבות של מארק ספיץ - הוא פשוט נהנה ליטול חלק במשחה האיכותי הזה: "זה היה הזמן הטוב ביותר שלי בחצי דקה במשחה הספציפי הזה. כשיש לך פאנל עמוס בכוכבים שטסים מהר כמו שהיה הערב, זה הופך את הכל ליותר מרתק".

הבהלה לזהב של פלפס תחזור מחר

מעריציו של פלפס יכולים להתנחם בעובדה שהאמריקאי עדיין לא אמר את המילה האחרונה ומתכוון לצבור כמה שיותר מדליות. כבר הבוקר הוא קבע את הזמן הטוב ביותר במוקדמות ה-200 פרפר כשעצר את השעון ב-1:57:36, רחוק משיאו העולמי אבל מספיק כדי להצהיר כוונות באשר לזהב הבא שלו. המשחים האחרים שנותרו לפלפס הם:
100 פרפר (הגמר ביום שלישי)
200 מעורב
200 חופשי
4X100 מעורב
4X200 חופשי (הגמר ביום שלישי)

חצי שעה אחרי גמר ה-200 חופשי פלפס התייצב כבר למשחה חצי הגמר ב-200 פרפר. נראה שהעייפות נתנה את אותותיה. פלפס לא ניצח במקצה שלו והסתפק במקום השני אחרי סטיבן פרי הבריטי. הגמר של המשחה הזה יתקיים כאמור מחר.

ליו הסינית הדהימה את לייזל ג'ונס

ההפתעה הגדולה של הערב בבריכה הייתה במשחה ה-100 חזה לנשים, כאשר לפי התחזיות הקרב אמור היה להיות בין לייזל ג'ונס האוסטרלית לבין שיאה העולמי. אף אחד לא ציפה שבעידן בדיקות הסמים הקפדניות, המנצחת במשחה הזה תהיה דוקא מסין. קסג'וואן ליו, ששחתה במסלול מספר 1 הייתה רחוקה מג'ונס, אבל זה לא הפריע לה כדי להדהים את כולם ולעצור את השעון בשיא אולימפי חדש של 1:06:64 דק'. ובאשר לג'ונס, לא רק שהיא הפסידה אלא גם נעקפה בסיום על ידי בת ארצה ברוק הנסון, שקבעה 1:07:15 דק' והייתה מהירה ממנה במאית אחת. אמנדה בירד האמריקאית סיימה במקום הרביעי בלבד.

האמריקאים, שכל כך רצו לראות משהו גדול מפלפס יכלו להתנחם לפחות בשחיין הגב אהרון פירסול, שזכה בזהב במשחה ה-100 גב בתוצאה של 54:06 שנ'. הוא הקדים ב-29 מאיות את מרקוס רוגן האוסטרי שסיים שני. טומומי מוריטה היפני זכה במדלית הארד. ניצחון אמריקאי גם במשחה המקביל לנשים, כשהפייבוריטית נטלי קוגלין עצרה את השעון ב-1:00:37 דק'. קירסטי קובנטרי השיגה מדלית כסף מפתיעה לזימבבואה עם 1:00:50 דק'. במדלית הארד זכתה לורה מאנאדו הצרפתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully