וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים בג'ודו: יפן 3 - סין 1

15.8.2004 / 18:59

ביומיים הראשונים של תחרויות הג'ודו, היפנים מנצחים ושוברים שיאים. רק סינית אחת בשם שייאן הצליחה לשבור את ההגמוניה

הפתעת היום בג'ודו, הגיעה ללא ספק מגמר הנשים במשקל של עד 52 ק"ג, כשבקרב ה 'סופר קלאסיקו' של הענף נפגשו דונגמאי שייאן הסינית ויוקי יוקוסאווה היפנית.

יוקוסאווה, שסיימה שלישית באליפות העולם האחרונה באוסאקה, יפן, גברה בקרב דרמטי בחצי הגמר על אלופת העולם הקובנית, אמרליס סאבון.

30 שניות לסיום הקרב, הצליחה אלופת העולם להטיל את יוקוסאווה ולזכות ביתרון של יוקו. היפנית, חידשה את הקרב במתקפה, ומספר שניות לסיומו, באקט של נסיון אחרון, הצליחה להפיל את יריבתה, ולזכות בנצחון.

שיאן, שגברה בחצי הגמר באיפון על הצרפתיה, אנאבל יוראני, הצליחה להפתיע באיפון גם את יריבתה היפנית בגמר, ולזכות במדלית זהב יוקרתית מאוד עבור סין.

במדלית הארד זכתה אילס היילין הבלגית, לאחר נצחון באיפון על יוראני הצרפתייה .

אוצ'ישיבה מחזיר את ההגמוניה

בגמר הגברים במשקל של עד 66 ק"ג, הצליח מסאטו אוצ'ישיבה להחזיר במעט את הכבוד היפני, כשגבר באיפון על ג'וזף קרנאק הסלובקי. היפני הנרגש, אמר בסיום: "אני פשוט לא מאמין. לא הייתי בשיאי היום אבל הצלחתי להתעלות. ביוני נולד לי בן, והיום זהו היום השני המאושר בחיי".

במדלית הארד זכה גיאורגי גיורגייב הבולגרי לאחר שניצח את אוסקר פנאס הספרדי.

אירועי היום הראשון: היסטוריה על המזרן

ביום התחרויות הראשון נכבש אולם הג'ודו על ידי היפנים כשריוקו טאני זוכה בזהב בקטגוריה של עד 48 ק"ג, וטדאהירו נומורה לקח את הזהב במשקל של עד 60 ק"ג.

בשחזור קרב הנשים מסידני 2000, הצליחה טאני להגן על תארה ולזכות במדליה אולימפית רביעית, לאחר נצחון על הצרפתיה, פרדריק ג'וסין. "המדליה הזאת מרגשת כמו כל הקודמות", אמרה טאני בסיום.

אצל הגברים, עשה טדאהירו נומורה היסטוריה כשזכה במדלית זהב אולימפית שלישית ברציפות, הישג חסר תקדים בהסטורית הג'ודו האולימפית. נומורה כעת נוטל את תואר הג'ודוקא האולימפי המצליח ביותר מידי דויד דואלט הצרפתי שזכה בארד בברצלונה 92', ובזהב באטלנטה 96' וסידני 2000'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully